Silly season 21/22: Spelardrömmar

Har hört samma… att kompisgänget Torp, Ulla, Teden och André har som plan att ta tillbaka hv till shl igen. Om det är from i år eller till säsongen efter vågar jag inte svara på. Möjligt att det ska tas med en näve salt. Men personen jag hört detta från är nära vän till en av spelarna :wink:

Sorry men tror inte en sekund på detta :slight_smile: Såna rykten skapar bara förhoppningar och i slutändan blir man bara besviken när det gäller Hults lagbyggen. Bättre att vara inställd på det värsta.

därför de kallas Silly Season

Jag är alltid inställd på det värsta. Tro mig. Eller fråga min fru som inte ser mig som positivismens fader direkt. :wink:

Men hoppet lever ändå i detta fall. Tänk såhär. Du har tjänat x antal miljoner genom åren och haft en bra karriär. Vad vore roligare än att spela ihop med sina vänner. Dessutom chansen att föra upp klubben man har i hjärtat i finrummet igen. Seriöst skulle jag tycka det vore bland det roligaste som finns. Ännu mer pengar eller spela med vänner när man har chansen? Mitt val hade varit lätt!

Simon Hjalmarsson kanske? En rätt svag säsong i Frölunda senast, från Värnamo. Kanske är han sugen på att dominera i HA?

Hjalmarsson hade suttit fint då vi behöver spelare med erfarenhet och skills.
Är lite orolig att man snöat in helt på hjärta och glömt skills. Kommer bli fler spelare tillgängliga som inte platsar i SHL lagen och här måste man vara vaken. Olausson från Luleå hade varit en ledande center i Allsvenskan.

Men som jag tidigare sagt så finns den riktiga spetsen på andra sidan.
Här ett av mina drömnamn
eliteprospects.com/player/2 … per-marody
Har storlek och gör andra bättre. Gör både mål samt assistera.

Att det är Hult som bygger grunden gör mig orolig. Det är just den biten som jag tycker Hult har varit för dålig.
Men det viktigaste är ändå målvakten och vem Hult hittar där. Tror säkert det blir Gunnarsson men jag tycker inte han tagit kliv i Hv71 utan känns som han blivit osäkrare.

Jag håller alla tummar och tår att Agne och Hult får lämna så fort den nya styrelsen tillsätts. Men jag är livrädd att de får fortsätta som ingenting har hänt.

Wallstedt i Luleå? Nu blir det väl säkert Gunnarsson men om det inte skulle bli det. Känns helt otänkbart för Wallstedt att behöva tävla mot kanske SHLs bästa målvakt för att få speltid, särskilt i den åldern han är i just nu.

Kanske är en orimlig värvning, men skulle inte tro att han blir kvar i Luleå.

Har också funderat på honom och hans situation i Luleå med Lassinanti. Flyttar han så ska han spela som etta med mycket matcher. Hör att Gunnarsson förhandlar med HV och tror nog han blir klar snart och då är nog inte Wallstedt aktuell. Svårt att se Gunnarsson som cementerad andramålvakt i allsvenskan.

Utan att veta om relationer och annat mellan klubbar och sportchefer så kanske Timrå tar honom som sin etta i SHL då Timrå inte lär hota Luleå i tabellen. Ska han till allsvenskan kan ju Löven vara ett nära alternativ, med Norrlands mått mätt nära alltså.

Han kanske vill ha mycket att göra i matcherna och då är HV ett sämre alternativ då han lär få lite att göra i matcherna och väldigt få skott på sig. :laughing:

Jag skulle vilja se en sportchef som vågar hugga på spelare typ Otto Paajanen. Han har grymma kvaliteer och potential men fick inte ut det på SHL nivå i Leksand. Skulle kunna tänka mig att den typen av spelare som för första gången varit utanför Finland skulle vilja testa något år till utomlands. KHL och NLA känns avlägset pga hans senaste säsong. Så konkurrens typ med Tyskland, NLB och självklart då Liiga. Problemet är väll att klubben befinner sig i ett vakuum nu, med Hult som inte har befogenheten eller kunnandet att ro hem den typen av värvning och vi väntar fortfarande på att nya styrelsen ska ta plats.

Bara jag som börjar bli lite orolig ang Önerud, Ullström, Gunnarsson ?

Enligt många så var ju Önerud Ulla och Hjalle klara, Hjalle är bekräftad INTE klar nu och varför dröjer det isåfall med att presentera Önerud och Ulla ?

Önerud i Timrå hade sugit hårt

Såg någon på twitter som skrev att Ullström nyligen opererats och inte kommer vara speltillgänglig förens nyår

Taylor Matson
eliteprospects.com/player/1 … lor-matson

En riktig drömvärvning hade varit Taylor Matson som idag lämnat Rögle BK. Visst kanske inte ser superflashig ut men är otroligt populär här i Ängelholm. Supportrar för det grönvita laget ropar på tjänstefel från Abbott (att låta Matson gå).

Taylor är en lagspelare av högsta rang som verkligen ger allt.
En perfekt center för en andra kedja. Ändå gjort helt okej med poäng i SHL (trots en undanskymd roll) och skulle nog lätt kunna stå för 30-40 poäng i HockeyAllsvenskan. Lär väl dock ha ganska många anbud men Taylor är enligt mig en riktigt drömspelare.

Skulle säkert hålla som andra center i ett satsande Hv, rightare dessutom

[url]https://live.aftonbladet.se/supernytt-sport/news/david-ullstroem-hv71-eller-inget.CncdZm10k[/url]

Det låter ju ändå ganska bra.

Att få in Ullström i oktober - november hade suttit så fint.

Simon Hjalmarsson ryktas vara klar för Österrikiska ligan, kan ju tycka att han säkerligen hellre borde vilja lira med Hv i HA ?

Ullström verkar ju sugen iaf. Nu när Torpen är här så blev det än mer intressant enligt en intervju med Aftonbladet.
Vet inte om man får länka här? men inte svårt att hitta på sportbladet i alla fall.

Hade gärna sett Colin Smith i HV, väldigt spelskicklig center och hade nog kunnat lägga fina mackor om han får bra kedjekamrater.

En orealistisk kedja, men en drömkedja hade varit Forsberg-Smith-Tedenby!

Det är ok att länka, även att citera in vissa valda delar av en artikel, dock får vi inte publicera rakt av, förutom att Sir Ward har fått OK från någon på JP för att klippa in delar av deras rapportering av matcher etc.

Håller helt med om Matson. Perfekt att han kan spela både center och vinge samt är rightare.

Tyler Vesel tror jag också kan vara intressant, högerfattad center som gör bra med poäng i allsvenskan och kan ligan.

Sen också Erik Andersson från Rögle om han inte får vara kvar där.

En trio jag tror inte är omöjligt kan vara aktuella.