Sista helgen då gubbar, tycker det är lite märkligt med Wellman, inte klar för Hv eller någon annan klubb, kanske budgivning som ballat ur ? Många lag letar forward.
Va tror ni ? kommer det in något mer ?
Jag tror på FW sidan blir det nog inget mer, tror att Wellman blir klar för typ Luleå
Backsidan så tror jag det kommer in en “Styrman” back, breddback deluxe, dock så anser jag att vi INTE behöver detta utan behöver en medel+ bra back att ersätta Arell/E Johansson/Andrea med, ja eller egentligen tycker jag det behövs en toppback till så att vi har 2 riktigt bra backar i vardera topp 2 kedjorna, nu har vi inte det eftersom Kinvall är skadad
På målvaktsidan så blir det nog en namngiven allsvensk målvakt typ Adam Åhman.
HAHA ojdå lite felskrivning där ja
En liten anekdot, Under tiden då vi hade underbara Liv i målet så satt jag och min fru tillsammans med hennes kompis och kompisens man och kollade på en Hv match ihop. Då säger kommentatorerna “nu tar nog Hv ut Liv snart”… varpå min frus kompis menar på att Liv kommer att ansluta till anfallet, som utespelare…jag garvade och sa “skämtar du eller?” varpå det blev en hyffsat lång diskussion om detta och hon vägrade att ge sig, jag typ “men du jag är ju besatt Hv fan du tror inte jag har koll på detta eller?” men hon stod på sig…HAHA så ja man kanske kan ha målvakter som backar trots allt ??
Underbar historia, underskatta inte människans förmåga att vägra inse att de gjort fel! … och om du gör det, bli moderator på ett hockeyforum så kommer du träffa några fler som denna kvinna
Tycker personligen att det är klokt att de ligger ganska lågt (önskar dock precis som merparten att de skulle agerat tidigare med de nyförvärv som tillkommit). En ’tredjemålvakt’ lär väl landas från någon Allsvensk klubb samt ev någon breddback. Fw känner inte jag att vi har något större behov av. Verkar vara bra harmoni i truppen sedan nyförvärv och Lillis gjorde entré.
Tror Hult känner sig rätt säker nu med 2 rakja vinster och de kan räcka att missa kvalet, beror lite på hur LHC och OIK reagerar imorgon. Tror Hult var intresserad av att få in nån ny men då skulle de vart på plats under uppehållet och träna med laget nu. Dyker nått upp och spelaren är matchredo så kanske man hugger men Hult är ju inte den som är känd att agera, utan mer reagera. Många är säkra på slutspel men jag är inte. Vi har 2 otroligt viktiga matcher framför oss, BIF och DIF måste vi vinna för att hålla oss över de 2 bottenplasterna, vid förlust så är vi under sträcket igen och efter de har vi fbk, luleå och SAIK. De är 3 otroligt svår matcher och det är välle ndast fbk matchen som känns realistiskt med poäng av de 3.