Arizona utslaget.
Har ju pratats en del om Hjalmarsson ska flytta hem om inte i år men nästa.
Men om man ändå leker med tanken att det kan bli i år pga omständigheterna med Covid-19.
Finns budgeten för Hv71 isåfall?
Knappast, tror inte det finns i något lag i Europa (möjligen Ryssland).
Men han kanske kan tänka sig spela gratis denna säsongen. Han lär nog klara sig ändå.
Jonas Raask i Örebro får man ju lite Voutilainen vibbar. En sån kille är det Hv behöver som vet vart sista maskan sitter.
Sjukt vass kille och otroligt farligt varje gång han fick pucken. Där har Hult missat något då han sagt att finska marknaden är död.
Vi har väl fler utpräglade målskyttar än någonsin i laget just nu? Sen gjorde Rask 15p förra säsongen i Örebro vilket inte ger mig några Jukka-vibbar direkt. Men han var bra i torsdags.
Är inte en spelardröm men en av mina största drömmar är att äntligen ledningen inser vad Hult håller på med i Hv71!
Totalt hjärnsläpp i hans sätt att bygga årets lag! Av alla backar han har värvat hit i år finns ingen som håller SHL nivå.
Tror inte ens Leksand skulle vilja ha skiten! Nä varför vill dom inte det tro? För att de har bättre backar än Hv71!
När ska vi godtrogna Hv71 agera och sluta kamma ledningen medhårs år efter år och hoppas att det ska bli bra?? Jag har ledsnat och redan när man behandlade Sundh som man gjorde så lovade jag att aldrig sätta min fot i arenan igen. Det kommer jag vidhålla så länge Hult sitter på den positionen han har idag. Vill vi se vårt Hv71 sjunka längre och längre ner i svensk hockey så sitt ner och håll käften. Vill ni att Hv ska lyfta ur träsket så måste vi gemensamt agera emot klubben oavsett hur hårt det svider och går emot oss.
För detta kommer aldrig bli bra igen så länge Mr Hult får sitta och leka med vårt lag! Han får sina pengar oavsett hur skit det går och leka kung i Jönnet!
Håller med, det är rent sagt ett hån mot alla fans, partners och mot allt vad HV71 står för att fölänga 3 år med Hult. Det är som att peka finger mot OSS ALLA. UTAN OSS existerar INTE HV71. Jävla ryggdunkatgäng som sitter där i ledningen. Att dom inte skäms…Hur i helvete, på vilka grunder fick Hult ett nytt 3 års kontrakt??? kan ju knappast vart sportsligt baserat iaf…
Nästan så man hoppas det får gå rent åt hevlete i år, bara vi inte åker ut. Men nån gång måste HV-ledning vakna och byta ut sopan Hult. Och med tanke på att säsongen blir publiklös är det kanske inte i år man absolut vill vinna som mest ändå. Inför tomma läktare? Jättekul…
Vad är det du menar är kränkande? Jag anser tvärtom att det är kränkande att Hult belönas med 3 nya år när han misslyckats med målsättningen 6 utav 7 år!!!
Topp4 var målet ifjol, man slutade 5a så inte heller ifjol var godkänt.
Sluta nu Zico, du försvarar Agne och Hult in i döden, vi vet det. Men det är knappast ngt som gynnar HV71 som förening om du nu inbillar dig det!
gnrl99: rent generellt borde du tänka på språket när du skriver. Alla dina svordomar höjer ju inte forumet precis. Sen tycker jag, om det nu är så att du är ett riktigt HV-fan, är kränkande att kalla den medlemsvalda styrelsen för “ryggdunkargäng”, att “hoppas att det går rent åt helvete”
och att benämna sportchefen för “sopan Hult”.
Och be mig inte sluta. Jag försvarar inte, vare sig Agne eller Hult in i döden. Jag håller inte alls med Hult i alla värvningar han gör t ex, men jag avhåller mig från att kritisera på forumet. Det är tillräckligt många som gör.
Vill bara påminna om att det är bara ca två veckor sedan forumskribenterna stod upp och gjorde vågen för Hult och hans lagbygge, för det vinnande laget på försäsongen. Och efter tre matcher…ja, då är allt katastrof. Hmmm. Och förresten, tror du det gynnar HV71 att hålla på att skriva som du gör. Vill du påverka HV71, kan du ju bli medlem, om du inte redan är det, och sedan gå på årsmöten och medlemsmöten och göra din stämna hörd.
Det hade INTE hänt i ngn annan SHL-klubb att en sportchef med Hults prestation hade belönats med 3 nya år (!)…det är helt sinnessjukt! Därav min ilska, frustration, kalla det vad du vill…
Håller tyvärr med dig. först i år fick jag upp hoppet och kände “Kolla vilken spets! äntligen nu blir det förändring när Rahm blir tränare” Rahm gick tom ut med att man satsar mer på spetskompetenser och hoppet kom tillbaka till mig! Men sen när backvärvningarna kom, Bertov (jaha lustig värvning men kanske helt ok bredd, nästa värvning lär bli superspets) Sen kommer Arell (Jaha sjukt oväntad värvning, fick man han super billigt? nästa värvning lär ju bli super spets) Sen kom Karlsson, kanske den bästa värvningen av dessa tre men ändå “bara” en mellan back i SHL som bäst och framförallt NOLL offensiva backar här.
