Silly season 20/21: Spelardrömmar

+1

Ville ju se Rahm ta över redan när Lindbom fick kicken. Efter det när spelet hackat från och till, a la HV så som vi vant oss vid de senaste åren, försvann mitt hopp. Men precis som Diabolics säger. Låt oss höra vad de har att säga först. Kan ju faktiskt bli en helt ny filosofi som presenteras imorn. Håller tummarna.

Det som jag ser som spännande nu är vad man tänkt göra med truppen. Tror aldrig jag har sett ett HV med så få inslag av killar från trakten sen jag började följa HV 1994. Undrar just vilken riktning man valt. Inte så himla många platser kvar att fylla i truppen efter Kokkonen och Bertovs ankomst. Dom spelarna som kommer sen behöver verkligen vara något extra om det ska bli något vidare över huvud taget.

Vore najs att få hem quickie.

Inte fan trivs han i NY? Han ser, no offense, lite tenhults-bonnig ut :wink: , klart han trivs bättre utanför jönnet än på manhattan!

Det finns ju kopplingar man kan dra mellan HV o Palve. Han o William Karlsson är nämligen tillsammans med varsin tvillingsyster, så om HV vill ha honom kan säkert Wild Bill lägga ett gott ord. (Långsökt ja vet)

Är han något för HV enligt er?

hockeynews.se/articles/13864/
Petersson ryktas till Jaroslav. Skönt att vi slipper gå o hoppas på honom halva sommaren iaf.

Tror det inlägget hör hemma i “Silly season 20/21: Krossade spelardrömmar”… :frowning:

Palve klar för LHC enligt Höken.

Lyssnande på Cmore hockey på FB där Sanny Lindström drömvärvning till Hv71 är
eliteprospects.com/player/4 … le-kossila

Det hade varit en kanonvärvning.
Men läste någonstans att Hrivik skulle vara den center Hv jagar!
eliteprospects.com/player/1 … rek-hrivik

var ungefär i klippet berättar han det?

15.40

I förra silly så skrev jag att kalle kossila skulle vara en kanonvärvning för hv, håller fast vid det! (Det går säkert at5 hitta om man känner för det).

Andrew Calof är ledig. Inte jättetroligt att han kommer men det hade varit en bra ersättare till Sandin om han försvinner.

Om det inte blir något med Adam hade det varit riktigt roligt att råna FBK på Virtanen.

Tedenbys kontrakt går ut i Davos. Någon som hört / läst något om vad Tedenby siktar på? Förläning? Hem till HV? Annat?

Tedenby → KHL
expressen.se/kvallsposten/s … r-podolsk/

Har missat / glömt det. Tack!

Emil Pettersson och Växjö funderar väl på om det går att hitta någon som tar över hans kontrakt då varken någon av parterna riktigt är nöjda med varandra. Rent hypotetiskt, vad tror ni om Emil som förstecenter i Hv?
Han hade en tung säsong i Växjö, liksom hela laget där Hallam o Evert verkar ha slut på tur :wink:
Vi vet ju att Emil har enorm potential och är fantastiskt duktig med puck, så hade det inte varit jäkligt intressant ändå? HRHR visserligen, men man måste ju våga för att vinner heter det ju.

I brist på annat roligt att diskutera, vem hade ni valt?

Emil Pettersson eller Komarek?
Lias eller André?
Almquist eller Stefan Elliott?
Stenlund eller Jacob Nilsson?
Palola eller Calof?
Kalle Kossila eller Miro Aaltonen?
Ullström eller Tedenby? (OBS har ju brytit kontrakt med Davos och i corona-tider kanske han finns på radarn?)
Dahlen eller Joensuu?
Horak eller Hrivik?

Oh. Rolig lek!

Emil Pettersson. Elias bror.
Andre, självklart.
Almquist. HV-hjärta!
Stenlund. Känner föreningen.
Palola. Finskt pass.
Kossila. Förlåt min okunskap men vet knappt vem Aaltonen är…
Ullström. Supersvårt. Men sätter du en pistol mot mitt huvud och tvingar mig att välja blir det Ulla. Teden har fått betydligt fler chanser att visa att han ska vara en ledande spelare, utan att riktigt ta den. Vill se Ulla få den chansen.
Joensuu. Inga fler Dahlén i HV, tack.
Horak. Två säsonger på stabil nivå är bättre än en.

Intressant

Emil Pettersson inte för Komarek är dålig men känns som Komarek är en typ av spelare som tar en del energi faktiskt, kan ju dock vara helt annorlunda.

Jag är nog en av få men jag tar hellre Lias än Andre, Lias är i mina ögon nån som lyfter sin omgivning mkt medans Andre mer är beroende av en bra omgivning för att göra mkt poäng. Sen älskar jag Lias griniga kämpar sida den är outstanding. Sen vet jag Lias levererar i SHL.

Självklart Almqvist bra över hela isen inte mkt svagheter alls på den killen.

Jacob Nilsson, Stenlund lite överskattad i mina ögon adrig varit direkt impad av honom.

Andrew Calof 100% Grym helt enkelt.

Kalle Kossila men mest för jag har lite koll på han. Miro Aaltonen inte en blek vem det är faktiskt.
Tedenby utan tvekan

Dahlen, hur grym som helst 77p och tok dominant, känner även till staden, förenigen fansen mkt bra under sina år i Hv71 ungdom.

Kör på Hrivik gillat det jag sätt av honom.