Frågan är hur intresserade vi är av Ejdsell. För att citera husmusen, vi har redan sjukt mycket centrar och jag är övertygad om att David Gustafsson kommer vara en bärande spelare för oss nästa säsong. Magkänslan säger att det blir Färjestad för Ejdsell.
En spelare jag alltid gillat och sett som ett stort hot när vi mött Örebro.
Lämnar nu Örebro men antar att han väljer KHL eller Schweiz.
Men tror han kunnat göra succé och blivit fansens kelgris. eliteprospects.com/player/1 … e-sallinen
Problemet är ju bara att hans nummer hänger i taket i Kinnarps
eliteprospects.com/player/6 … mu-turunen
23år och hamnar väl i NHL eller KHL antar jag.
Men hade varit sjukt nice om Johan x2 jobbar stenhårt på honom.
Utvecklar sin produktion från år till år och hade en supersäsong i år.
Problemet till nästa säsong är att man redan har kontrakt med tänkta toppspelarna i HV som inte håller att bygga laget omkring.
Jag hade gärna sett att ordförande inser allvaret och använder delar av resultatet från förra året till att tillfälligt utöka spelarbudgeten för att bygga upp en ny stomme som vi inte haft sedan Davidssons tid.
Oerhörda skills i just PP med fina passningar samt oerhört bra spelsinne.
Har kollat på samtliga kvalmatcher för Oskarshamn och det är en sån back vi saknat på många år.
Kan bygga upp ett PP på egen hand typ.
Petersson vore såklart en dröm men osannolikt att han skulle återvända till SHL efter sin kanske bästa säsong i KHL. Nästa år sitter han med ett fett kontrakt i KHL eller 1-vägs kontrakt i NHL.
Vi får inte glömma Sandberg som mer eller mindre blir ett nyförvärv och med lång försäsong kan göra en kanonsäsong.
Största drömmen är alltid Andre Petersson
Ullström vore trevligt!
Vidare bör Hult gå med omedelbar verkan. Någonstans måste ju tålamodet ta slut?’
Vidare tänker jag lugna mig till imorgon med vidare analys. Är så arg att jag fått huvudvärk.