Joel Kellman om framtiden, känns som den ev. värvningen kommer senare i sommar om han inte skulle komma överens med San Jose alt. någon annan NHL-klubb. Blir det inget där verkar det vara Sverige som gäller och författaren framställer det som att det isåfall står mellan HV och RBK. Wedin - Kellman - Bergström hade blivit en av seriens bästa kedjor!
Väldigt oseriöst rykte här nu men min fru snackade precis med Ullström. Han sa att han flyttat hem ifrån Schweiz precis…behöver ju inte betyda något mer än att han drar till KHL igen men fick en ändå att fundera lite. Dock så är väl Ulla bra mycket bättre som FW än C om jag inte minns helt fel.
Tänker mig att han, som andra spelare med jkpg som hemort, flyttar hem under somrarna. Men vem vet, Ullström borde för mig ha prio ett av de HV sammankopplats med. Kan göra tre bra år här utan risk att han drar iväg till någon annan klubb, oavsett prestation, och i grunden en HV-kille (bristvara). Har inga problem med att ha honom som center heller. Minns jag rätt klagade han ganska mycket på att bli utflyttad på vingen senast han spelade i HV.
Tar vi ex. Kellman tror jag risken är väldigt stor att han efter ett år beger sig vidare till KHL/NLA. Uppsidan där är väl att han kanske väljer HV när det är dags att vända tillbaka, förutsatt att KHK inte spelar i SHL.
Min åsikt är att det vore tjänstefel att ha med Lias i någon som helst plan/dröm (från HV’s sida) detta år. Jag hoppas verkligen inte de på “kontoret” gör som vi i denna tråd
Mycket intressant. Utan att outa dig, hur bedömer du möjligheterna utefter de du känner till att landa Hjalmarsson nästa år?
Han är positivt inställd till flytta hem? Han har ju två barn, en 3-åring och en 6-åring, skoldags?
Och…Lias…Hur fortlöper dialogen mellan hult och Rangers? Hur länge kan HV vänta på ett besked?
Om Kellman och Ullström hamnar i andra klubbar så slutar de kanske ändå med att Lias i Nordamerika. hur resonerar HV här?
Ullström snittade en poäng drygt per match nere i NLA gångna säsongen, bättre än Linus Klasen.
En toppspelare i bra ålder fortfarande och HV-Kille. Ok, Lias hade vart galet om han stannade kvar. Men då blir de max en säsong.
ullström kan vi signa 3-4 år? Hur kan man inte vilja ha hem Ullström som vissa fans verkar tänka…Märkligt
I min värld ska man värva en toppcenter så snart man kan och inte chansa och vänta in Lias. I värsta fall står vi utan igen, och måste köra med Fröberg som förstacenter en säsong till.
Värva en toppcenter snarast och om Lias vill tillbaka får man helt enkelt göra plats.
Håller med till 100%, tror det var exakt som du säger förra säsongen, man hade väl inte tänkt att ta Växjös tredje center och köra han som första center…Fröberg är bra men INTE en första center. Näe värva in en vass första center ASAP
Vet detta är en betald artikel men står i rubriken att 4-5 SHL lag har hört sig för. Tror ni HV är en av dem?
Högerfattad, bra i PP, jag tror han kan vara användbar i HV trupp. Vart i SHL, gjort 33 poäng (ingen Codie Curran nivå). Inte lika stor chansning som en annan random AHL värvning. Om man inte får hem Almqvist så ser jag man bör hugga på Nick. Bra skott bra spelsinne men svag i defensiven så han bör spela med nån defensiv back typ Strömberg elr Johansson för balansera upp.
Om en sådan snubbe skulle bli aktuell så är väl det intressant. Hans facit sett till poäng är bra. Han verkar inte ha gått ner sig någonstans. Erfarenhet samt poängskörd i SHL är ett stort plus. Men att satsa på någon som hoppar runt så mycket, är det en dröm? Som jag ser det vore det snarare en kortsiktig nödlösning.
Tror Hult isåfall skriver minst ett tvåårskontrakt, samma med nästkommande center då man har sina 3 nuvarande centrar med utgående kontrakt och ingen tror jag stannar, störst chans har Holmström om han gör en bra säsong.
Frölunda verkar ligga hårt Ebert!
Då är väl risken stor att han hamnar där. Storstad med en tränare som verkar kunna göra medelmåttor till toppspelare i SHL!
Jo såg de, då får de 2 offensivt skickliga högerfattade backar i sin uppst’ällning. Ebert och Elliot är 2 toppbackar på pappret sen om de är de under säsongen är ju en annan sak.
Jag flyttade ditt inlägg till en mer passande tråd. Detta månne vara ett drömbesked, men drömtråden är till för helt grundlösa spekulationer. Inte för spelare som det finns seriösa kopplingar till.