Sjukt märklig backsida, är det tänkt att backarna helt ska ansvara för försvaret så vår tok spetsiga FW sida ska göra allt offensivt ? Näe det ser sjukt sne byggt ut som vanligt när Hult är i farten.
Sen är det så att Martinsson var värvad som en absoluta toppback, han är inte ens hälften av den back som Lehtonen var, när ska man agera här ? Betalar säkert sjukt fet lön till Martinsson men får mest indianpassningar för det priset
EDIT: Visst man får se Andrea som ett nyförvärv också kanske och han tror jag absolut KAN BLI en topp back i SHL, är han det nu dock ? mja, dock är han vår näst bästa back enligt mig och det säger väl en hel del om bygget också
Nu är väl inte Martinsson och Lehtonen riktigt samma spelartyper. Martinsson får en massa skit på detta forum, men faktum är att han är jäkligt kreativ, skapar väldigt mycket som inte alltid syns i protokollet.
Kreativa spelare som Martinsson, Mikko Luoma på sin tid, och även Adam Almquist, skapar väldigt mycket även om det emellanåt blir nåt blindpass eller en indianare. Men jag vet att de har “order” från tränarna att spela på detta viset.
För övrigt gjorde Lehtonen under sin senaste säsong i HV 5+19=24 poäng på 52 matcher. Martinsson gjorde förra säsongen 3+19=22 poäng på 43 matcher! Denna säsongen 3 poäng på 3 matcher hittills. Jag tycker myten (på detta forum) om Martinssons oduglighet är oerhört överdriven. Men det är lite typiskt för detta forum …någon börjar hacka på en spelare, andra hakar på och hackar hela tiden oavsett om spelaren i fråga spelar bra eller dåligt.
Håller med om Martinsson. Vet inte vilka förväntningar folk har egentligen. Bertov däremot, en värvning jag aldrig förstod samt aldrig kommer förstå. Tillför verkligen ingenting. Hamnar i samma fack som Ytterell-värvning. Totalt obegripligt.
Tycker samtliga våra backar gör ungefär vad man kan förväntas av dom. Vår största stjärna är skadad och det hade satt käppar i hjulet för vilket lag som helst. Williamsson saknas också givetvis. Tyckte man såg hans utväxling i slutet på förra, så intressant att se när han kommer tillbaka.
Martinsson gör oerhört mycket bra med och utan pack. Sätter nästan aldrig sina medspelare på isen i tidsnöd, eller taskiga lägen. Oerhört duktig i mycket av spelet. Med hans spelstil blir det tyvärr misstag ibland och i och med att han spelar på högre risk (eftersom han är såpass skicklig och kan göra det på denna nivån) så blir just misstagen ofta mer ”allvarliga”. Kan tänka mig att det därav lätt kan se ut som om ”bara han idiotmissar”. Poängskörden går inte att klaga på heller. Kraven på honom är och SKA vara höga och tror han inte visat sitt yttersta än.
Arell. En mycket duktig defensiv back som redan nu satt en hög standard i BP och med sin defensiva styrka. Har ett hårt skott som vore kul att få se också, men detta är ju en defensiv pjäs, som är riktigt tung för motståndarna att ta sig förbi.
Didde. Gigant defensivt många gånger, men verkar vilja visa lite mer kreativitet och därav en del misstag. Ska spela efter sin förmåga och vara lite småelak. Hv-hjärta, men kanske vill lite mycket såhär inledningsvis.
Emil J. Personlig favorit. Varför? Enorm vinnarskalle som sätter krav på sin omgivning. Tränar alltid mycket och jäkligt hårt. Tävlar i varje moment ute på planen. Motståndarna vet och tycker också det är kul att småjävlas med Emil, på gott och ont. Han kan mycket bättre, men måste hitta sin väg att nå sin topp. Tror Nyman är oerhört viktig här. Tycker han inlett säsongen bra ändå.
Anton K. Matchotränad jämför med övriga backar, vilket märks lite. Kommer växa. Även han defensivt stark, så där stor vi starkt rustade.
Bertov. Tycker de två sista matcherna att man sett mer av den Bertov som jag tror vi kommer vänja oss vid. Egentligen inga svagheter. Stark i positionsspelet, bra på skridskor, pondus, men även duktig framåt. Tror på stort kliv under säsongen.
Andrae. Wow, vilken talang. Ge honom fortsatt mycket tid i PP. Oerhört kylig och spelskicklig, men löser även många defensiva uppgifter på ett imponerande sätt. Kommer göra misstag och spelar på gränsen, men gäller att han fortsätter att våga och ta för sig.
Får vi tillbaka Kinnvall, så kommer mycket lösa sig. Tycker det märks att övriga vill försöka täppa igen luckan efter honom, men det uppdraget är inte lätt att ta sig an. I synnerhet inte skynda fram det heller.
Förstår kritiken att många av våra backar är hyfsat lika i spelet. Anton K, Didde, Bertov, Williamsson och Arell. Håller med, men behöver knappast vara en svaghet. Vi lär vara tunga att möta snarare och står väl rustat för ett slutspel redan nu.
Jag erkänner mig fel om Martinsson. Onödigt inlägg av mig grundat i frustration, men ska tänka på att tänka efter innan jag skriver frustrerad nästa gång. My bad!Nu hoppas vi stenhårt på att det inte blir 4 raka förluster nästa match för då lär man verkligen få lägga lock på frustrationsmonstret igen