Silly season 20/21: Spelardrömmar

Jag tror nog att du har ganska många som håller med. Jag ser dem ändå inte riktigt som konkurrenter om samma position. Visserligen ser nog båda slutet på karriären runt hörnet. Men Sundh har nog några säsonger kvar på god nivå. Han har inte heller Thörnas KHL miljoner att falla tillbaks på. Det skulle förvåna mig ganska mycket om han inte tänker en hel del på pengarna och på att säkra sin framtid. Hockeymässigt är det väl få som slår honom på fingrarna som grovjobbare. Jag tror han hamnar i Tyskland.

Thörna skulle jag däremot anta att han gärna ger HV en bra “rabatt” för att kämpa på en säsong till. Han är också en “gambling” på ett annat sätt. Får han vara frisk är han fortfarande ett stort offensivt hot. Jag skulle dock inte räkna med att han tuggar BP eller stänger ner motståndarnas leading line på samma sätt som Sundh hade fått göra.

Summa kardemumma: Jag ser det som två inte helt tätt knutna beslut. Sundh vara eller ej kan lika gärna vara ha varit ställt mot ett utvecklingskontrakt mer eller mindre.

Det är sorg idag efter att Hv71 lämnat ett besked till Sundh!
Fy fan vad tomt det kommer bli utan #13

Till saken hör att vi hade kunnat behålla både Sundh och Thörnberg om det inte varit för Christian Sandberg.

Många som pekar på Thörna skadehistorik som en anledning till att inte förlänga. Faktum är att Sandberg missat fler matcher den här säsongen.

Har väl inte haft en säsong där han inte varit skadefri…

Ifrågasatte Sandberg när värvningen kom. Ifrågasätter den än mer efter dagens beslut om att Sundh och Thörnberg lämnar.

Jag hade mycket hellre haft dessa herrar, som både har HV-hjärta och ledaregenskaper, som 12/13:e forward än Sandberg.

Daniel Rahimi är klubblös.

Måtte den herren inte komma till HV

Spelartyper ala honom eller Persson är förbi, Rahimi kan gå till Björklöven helt enkelt tex.

Philip Holm på marknaden däremot, vore ett fint tillskott.

Oscar Sundh är på marknaden!
Han hade passar perfekt in i en 4:e kedja och grymt bra i BP är han också.

Vad grundar du “grymt bra i bp” på? Vad jag ser hade han sämst +/- i HV i BP med -16 och hamnade på 14:e plats över istid per baklängesmål i BP.

Fattar inte hur denna felaktiga sanning kan leva kvar så länge som den gjort.

Sanny och Svennsson nämner 2 centernamn i deras podd som jagas av SHL-Lag.

Otto Pajanen - HIFK
Oula Palve - Texas Stars

Om HV är ett av lagen får vi se…

Båda ser intressanta ut. Det hade på något sätt känts gott med en finne då vi historiskt sett har varit framgångsrika med finnar i laget.
Det känns liksom inte som Hv71 med så få finnar i laget.
Palve känns otroligt bra och är mer lite av en late bloomer medans Pajanen har levererat under lång tid!
Tror det är många om budet här så det är bara hålla alla tummar och tår!

Två intressanta spelare helt klart. Lär vara budgivning som avgör.
Denna vecka presenteras tränarstaben, vilket blir intressant. Tror även en spelare presenteras därefter, senast fredag.

Det råder väl värvningstopp i SHL just nu? bara spelare som redan var klara innan det trädde i kraft och juniorkontrakt kan bekräftas/skrivas.

Tycker någon på riktigt det är spännande att höra kring den nya ledarstaben? Vi vet ju redan vilka det blir?
Nja, tror inte det kommer göra varken till eller från med Rahm som HC.

Nej, det blir inte jättespännande i sig, dock tycker jag de skall få uttala sig om hur de vill styra skutan innan man beslutar sig för om det är bu eller bä.

Det stämmer, men vi har nyförvärv som är klara sedan tidigare, men som ännu inte är presenterade. HV71 gick nyligen ut med att tränarstaben presenteras imorgon och hintar om att åtminstone ett nyförvärv presenteras i veckan.

Jag gissar att det betyder en hemvändare från utlandsäventyr. Ni som kan, vad är kvoten för de som skriver kontrakt mitt under pågående säsong, är det inte vanligare för utlandsproffs jämfört med SHL/allsvenska spelare, eller har min hjärna ljugit ihop denna hypotes?

[quote=“Diabolics”]

[quote=“Quila”]

Ingen från KHL då de ej får skriva kontrakt förren deras gällande avtal har gått ut. Är väl spelare isfåall från schweiz elr AHL.

Men min gissning är att de Kokkonen som presenteras som ryktas vara klar för HV en tid tillbaka.

Förmodligen kookonen och Bertov. Låter väl mest rimligt.