Silly season 20/21: Spelardrömmar

Tror vi kan komma en bra bit på vägen att ta bort några av de spelare som tyvärr verkar få med sig resten av gruppen åt fel håll. NHL/AHL löser de problemen åt oss.

Aha så det är supermega NHL stjärnorna #23 och #20 som är upprorsmakarna i gänget? Därav förklaringen till att som har varit så oerhört bleka då kanske och ett svar på Lias ”ärliga” svar i Cmore intervjun häromsistens?

Jag tror också att bli av med vissa löneposter till NA jobbar till klubbens fördel. Av flera anledningar. Dels kan man lägga pengarna på annat. Dels så finns det nog inget mer demoraliserande än när de som ska leda och har betalt för det, inte gör det.

Det laget behöver nu är stabilitet. De som samlas i omklädningsrummet är de som ska avsluta säsongen ihop, oavsett hur den slutar. Att ha element med som är där endast ”i väntan på något bättre” är inte uppbyggande i den situation som är nu.

Paradoxalt nog är det nog det bästa som kan hända. Att ”stjärnorna” lämnar laget.

Det finns väl inget som hindrar tränarna från att peta dessa? Det vill nog ingen av dem för det är ingen bra reklam för dem inför NHL där Lias nog inte har bästa ryktet bland klubbarna.

John Tortorella petade Gaborik i en match där han gjort hat trick men blev arrogant vid ett 4e mål och missade…

HAHA tragiskt men samtidigt sant

Det vi behöver nu är en spelartyp likt Per Ledin i sin prime. Inställning, fysik, speed, gå på mål, hyfsad poängproduktion. Bra lagkamrat. Uppskattades åtminstone extremt mycket av Tedenby när jag pratade med honom för många år sen…

Finns en hel bunt såna lirare på marknaden va? :wink:

P.S. När jag tänker efter kunde ju Önerud vara just denna spelare. Så ledsamt att det ser ut som det gör…

Ring ledda? Han har väl inte officiellt lagt av :slight_smile:.

Drömde inatt om en trönartrio med Lillis, Davidsson och Pelle G. Hade inte det varit magiskt?

Undrar om det finns en chans att locka tillbaka Janne Karlsson? I mitt tycke den bästa tränaren HV haft. Dubbla seriesegrar och ett SM-guld på hans två säsonger i föreningen. Varför inte erbjuda jobbet som sportchef till Anders Olsson? Han fick anbud att fortsätta som assisterande tränare i HV när AJ anlände men valde att tacka nej för att istället bli sportchef för klubbens juniorverksamhet med motiveringen att han ville ha ett uppdrag där han kunde göra avtryck och påverka mer. Han verkar gilla utmaningar och just nu har vi en gigantisk utmaning framför oss.

Kristofer Berglund har det supertungt i Brynäs. Gått från att snitta över 20 minuter i istid till runt 10 minuter.

Säger inte att det är en dröm, men vad tror ni? Skulle det vara ett alternativ för att stabilisera en annars rätt svag backsida. Det förutsätter ju dock att man gör sig av med spelare. Kanske en ren trejd mellan Emil och Bulan? Emil har visserligen en uppsida. Men han får ju verkligen inte ut den i HV.

Med risk för att låta som en gammal, grå skit men är det ett recept på framgång att värva halvpetade backar från seriens sämsta lag?

Jag säger inte att du har fel men vi har Arell, Bertov och Williamsson i liknande roll som Berglund skulle ha.
I det här fallet tror jag det är mer ditt hjärta som talar och det är inte så konstigt, jag har vid två tillfällen sett Berglund blocka slagskott med huvudet.

Berglund är ju precis som andra backar vi har men bättre, skicka Arell och sätt in Berglund så uppgraderar vi den possitionen.
Vi behöver en topp back och det ser iaf inte jag Berglund som

Jo, du har nog rätt. Å andra sidan. Vi värvade en petad Schira och han är i nuläget en av HV:s bättre backar. Han visar i alla fall viljan och hjärtat.

Jo men Schira var petad i ett topplag som går som tåget. Jag hade hellre sett att man värvat tillbaka Berglund istället för att ta in Arell innan säsongen startade men som det ser ut just nu tror jag inte Berglund skulle ha någon nämnvärd inverkan.

Tyvärr tror jag det vi behöver är en Salmela. Någon som inte bryr sig nämnvärt om tröjan han bär men som har en skicklighet som är i toppen av ligan. Inte för det långsiktiga arbetet utan för att helt enkelt rädda säsongen.

Men som jag sa innan, jag förstår varför du vill det. Berglund har haft många stabila säsonger i HV genom åren.

hockeynews.se/articles/17590/

Wedin långtidskadad, lias out, Sandin out och stoa in. Kan kanske bli aktuellt med nyförvärv men man värvar bara med rätt karaktärer och där bröt de för mig. Med deras syn på karaktärer så lär det inte bli bra. Tror inte det blir nått om vi inte får låna någon bänkad spelare från en konkurrent

De som gör mig bekymrad är att han tycker att Grönhagen varit bra?? Herregud. Hoppas verkligen inte han tar plats från nån av killarna som just nu är på JVM, efter turneringen. Han må va stor o stark, men nån vidare med pucken är han inte.

Våra konkurrenter försöker värva sig ur sin kris.
Vi letar karaktärsspelare som vanligt! Vad det slutar brukar vi ju veta så man får nog inte hoppa högt av glädje.

Tror inte det finns någon mer förutsägbar sportchef än Hult när det kommer till uttalande.
Är less på hans snacka om karaktärer för de han anser sig vara karaktär håller inte för att lyfta detta lag.

Lasch är en karaktär som gör sina spelare bättre samt lyfter laget.
En liknande spelare som Ledin är en karaktär som sliter, åker in och bråkar eller trashtalkar om inget annat går. (lyssna på podden ”Blå Vibbar) där kan vi snacka karaktär. Vi har ingen sådan spelare idag. Trodde faktiskt Kokkonen skulle vara en sån eftersom Hult beskrev honom liknande Remstam. Det är ett hån mot Remstam som var kung!

Tror inte Hult kommer landa någon spelare som får igång mig vart fall!
Men hoppet ska ju vara det sista man överger så vi får se!

Kom igen Hult Ty rattie, Ryan Lasch och en go back

Förstärkning nära. Långtgående diskussioner med ett potentiellt nyförvärv har jag hört. Vem nyförvärvet är vet jag inte, men försöker ta reda på det.

Trevligt,mer spännande än julafton :smiley: