Silly season 20/21: Spelardrömmar

Man måste ju bara älska lekar för nördar likt denna. Bra initiativ :slight_smile:

Emil Pettersson, högre högstanivå och Komarek kan sprida dålig stämning.

Instämmer med föregående och håller med honom om Lias. ÄLSKAR hans attityd i perfekt mix med finess och skills.

Almquist, även om Elliott har en högre växel i sig så är Adam någon att bygga laget kring på ett helt annat sätt.

Stenlund, av två underskattade spelare, men Kevin har en högre nivå i sig.

Calof, i sin bästa ålder nu.

Jämnt skägg här, med liten fördel Kossila som är lite mer lik Lias med sin attityd och kravsättning.

Tedenby! Enkelt val trots att jag gillar Ulla, men Tedenby är given. Fruktansvärt jobbig för motståndarna att hålla koll på. Drömmer om Bumbibjörnarnas uppståndelse såhär på Påsk!

Svårt val, helt beroende på hur truppen skulle se ut just vid detta vägval. Dahlén är ju en poängkung, men jag vill nog ändå se Jesse The bjäääässe smälla ner allt i sin omgivning en säsong till innan karriären är över.

Hrivik. Han uträttade mycket i ett kass Leksand, så hade varit intressant att se honom i bättre omgivning.

Tack Weirdo! :smiley:

Hoppas Lias värdesätter välmående före dollars!
expressen.se/sport/hockey/d … fortsatta/

[url]http://www.hockeystaden.se/2020/04/19/lias-andersson-oppnar-for-hv71-nasta-sasong/[/url]

Låter som att HV är enda alternativet i Sverige!

“Lias Andersson berättar att han inte tänkt så långt som fram till hösten ännu och att Sverige är ett alternativ och i så fall blir det HV71.
— Om de vill ha tillbaka mig, säger han till GP innan han fortsätter:
— Allt som de gjorde för mig … de tog in mig, gav mig tid och rum och en roll. De trodde på mig. Det var som ett barn kom hem igen. Det har jag stor respekt för. Det är fint av en förening att göra så. De erbjöd mig hjälp runtomkring, nån att prata med. Det var inte bara kom hit och leverera. Det var absolut inte det. De visste att jag kunde tillföra nåt – och gillade mig som människa både på och utanför isen.”

Vänta in i det längsta säger jag.

Frågan är hur länge Hult vågar vänta.
Kan ju dröja länge innan beslut tas angående om det blir USA eller Sverige.
Är ju inte så att förstecentrar växer på träd direkt.

Vad tror ni om Regin?
Gjorde ändå 40p på 60 matcher, lite ålderstigen men kan kanske hålla för en säsong?

eliteprospects.com/player/4104/peter-regin

Självklart vill vi ha in Lias om det går. Men jag hoppas verkligen att ingen räknar med det. Eller nobbar tex Ljung för att vänta. Låt det bli en ekonomisk smäll ifall vi råkar få båda. Det klarar vi. Men en säsong till utan förstacenter vore uruselt!

Då kan vi även stryka Joensuu. Synd att vi inte fick se honom något mer i vår fina förening.

Det har alltid bara varit en dröm för oss. Vet att det aldrig varit aktuellt att Jesse skulle komma tillbaka. Hv har hela tiden vetat om att Jesse trivts ypperligt i Jokerit.
Har ställt frågan till en som har klar insyn på just detta.

Ryktas att Norbe är på G till Växjö av alla klubbar!
Här har man en kille som jag tycker känns otroligt komplett men man verkar skita i det.Tror inte han är så jätte dyr heller.
Men man har aldrig riktigt förstått sig på Hults sätt att jobba så varför tro att Norbe skulle spela för Hv71 kommande säsong!

“Av alla klubbar”, inte jättekonstigt då han har Växjö som moderklubb.

Nä, men jag menade att vi skiter i honom och så går han till Växjö som vi inte gillar. Tror han hade valt Hv om vi bara hade erbjudit han kontrakt.

aha, aa kanske. Men nu i coronatider tycker jag man gör rätt som väntar. Tror vi kan få in bättre.

Norbe har sagt att hans agent pratar med flera klubbar, däribland HV. Det är snarare han än HV som sitter i förhandlingsposition. Varför skulle han enbart ta HV “bara vi erbjuder kontrakt” när det är flera andra som har visat intresse?

Instämmer. Kan tänka mig att rätt så många klubbar är intresserade at Norbe, som visat bra kunskap för troligt låg peng. Han lär ha ett rätt bra förhandlingsläge. Dessutom sitter HV i en bra sits just nu med få platser kvar att tillsätta, men troligen med en hel del budget kvar att fördela. Ska man verkligen ge en av de allra sista platserna till Norbe? Tycker man gör rätt i att sikta högre. Tror fortfarande att man gärna hade lagt vantarna på en sån som Philip Holm tex.

Kan Jesper Olofsson vara en man har kontakt med? Hörde ryktesvägen via några inbitna FBK-fans att han förhandlar med bl.a. oss och Lakejerna. Högst obekräftade uppgifter dock, men någon mer som hört något om detta?

Om så är fallet känner jag mig tudelad. Har alltid gillat honom och han har ett grymt bra handledsskott. Inte fått ut sin fulla potential. Lik Sandin men är lite upp och ner. Hoppas ju dock på mer spets än så, men kan ju likväl vara ett nytt guldkorn Hult hittat.

Han känner Fröberg sedan tidigare och de båda hade fantastisk kemi ihop med Lillis Nilsson som tredjelänk i Karlskoga för typ 5 säsonger sedan eller något sådant, så ser ju kopplingen där. Minns att han och Törngren spelade bra ihop i FBK ett tag, men poängen uteblev.

Hoppas jag verkligen inte. Måste in absolut topklass på de sista platserna som är kvar om vi ska kunna tävla om guldet nästa säsong!

Ser gärna något “äldre”. Någon i 30-32 års åldern som tjänat sina stålar i KHL/Schweiz och som man kan behålla ett par år. Istället för spelare likt Sandin som drar iväg så fort de gör en OK säsong.

Olofsson tror jag hade kunnat passa rätt bra i HV i rätt omgivning. Hade inte blivit besviken om han hade kommit.

Jesper Olofsson som första center ? mja känns ungefär lika bra som Fröberg då.

Olofsson är bra, men inte första center i Hv71 bra.

In med Lias, Stenlund eller något i den klassen

Jesper är, om jag inte missminner mig, vänsterforward.

Nja Olofsson är väl ingen man hoppas på, men känns som en Hult-värvning.
Tänker man då att Forsberg kliver i 1a/2a-kedja och Olofsson i 2a/3e?

Sen kanske vi inte ska spekulera för mycket då det inte är ett bekräftat rykte.