Silly season 20/21: Spelardrömmar

Jovars det hade ju varit något! Hjalmarsson går direkt från NHL-stjärna till ett lag som ligger i mitten av Allsvenskan, eller hur var det nu :unamused:

Skämt å sido. Detta har man väntat på. Kom hem bara!

När ringer Hult Thörnberg?

Både Albin Grewe och William Eklund missar JVM så DIF lär inte behöva täcka upp. Samtidigt behöver HV fylla på med hjärta och en ny kapten.

Lyft luren. NU!

Så länge rahm är huvudtränare så tror jag inte de kommer hända.

Hult kommer aldrig ringa till nyförvärv. Se Stoa agent erbjöd honom och Hult bara visst han kan komma vad vill han ha?

Min julklappsdröm är att hela sportsliga ledningen får sparken, sportchef ner till tränarstaben. Ny ledning går in för rädda SHL kontrakt. Sen 2 nya spelare på forwardssidan och en spelskicklig back. Mycket av hv problem är vi har för statiska backar som ej kan spela pucken.

exakt så

Håller med om allt.
En vass ersättare till Sandin och 1-2 spelskickliga backar behövs stenhårt

1 back iaf, sen kan de skeppa iväg Kokkonen så plockar vi in 2 målfarliga forwards. Problemet är väl att det inte kommer hända, Rahm tror att detta löses av sig själv. Hult har fullt förtroende för Rahm…

Problemet är nog snarare att de finns inte pengar att värva hur som helst denna säsong. Eller har alla glömt att vi spelar utan publik o att klubbarna går på knäna ekonomiskt.?

Problemet är nog snarare att de finns inte pengar att värva hur som helst denna säsong. Eller har alla glömt att vi spelar utan publik o att klubbarna går på knäna ekonomiskt.?
[/quote]
Ja med tanke på hur mycket de andra klubbarna värvar så har jag faktiskt glömt bort det helt

Vet att detta inte kommer ske, men både Hari Pesonen och Tommy Wingels är ju ute på marknaden.

Kom igen nu tomten!

Nu har vi fyllt transatlantkvoten… In med Harri! :smiley:

Re: Silly season 20/21: Spelardrömmar
Inläggav mrnorrland » 9 december 2020, 09:22

Hult kommer aldrig ringa till nyförvärv. Se Stoa agent erbjöd honom och Hult bara visst han kan komma vad vill han ha?

Utan att ha någon som helst inblick i Hults jobb kan jag garantera att det inte är så det går till.
Är väl självklart att en sportchef ringer olika agenter och inte sitter och väntar på att bli uppringd?

HV71 för diskussioner med Harri Pesonen. Vet inte så mycket om honom, mer än att KHL-klubbar är med i leken också. Davidsson utnyttjar sina finska kontakter och Hv är ju erkänt ett starkt varumärke ur finska ögon sett.

Väljer att posta inlägget här då jag bedömer att vi inte kommer landa Pesonen. Detta ger dock en fingervisning om vad man önskar för typ av spelare.

Minns att jag sett Pesonen i finska landslaget flera gånger och tänkt att honom hade jag gärna sett i HV71. Nu pratar vi riktig spets äntligen. Skulle nog kunna prestera riktigt bra i Shl :slight_smile:
Bra att HV71 jobbar på att göra något åt misären.

Frågan är vad detta kommer kosta klubben. Hua…

Ja, hua. Å ena sidan positivt om man försöker få tag o såna namn. Något måste ju göras.

Å andra sidan. Med den trupp man ställde på isen inför säsongen ska detta inte behöva göras för att fixa nytt kontrakt.

Någon måste hållas ansvarig för att man i de mest utsatta pandemitider tvingas slösa ännu mer pengar.

Att landa Pesonen är nog ett riktigt långskott, men en stoor fjäder i hatten för Hult o Davidsson i så fall. En sån värvning är sannolikt dyr, men betänk då att Lias o Sandin försvinner vilken dag som helst. Där sparar man in 280 + 100 i månaden. Lägg därtill att Williamsson nu går på försäkringspengar. Även om Stoa tar en del av dessa pengar, kan man nog betala uppemot 250 för en toppspelare och ändå gå plus/minus noll. I runda slängar. Å andra sidan bör man kanske fundera på backsidan också. Att något kommer att hända ganska snart är jag övertygad om. Enligt Expressen var HV med i racet om Shane Harper, men där drar visst Brynäs längsta strået.

Lever du 2010 eller 2020? :laughing: Med tanke på att den grejen är borttagen sen länge…

Håller med dig. Tror detta är ett långskott som förblir lite av en dröm, så den ligger ju i rätt tråd så att säga. Zico, har du sett någon träning med Stoa och isf hur rostig är han?