Silly season 20/21: Spelardrömmar

Helt enig, känns inte troligt att det kommer värvas.

Målvakterna har verkligen inte varit bra i år. Din beskrivning är slående, helt klockren. Gunnar har jag alltid haft svårt o förstå att folk ser som en topp topp shl målvakt förövrigt.

O andra sidan kan jag som målvakt (ej på samma nivå men dock) uttala mig.
Det är en oerhörd skillnad och stå i mål bakom ett lag där alla gör exakt vad som förväntas av dom jämfört med hur det är i egen zon nu.
Två mot en till höger och vänster efter indianare (får man fortfarande kalla det så?) mm.

Personligen så tror jag problemen rotas fast i en alldeles för tunn backsida.
Det är också pga detta målvakterna har sämre statistik…DOCK så kan man ju inte anklaga Hugo och Gunnar för att dom stått på huvudet och räddat oss heller.

Backarna är källan till problemen men målvakterna har ju inte direkt varit hjältar heller

Håller med, backsidan är inte gjuten sett till spelidén i framförallt egen zon.
Tycker Anton Karlsson varit en besvikelse, men verkar ju vara i dålig kondition. EJ riktigt under isen, men tror Nyman kan lyckas plocka isär honom och sätta ihop honom till en mycket bättre version.

Sandin försvinner snart, men tycker att om man ska värva så är vår FW-sida tillräckligt stark att klara sig utan ersättare där. Vi har Wennlund, Zion och Olausson som alla kan ta fler minuter och Kokkonen kan vi få ut mycket mer av.

Lägg pengarna på en till tvåvägsspelande back med bra spelförståelse. Philip Holm kanske kan vara lösningen?

Ja även om Sandin försvinner så behövs det en stabil back MYCKET mer än ännu en duktig forward till.

Våra konkurrenter värvar. Vad gör Hult? Nöjd med truppen gissar jag på. Rätt karaktärer

Visserligen är detta en drömmartråd. Men jag hoppas verkligen att Hult står emot frestelsen att värva, med tanke på hur det kommer se ut på intäktssidan den här säsongen. Är väl långt ifrån säkert att det blir någon publik (utöver 50 pers) överhuvudtaget, så förstår inte alls hur konkurrenterna tänker när de värvar spelare.

Eller tycker du att det är ett bra läge att värva? Agne sa ju för några dagar sen att klubbens buffert kommer vara förbrukad efter säsongen om det fortsätter så här.

Fattar inte hur folk kan gapa om värvningar. Helt obegripligt. Har ni ingen verklighetsuppfattning?!
En del tycker Hult kör klubben i botten, märker också att samma person/personer nu förespråkar att han ska köra klubben ännu mer i botten?! (För de lär vara de han gör om han värvar under rådande omständigheter)
Makes NO sense.

Nä va du än gör Hult. Stå emot. Vi behöver inte ha in nån mer spelare. Kommer göra mer skada än nytta denna säsong.

Så länge man inte får ta in publik så lär laget vara intakt. Helt rätt och det är då vi får använda oss av juniorer vilket kan gynna oss i längden. Men det handlar om att överleva som förening.

Skiter just nu i att vi ligger där vi ligger utan vi måste klara ekonomin som förening. Läge att varsla personal och låta 1-2 gubbar sköta det som finns att sköta.

Linus Johansson, smålänning, landslagsman och en spelartyp som påminner om Lias på marknaden

Dessutom fock Marcus “Lillis” Nilsson också lämna Sotji idag. Han vann SHL poängliga ifjol.
Dessa två in Lias och Sandin ut?

De lär inte vilja skatta bort sina rubel. Inte så troligt.

Abris på AB hintar att HV letar ytterforward och center som ersättare för Sandin och Lias. Inga konkreta namn nämnda som HV haft kontakt med, men nämner i samma andetag att spelare som Ryan Stoa, Shane Harper och Ryan Lasch finns på marknaden. Vi får helt enkelt vänta och se.

Det här med Sandin. Han är ju precis som ifjol en clutch scorer. Ingen att hålla i handen när det blåser. I år får han dock inte med sig målen, den rollen Sandin hade ifjol har i stället Fredrik Forsberg tagit över (med tanke på att NHL plockar över allt och ingenting gissar jag att det blir ett NHL-kontrakt för Lill-Foppa till nästa år…).

Så. Är HV bundna till att ha Sandin kvar? Eller kan man släppa honom, med anledning av att han har NHL-kontrakt? För i så fall skulle man ju gå all in på Lasch om man släpper Sandin.

Vid närmare eftertanke, oavsett med Sandin i laget eller inte, tycker jag man ska gå för Lasch redan nu.

Blir så matt när jag läser Hockeynews intervju med Johan Hult.

Man tittar alltså på ersättare för Lias. Som jag förstår det är det mer eller mindre klart att Lias försvinner. Linus Johansson är ett bra namn som ersättare medger han, men Hult säger följande:
– Linus är en fantastisk duktig spelare, det kan jag inte säga någonting annat om. Men där tror jag att det är skatteregler som sätter ordentliga käppar i hjulet för att han ska titta på Sverige just nu. I och med skattereglerna har vi inte hört av oss. Sverige är nog inte första prio för honom, säger han.

Jag håller med Hult om att det är ett långskott. Men herregud. Det är helt fritt att ställa frågan. Ibland kan långskott faktiskt gå vägen. Oerhört bekvämt jobb om man som sportchef avstår att ställa frågan för man TROR att det finns anledning att spelaren ska tacka nej…

En sportchef, med x antal underkända resultat i bagaget och nu med ett lag som inlett säsongen som ett bottenlag, bör vara på tårna. Har aldrig fått intrycket av Hult är en sådan sportchef… Inte sett till vad han kommunicerar utåt, eller sett till vad han levererat.

Här är jag helt enig med dig. Man kan inte utgå från att spelaren säger nej… Det finns säkert miljoner (kronor) skäl att inte ta ett jobb i Sverige nu, men det kan också finnas andra skäl för spelaren att bita i det sura äpplet och ta smällen. Man vet inte hur det ligger till om man inte frågar.

Nu har jag bara kollat snabbt vad som finns där ute och gör bara namedrops…

Ryan Stoa
Shane Harper
Ryan Lasch (kan bryta närsom med Pelicans)
Marcus Nilsson (efter årsskiftet, ej troligt)
Linus Johansson (efter årsskiftet, ej troligt) Men vore något…
Ty Rattie
Sean Collins
Quintin Howden
Spencer Abbott
Sakari Salmninen

Vilka är era drömmar som ersätter Lias och Linus?

Sen behöver vi in en spelskicklig back, Marc-Andre Gragnani tillgänglig

Stoa tror jag mer eller mindre är klar, hade inte tackat nej till Lasch och det återkommande ryktet Gragnani heller

Varfor tror du att Stoa are klar??

Jag tror han är klar då det verkar finnas ett intresse från båda parter, men när det gäller Hult kan det iof bli precis vad som helst :sunglasses: