Silly season 20/21: Spelardrömmar

Daniel Norbe hade ju varit vår bästa back om vi lyckats få honom.
Men vi satsade hellre på Bertov och Emil Johansson som andra backpar!
Jösses säger jag! Där hade vi en klassback men nejdå vi ska ha hem en Jönköpingkille till varje pris.

Det är backar som Norbes kaliber vi behöver som lägst! Men vi satsar istället på spelare som ingen annan vill ha.
Starkt jobbat P-G

Man kan antingen hoppas eller inse sanningen! Tabellen brukar inte ljuga och med de starka backarna du påstår Hv sitter på så borde vi ju inte ligga där vi ligger. Men jag kan ha fel. Men att vara så förblindad i sitt sätt att heja på Hv71 skrämmer mig.
Det är just därför en sån som Hult får sitta lugnt ner i båten hur hårt den än blåser för att vi fans är så jävla godtrogna och tror som Hult att vi kommer vända detta och stå som svenska mästare till våren!
Dax att inse att det gör vi inte med Hult och hans sätt att bygga lag. Beviset är väl ändå när man tar in Karlsson för Williamsson när vi egentligen är i behov av något helt annat. För som du säger så vimlar det av den spelartypen i årets lag.

Är inte du en av dom som beklagar sig över att Thörnberg & Sundh inte fick förlängt pga dom har hjärta för klubben, när du samtidigt gör dig lustig över att HV värvar hem just hjärta?

Kanske lite tidigt att börja använda uttrycket “tabellen ljuger inte” efter fyra omgångar. I början av serien är det ganska vanligt att tabellen ljuger.

En del kan se sanningen medans en del envisas enda in i döden!

Jag har inte sagt nånting mer än att du använder uttrycket på fel sätt.

Nu tycker jag iofs att du både överdriver en ”smula” och inte tolkar mitt inlägg tidigare riktigt så som jag tänk.

Skrev att backarna vi har idag sett över 4 matcher gjort ungefär vad som kan förväntas av dom i detta läget. Anton Karlsson är en bra back, men tydligt matchotränad. Didde spelar över sin förmåga och behöver spela enkelt, så som han ska. Emil J har det tufft, men man kan inte klandra honom för hans inställning. Martinsson drar tillsammans med unge Andrae ett tungt lass med att sätta igång spelet och bistå offensivt. Arell är en positiv överraskning såhär långt.

Om jag nu som du uttrycker det hyllar laget in i döden och bidrar till att laget är byggt på det som du tycker usla sättet pga att jag inte sågar laget längs fotknölarna, så får jag nog göra dig besviken att säga att tyvärr så lär ingen med stort inflytande över herrlaget vara här inne och hitta snillar som löser alla Hv:s problem. Fasen Hult, backarna spelar inget bra, vi får gå in på forumet och kolla om de har någon bra lösningen där.

För att få lite nyans på det hela: Vi har fyra blytunga förluster. Det är inte bra. Frölundamatchen var dåligt genomförd, eller snarare så gjorde Frölunda en felfri insats. De andra tre har vi mött förmodade toppkonkurrenter och i alla tre fallen bara spelat bra stundvis. TROTS detta har vi ”bara” torskat med uddamålet. Vi kunde lika gärna stått på 9 poäng och tror faktiskt skillnaden inte varit större än att Kinnvall skulle varit med. Marginalerna är små, men likt förbannat är det inte någon bra säsongsstart av Hv. Att skylla detta enbart på backarna är aningen blåögt och felaktigt.

Tabellen ljuger sällan - sett över en HEL säsong.

Craig Schira får ju minimalt med speltid.
Där hade vi haft en kanonback. Rightare som kan avlasta Kinnvall i PP.

Men det kommer nog inte hända något med truppen då Hult inte är känd för att agera då marknaden oftast sägs vara död.
För jag kan inte tänka mig att Rögle är jätte intresserade av att betala lön till en som inte får spela.

Dennis Rasmussen är ett drömnamn!
Center, helt rätt ålder. Ledare, Framförallt stark över hela banan! Till nästa säsong lär Lias försvinna? Fröberg likaså? Holmström kanske också?
Vill se Rasmussen leda laget!

