Silly season 20/21: Spelardrömmar

Jonas Holmström körde ganska hårt med Stoa en halvtimme före träningen i onsdags. Han var sedan med även när laget kom ut. Jag tycker han såg vältränad och riktigt fräsch ut. Sen är det så klart skillnad på träning o match men han verkar inte ha fuskat med sin träning borta i USA.

Han ryktas tillbaka till schweiz och langnau enligt EP tyvärr

Quila: utöver Pesonen. Hur resonerar man ?
Enbart en forward man söker?

Med tanke på skadeläget så hoppad jag verkligen på fler än ett förvärv

Helt galet att man inte tar in Thörna nu.
Svälj stoltheten för helvete! Självklart inte som Sandins ersättare men som en gnuggare med större vinnarskalle än nuvarande trupp tillsammans samt en förmåga o kunna stänka dit en o annan…samt hans ovärderliga rutin! Säket inte särslilt dyr heller. Thörnas karaktär hade jag uppakattat i detta läget minst sagt!!

Jag är inte jättemycket för att ta in Thörna, han är 37 och allt måste ha ett slut någon gång. Däremot känns det som att HV borde kunna göra nått smidigt låneavtal med Dalen som just nu har 2 Thörnberg + Persson i sin trupp. Alla tre har nyligen spelat på hög nivå och lär kunna avlasta ett skadeskjutet HV bättre än junisar. Ingen av dessa tre är någon jag drömmer om men de är en hyggligt bra lösning för att tillfälligt täppa till läckan som JVM + skador har gett oss.

Tror som sagt inte på Pesonen, men man har iaf hört sig för och visat sitt intresse för honom.
Utöver det är det en Fw man söker och man har några krokar ute.

Ge oss Lasch. Lias plats på kanten i PP är snart ledig.

Ingen omöjlighet. Samma källa som tidigt sa att Stoa var klar har även hävdat att Lasch själv är öppen för Hv. Chansen större än Pesonen.

Där har vi ju en fin möjlighet isf.
OM det nu skulle bli Lasch eller liknande kvalitet på den sista forwarden så vill iaf jag påstå att vi har en ännu bättre fw-sida med Stoa/Lasch än vad vi hade med Lias/Sandin.
Man måste vara noga med att hålla isär Lias innan/efter avstängningen. Sandin har ju tyvärr underpresterat hela hösten.

Då återstår problemet med backarna vilket egentligen är ännu större än problemen bland forwards. Det är ju sällan pga för få gjorda mål vi torskar. Vill hävda att det behövs ett nytt 2a backpar för att stabilisera bakom Kinnvall-Martinsson.

Ja, kommer Lasch får man nog verkligen vara nöjd sett till prestationerna från de han och Stoa ersätter som du säger.

Tror inte man kommer lägga så mycket kosing här utan vi får hoppas Schira spelar till sig en plats hög upp i hierarkin och att vi får behålla honom. Han har potential fortfarande och visade i sin Hv-debut senast att det finns mycket att hämta där.

Håller med 1000% ett helt nytt andra backpar, det är det vi behöver mest av allt.
Skit i forwards helt om det så krävs.
Men som sagt, man tar ju gärna in Lasch OCH ett nytt andra backpar.
Då kanske Hult lyckas få behålla sitt jobb genom att värva sig ur krisen.
Värvar man “bara” typ Lasch så är det ju helt obegripligt, då kommer problemen fortsätta.
5 av 5 FW sida (absoluta SHL toppklass) , men 2 av 5 backsida (allsvensk backsida)

Vi har ju Kinnvall Martinsson och Strömberg som håller bra klass, sen ser jag lånet Craig Schira som en spännande back som jag tror kan bli riktigt bra. Kvar då blir Arell, Karlsson, Johansson, Andrea som är på JVM och de skadade Bertov och Williamsson. Blir många spelare på bänken om man ska ta in 2 nya backar. Hade dock önskat en klassback till, inte minst för ett andra PP.

Shira är ju på lån till början av januari.

Finns det rimliga chanser att behålla/ta över hans kontrakt från Rögle om hans insatser faller väl ut? Eller hur funkar det?
Han har ju haft svårt att ta en plats hos dem, men de vill väl samtidigt inte sätta sig i en sits där de vid skador saknar backar?

Med Chira har vi då alltså, Chira, Arell, Bertov, tre backar som vart petade och oönskade i andra lag, med några till så har vi en hel backuppställning med petade backar, perfekt ju, passar dom inte i andra SHL lag så kan vi ju få dem på REA ?

Skämt å sido Chira kanske kan bli bra, men han är trotsallt petad i Rögle

Hur nära bedömer din källa att Lasch är Hv nu ?

Utan att säg för mycket. Vi är i spelardrömtråden av en anledning. Kontakt har tagits, inte mer än så.

Ärligt talat?

Vad fan ska vi med Ryan Lasch till?
Är han dokumenterat bra på Dump and Chase (utan chase)?!

Ska detta spelet funka måste vi in med spelare med överkropp som Hulken för att orka bröta i hörnen och skridskoåkning som Teden för att hinna ikapp puckjäveln efter att vi skickat den ner i sarghörnet.

Då får vi hoppas att det är ett halvt lag på väg in. Allt mindre än det kommer sannolikt inte kunna göra någon skillnad.

:laughing: :laughing: :laughing:

Tack! Ett skratt är guld värt i tider som dessa!