Ingen fortsättning för Mustonen i FHC. Perfekt topp-spelare i Allsvenskan för hur HV åtminstone tidigare velat spela hockey. Också en spelare som kan ta en plats i SHL-versionen av HV 22/23. Förblir dock antagligen en dröm, många SHL-klubbar lär vara intresserade.
Mustonen dock också lurig ur det perspektivet. Kom till hockey-Sverige för tidigt för att sisun ska ha hunnit genomsyra hans persona i den utsträckning man hade önskat. Känns som att fiskarmössan ligger närmre till hands än vad det kontinuerliga björkrispiskandet gör. Jakten tvingas kanske trots allt fortsätta…
hahhaa, ja det är ju en obehaglig tingest, fiskarmössan. Å andra sidan funkade det hyffsat när Christoffer Persson kom, maken till over-sized fiskarmössa får man leta efter…
Känns tyvärr som Hult bara vill satsa svenskt. Han anser ju att finska spelarmarknaden är död då de väljer KHL.
Skitsnack och ren lathet från hans sida då flera andra klubbar hittar finnar.
Tror en spelare som Patrick Puistola skulle må bra av en säsong i Allsvenskan för att ta kliv framåt. Hade smakat mumma. Pappa Pasi borde bara ha gott att säga om Hv71.
AHL spelare verkar inte heller vara den marknaden han ser över då vi inte haft några riktiga sen Holzapfel, Gagnon och Sterling.
Finns otroligt skickliga spelare i AHL som skulle dominera i Allsvenskan. Men scoutar man inte den marknaden så blir det oftast flopp.
Så jag hade velat att man la pengar på en scout som kan jobba en kortare tid på det vilket hade gynnat Hv i långa loppet.
Vart är Öneruds signatur? Väldigt tyst om honom. Finns ingen anledning att hålla på detta om han va klar. Känns som att nåt håller på att skita sig där eller redan skitit sig. Kanske tycker han är värd mer pengar, pengar som Hult lägger på annat?
min gissning är att det förhandlas. Kanske för Simons del, med flera parter. En sak som definitivt kan sätta käppar i ett hjul eller två är väl lönebiten, som rimligen blir mindre om man spelar i HA, samt att Simon haft nått mindre bra år bakom sig. Kan tänka mig att det slår lite gnistor om en sådan förhandling. Kanske diskuteras roll oxå, C eller inte C, plats i hackordningen, ambitioner, sådant. Kanske till och med utlandsklausuler. Men jag bara gissar. Jag tror dock att det är mer struligt att få till detta i och med degraderingen.
Sen får vi se vad som händer efter årsmötet, eftersom inga beslut om sportchefens vara eller icke vara kommer att tas innan dess, eftersom det är en fråga för nya styrelsen.
Sen kanske du tänkte på Davidssons roll som assisterande sportchef, och min känsla är att sån lyx kommer man inte att unna sig i allsvenskan. Men här har vi ju två tränare som säkerligen kan hjälpa till mycket.
Fantastisk kille med power och producerar.
20 år och verkar inte vara aktuell för AHL så kanske att Allsvenskan kan locka. eliteprospects.com/player/2 … han-legare
Mods hälsar: skriv gärna ut namn på spelaren ni länkar till, i detta fall: Nathan Légaré.
Ot men blev väldigt nyfiken, är det någon som vet hur många SHL lag som har en assisterande sportchef?
Kanske helt har gått mig förbi, men känns som det inte tillhör vanligheterna?
Eftersom det inte fungerade något vidare och för att inte vara helt ot så önskar jag mig endast en sportchef till nästa säsong.