Helt sjukt att Borgman förövrigt är i finska ligan! Honom hade vi behövt!!!
Bytesaffär om parterna medger? Emil plus Bertov mot Borgman??? :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Den hade inte varit fel. Känns som att Hv kör 100% svenskt numer dock

Borgman, där snackar vi PRECIS en sån back vi behöver få in i laget.

Borgman har väl nåt kontrakt som gör att han kan sticka tillbaka till NHL om jag förstått det rätt, får ej skriva sådana kontrakt i SHL. Det är väl därför en massa NHL spelare har skrivit på för hockeyallsvenskan istället där det dock är tillåtet.

Ja så är det.

Och nu har han fått 1år 2vägskontrakt med Tampa…

Trodde jag aldrig skulle skriva detta… Men. Går allt åt helvete de kommande omgångarna finns det ju en tränare som nog mer än gärna skulle tacka ja (gissningsvis för en billig peng).

Bengt-Åke Gustafsson.

Missförstå mig rätt. BÅG är knappast framtiden och långt från en drömtränare. Men om Torgny Bendelin kunde rädda kvar HV katastrofsäsongen 13/14, och till och med ta oss till slutspel, så borde nog BÅG kunna göra det.

Men. Det här är ju bara ett alternativ om det verkligen skulle gå åt skogen, och säsongen kom att handla om att rädda det som räddas kan, som 13/14.

aftonbladet.se/sportbladet/ … -forsvinna

BÅG?

Har du öppnat flaskan så här på (Onsdags) Lördagseftermiddagen :slight_smile:? Ge nu Rahmn 2-4 veckor till för att se om det vänder. Jag har annars alltid velat ha Martin Filander. Har på känn att det var hans förtjänst att Malmö spelade över förmåga. Han vore mitt drömnamn.

edit: hahaha, Lejaques: verkar som att det är jag som varit på flaskan. Det var ju onsdagseftermiddagen :slight_smile:

Ja, det var ju lill-lördag igår :wink:

Nä, skämtåsido. Som sagt. BÅG är ingen dröm. Men behöver vi en nödlösning ifall allt skulle gå åt helvete, och man faktiskt bara vill rädda säsongen. Ja, då tror jag det skulle kunna vara en Bendelin-lösning som funkar.

Nästan en helt ny backuppsättning och en ny sportchef tack!
Tyvärr fel tid med tanke på Corona!
Corona räddade två lag ifjol. Detta år är jag rädd att Corona tar oss till Allsvenskan!
Eller så tar man lite från sitt kapital och renoverar denna förening på riktigt för en gång skull!
Men då måste det vara med riktiga hantverkare! Man kan inte bygga ett slott med geggamoja!
Krävs stabilare grejer!

Inte en chans att det kommer värvas eller sparkas tränare. Hv lär vara livrädda för att gå miste om statliga pengar, som de har sagt skall ges till ansvarsfulla föreningar (läs DIF) som inte har värvat hårt.

Med det sagt är mitt enda hopp det som fimpen sa i nån betsson-blogg eller vad det var: “När Stefan Nyman tog över vårt försvarsspel i DIF var det också väldigt virrigt i början och vi släppte in massor av mål, sen blev det mycket bättre”.

Sen tycker jag faktiskt målvakterna har varit det största problemet hittils. GÅr inte att spela försvarsspel när man känner att man ALDRIG blir räddad av målvakten. Gunnarsson kan släppa in vad som helst, och Hugo ser ju ut som en speedad orangutang i målet med lemmar som kastas åt alla håll mest på chans, verkar aldrig veta var pucken är.

hockeynews.se/articles/16406/

Finns lite intressanta spelare. Om ryktet stämmer hv är intresserad av en forward, tycker jag man ska göra av sig med en back istället. Varför inte Gormley elr Chris Castro? Ingen back för första backpartner lite offensivare puckskicklig gör ett andra backpar? Och säkert inte alltför dyr. Skulle ej klaga på gormley som ej gjort bort sig på SHL nivå. Casto är ett långskott