Silly season 20/21: Spelardrömmar

Bertov är inte Nisse A ersättare. Nisse A plats har ersatts med Kinnvall. Gör man 40 poäng är man en toppback i SHL. Nu är de Kinnvalls pos som skall ersättas

Holm är för mig ingen ledande back då det är det man letar efter.
Jämför man honom med Almqvist, Pilut och Borgman så är han inte i närheten.
Därav min åsikt att jag inte hoppas på Holm utan något vassare än så!

Håller med.

Som du nämner måste vi skilja på vilka roller spelare är tänkta att ha och vilka roller spelare tar. Nisse A. var tänkt att vara en ledande offensiv kraft och bör ersätta med samma kompetens. När Kinnvall då visar att han kan axla rollen som offensiv back i laget, kan man säga att han ersatt “den kompetensen” och en back som tar den roll Kinnvall var tänkt att ha när han värvades bör “ersätta Nisse A.”. Allt detta förutsatt att man vill bygga en backsida likt de vi haft tidigare år. Man får liksom se backsidan, och laget som helhet, som ett antal roller som skall fyllas inför varje säsong snarare än att spelare som lämnar ska ersättas.

Roller ja. Vi har bara en rightback just nu. Ingen av de som det spekuleras om är det heller. Frågan är om det finns någon ledig rightare av tillräcklig klass på marknaden? Visst man kan köra forwards på backen i PP men jag skulle ändå föredra minst två rightbackar…

Denna finne vill jag påstå håller klass och är rightare, men känns som långskott dock: eliteprospects.com/player/2 … -rantakari

Just nu är drömmen på sista centerplatsen Kalle Kossila.
eliteprospects.com/player/4 … le-kossila

En extremt bra ålder för att kunna behålla honom mer än en säsong.
Man kan ju tycka att vid 27års ålder att det inte är så lockande att åka mil efter mig i buss.
Men frågan är om t ex Jokerit inte är där och hugger om han väljer Europa!
Sen att det alltid kittlar mer med en finne som historiskt lyckats bra i Hv71!
Hade varit sjukt intressant med Kossila i Hv71!

Som andra val får jag nog tycks Joel Kellman som har producerat bra trots att han spelat i bottenlag.
Men är det just för att han spelat i just såna lag och fått otroligt mycket istid? Vet inte detta.
Kommer han isåfall få samma tid i Hv71 som vissa spelare behöver?

eliteprospects.com/player/1 … o-lammikko
Här har man en spelare som troligtvis är ett namn för KHL om ingen NHL klubba hugger.
Men har haft en imponerande säsong.

eliteprospects.com/player/121842/matt-caito
När vi ändå är och hugger på Lammikko så kan vi ju också ta en back från samma lag!
Har haft en uppåtgående form sen han kom till Europa. Ser spännande ut samt att han är rightare som vi lär behöva.

Men helt ärligt så tror jag vi inte är i närheten av såna här namn utan vi kommer nog stå där med lång näsa när Hv71 presenterar de sista pusselbitarna. Man har suttit förr som ett barn på julafton och inväntat det där stora hårda paketet! Istället har vi fått ett mjukt tråkigt paket med ett par kalsonger :open_mouth:
Men vi bör ha cash om nu inte Coronan ställer till det för mycket!

Får man fråga vad det är som gör just Kalle Kossila så intressant? Tittar man stats (som givetvis inte är allt) så ser det ju inte direkt drömnamn-imponerande ut. Genuin fråga dock, har aldrig sett honom spela så har bara statsen att gå på.

Endel är trötta på “stats” personligen så tycker jag att “stats” säger väldigt mycket faktiskt, det säger inte allt…men väldigt mycket.
Folk gjorde frivolter när vi värvade Holmström, jag tittade på hans “stats” och tänkte “här kommer det en medel center” han levererade som en medelcenter och ja vad mer ska man säga.

Stats säger mycket fast vissa kan ju ha en uppåtgående trend, en talang tex, man ser potentialen för att “statsen” ska öka eftersom man inte fått ut max av någon ännu, detta brukar ju oftare stämma på yngre spelare än äldre (som tex Holmström) om man säger så.

Som jag ser det så är låga “stats” en större chansning på att göra ett “fynd” än att värva någon med bra ålder som redan har producerat riktigt bra flera säsonger.

Kossila har väl bra stats från AHL.
M. Mål. Ass. P
17/18 San Diego Gulls AHL 55 21 33 54

M.   Mål.  Ass.   P 

18/19 San Diego Gulls “A” AHL 44 14 21 35

Denna säsong bytte han lag och var skadad. Tycker absolut han känns oerhört spännande och läser man texten om honom på EP så verkar han vara en kille som gör andra bättre vilket vi saknat länge.

Jag hade absolut inte klagat om vi kunde signa honom.

Jag tycker det känns dags för Niklas Hjalmarsson att komma hem och dra på sig det blå-vit-gula

Man jobbar på det :wink:

Kalle Kossila är en smart tvåvägs-center med skillz och bra speluppfattning. Under hans tid i San Diego i AHL blev han ganska känd för sina puckbehandling, framförallt tog hypen fart rejält efter han gjorde ett zorromål. Snyggt & kråver skillz, men snacket blev lite väl överdrivet :laughing:

En bra spelare och hade gärna sett han som ersättare till Förberg, om nu denne drar t KHL.

När kommer man få skåda en kanonvärvningar som Sahlstedt, Voutilainen, Hrdina och Andreas Karlsson igen?

Och då hade vi redan Davidsson som förstecenter :stuck_out_tongue:

Till nästkommande säsong? Har du hört det (isåfall varifrån om du kan ge någon hint utan att outa en ev. källa) eller gissar du?
Han har ändå ett år kvar på kontraktet han skrev 18/19 med en cap hit på $5 mil. Med viss hänsyn till att man kan lägga upp kontrakt på märkliga sätt i NHL känns det som det ska mycket till om Arizona ska bryta.

Till nästa säsong (21/22). Inga gissningar här inte. :smiley:

Det kittlar ju minst sagt, kan utgöra en del av en stabil stomme med Strömberg, ev. Almquist och någon till i några år framöver :smiley:
Frågan är hur man gör med övriga backar isåfall, spelare kan självklart försvinna österut/söderut men samtliga (förutom Kinnvall) har kontrakt till 21/22+ och kan inte tänka mig att man vill ge Hjalmarsson den roll Kinnvall kommer ha 20/21. Oavsett så hade något i följande stil varit väldigt härligt att kunna ställa upp med 21/22:

Almquist - Hjalmarsson
Martinsson - Johansson
Strömberg - Andrae (som utvecklats till en ny offensiv fantom och gör sitt sista år innan det bär av till NHL)
Williamsson/Bertov

Drömmen är att Fröberg drar och att vi plockar in Stenlund som 2:a center :sunglasses:

Hade en märklig dröm i natt. Filip Ahl skrev på för HV och jag var överlycklig. Sen vaknade jag. Tror ni att Hult kommer göra ett försök att signa Ahl?

Ser ingen plats öppen för han så nej

Fw sidan är brutal full skulle jag vilja påstå, som jag ser det är både Wennlund och Ikonen redan utanför laget, ganska dyr bänk där med Ikonen på den.