Silly season 20/21: Spelardrömmar

Hult dubbelreggar Åhman. Oskarshamn värvar KHL målvakt och har redan Joe Cannato med nästan 91%. Hult är nu förbrukad på riktigt!

Vilka är säkra på slutspel?

Oskarshamn har typ hälften i spelarbudget också. Trist att behöva göra upp med en sån klubb om att få kvala eller inte.
Sköts saker proffesionellt så ska det scenariot inte uppstå.

Pär Lindholm till ZAIK. En drömvärvning förövrigt jag gärna hade sett i HV,vi kanske kan byta mot Axel Holmström.
Nä just det. Dom ville ju inte ha Axel. Därför han hamnade här.

Postade i shl tråden om Anton Lander till Timrå även om dom spelar allsvenskan nästa år. Men ingen aktivitet i den delen av forumet ju.

Sjuk värvning!

kan en sportchef klassas som spelardröm? Isåfall vill jag ha Timrås vem det nu än är.
Riktig ”spelardröm”

Vad är de som händer…
Enligt jnytt säger hult: det kommer ordna sig" vad är det som kommer ordna sig?? Någon som vet?

aantagligen han är säker på vi klarar shl kontraktet :slight_smile:

Ge HPK en offer they cant refuse

eliteprospects.com/player/5 … eri-eronen

eliteprospects.com/player/2 … ere-innala

och sen give the last guy a offer he cant refuse
eliteprospects.com/player/4 … le-kossila

Hult har från vissa håll hyllats för att han visat handlingskraft under säsongen. Självklart måste man ge honom beröm för att de fyra värvningar som kommit in alla gjort HV till ett bättre lag.

Däremot så tycker jag fortsatt Hult varit lika “passiv” som han varit tidigare säsonger.

För när allt kommer omkring. Frågan är ju vad som hänt om inte styrelsen slängt en stor pengasäck i knäet på honom och mer eller mindre tvingat honom till värvningar.

Och ser vi till spelare in och spelare ut så har ju inte jättemycket hänt, mer än att Hult ersatt ett gäng.

Jesper Williamsson ut (långtidsskadad) - Anton Karlsson in
Anton Karlsson ut (bryter självmant kontraktet) - Jordan Murray in

Lias Andersson ut (går till NHL) - Ryan Stoa in
Ryan Stoa ut (lånas ut till Djurgården) - Arttu Ilomäki in

Lias Sandin ut (går till NHL) - Miska Siikanen in (om vi nu är schyssta mot Hult. Siikanen är ju egentligen center och spelar i en fjärdelina, till skillnad från Sandin som är vinge och lirade i en tilltänkt förstakedja…).

Den enda man egentligen tagit in utan att det handlat om att fylla en lucka är Matt Donavan. Men nu när Johannes Kinnvall är borta resten av grundserien så kan vi väl säga att det är plus minus noll på den positionen.

Så trots stor pengasäck har egentligen Hult endast fyllt igen hål den här säsongen. De sämre spelare lägre ned i hierarkin är kvar i laget, och det enda som hänt är att tilltänkta toppspelare ersatts. Visserligen med positivt utfall, men likväl är den uddlösa, i vissa fall usla bredden densamma som tidigare.

Att Hult dessutom väntat till mitten av januari med att bomba in fyra nya spelare förstärker väl bilden av en passiv sportchef.

Med detta i åtanke tvivlar jag på att det kommer några nyförvärv innan trading deadline. Ja, Adam Åhman som tredjemålvakt då. Men utöver det not so much. Hult har fyllt igen hålen nu, släckt de värsta bränderna, och jag gissar att han tycker det räcker så.

Det som blir mest spännande att se är vad som händer efter 15:e februari. För nu måste ju hans dagar i klubben vara räknade? Det finns inga anledningar i världen till att Hult än en gång ska få sätta sin prägel på kommande säsongs HV. Det räcker nu. Drömmen vore därför att HV gick ut och presenterade ny sportchef redan den 16:e.

Det säger väl sig själv?
Hv71 kommer inte byta sportchef sålänge Hv71 går till slutspel. Vad som än händer i ett slutspel… Ut i åttondel eller ut i semifinal så kan ni aldrig hänga ut Hult som ansvarig. Från och med slutspelet startar så har hult och folk över honom gett laget en sista chans att visa vad dom går för. Alltså nu från och med den 16/2 är det upp till spelarna och visa vad dom vill göra… Inte hult…

Men som jag ALLTID säger!! Man MÅSTE Tropåt!!!
Annars kan dom lika gärna lägga ner verksamheten. Motgångar stärker en på sikt… Det kommer grabbarna visa i slutändan!

Ok så Hult är safe oavsett anser du? Och JO jag hänger ut Hult som högst ansvarig för att vi gör vår sämsta säsong i Hvs historia. Han satte ihop ett felbyggt lag med en oerfaren tränare och agerar ALDELES försent. Duktig Hult som värvar spelare när man ligger sist och riskerar kval, skämtar du eller? Missade du Stoa? Hult gör en katastrof säsong

Isåfall vore Hv riktigt starka nu med tanke på de senaste säsongerna

Står mellan oss och en SHL-klubb till angående en spelare. Vi matchar ekonomiskt men vår nackdel är möjligheterna till guld, enligt min källa. Kan inte säga mer än så, men antingen presenterar vi en spelare i eftermiddag, eller så gör några av våra SHL-konkurrenter det och då kan man köra lite uteslutningsmetod där.

Vilken position?

Spännande, bara o öka ekonomiska dealen annars lär han välja sm chansen

Fan läskigt med lhc nya 1 femma me hos-hang - Ljung- little. Vill ej möta dem i kvalet…

Magkänsla säger att det är Wellman, Får be Donovan ringa och smöra lite

Både Little och Ljungh är väl skadade för resten av säsongen dock eller ?

Little gör comeback nu efter uppehållet läste jag nånstans o Ljung vet jag ej hur länge. Bara lät som en äcklig femma att möta i ev kval

Fan va spännande. Vilken är den andra klubben om man får fråga?

Min spontana gissning är Luleå som sa de skulle kunna värva när illomäki försvann

Lär väl bli Luleå då :frowning: