Silly season 21/22: Spelardrömmar

Lägg till Mårten Ask på det.LoL. Holzapfel tycker jag va ok.

Nåja, var det verkligen han som valde?!

Själv är jag inte förtjust i tanken på transatlanter i HV. För osäkra kort helt enkelt. För varje bra nordamerikan som kommer hit så kommer tio dåliga. Christensen, Krog, Beech och Ward är väl de som gjort mest avtryck. Vi har haft ett antal riktiga floppar, inklusive Torontos stjärnback Bryan McCabe. Resten kan man både ha och mista. Finländare har lättare att anpassa sig men där är ju problemet att allt fler väljer KHL nuförtiden.

Han hade ju varit i Dallas organisation och sätt bla Gagnon mfl så han var nog mkt inblandad i det. Dock tycker jag de borde gjort det bättre med Gagnon, tycker inte han fick en ärlig chans.

Campoli, Elliott, Reese, Rakhshani, Angell, va bra tycker jag.

Tror ej det är fel att kolla AHL, ligan påminner mkt om HA. Spelarna har lättare komma in i HA “spelet/ligan” garanterat. Mer fram och tillbaka inte lika defensivt mm.

Hittade denna artikeln som publicerades i Expressen i höstas.

Ledin skulle kunna bli en utmärkt lagpappa på allsvensk nivå

Förläng med Önerud, Forsberg, Grönhagen, ytterligare nån junis, Strömberg, Bertov (eller värva J. Spångberg / G. Bouramman för lite mer offensiv kraft), Williamsson, Sjöholm, Gunnarsson.
Ullström - in.
Brady Shaw - in.
Alex Broadhurst - in.
Ethan Prow - in.
Åhman - in.

Säkert alldeles för dyrt för Allsvenskan, men menar man allvar med att gå upp direkt bör lönebudgeten reflektera detta.

J. Gunnarsson - A. Åhman

E. Prow - E. Andrae
M. Karlström - D. Strömberg
N. Torp - D. Bertov / J. Spångberg / G. Bouramman
J. Williamsson / V. Sjöholm

S. Önerud - D. Ullström - B. Shaw
C. Törngren - A. Broadhurst - F. Forsberg
J. Kokkonen - M. Wennlund - M. Lindbäck
O. Olausson - J. Wikström - Z. Nybeck
J. Grönhagen / Nån junis

Respektabel drömbygge, helt klart! Ända är väl att Åhman nog inte är tillgänglig då han ryktas till Västervik, men annars är det något jag kan ställa mig bakom.

Eller hur, ett gediget snickeri som ligger bakom det! Sparar in lite lönekostnad i att sätta Wennlund som tredje center. Vill man vara ännu mer ekonomisk kan man kapa Williamsson. Helt plötsligt blir det ett prisvärt bygge :laughing:

Också sett att Åhman väl ska vara klar för för Västervik enl. herr rödhök. Dessutom svårt att se honom vara nöjd med att lira andrafiol i Allsvenskan. Spenderar dock inte majoriteten av min vakna tid att drömma om andra keeprar (enda svagheten i mitt sportcheferi), så det fick bli Åhman. Kanske vill Kokman/Östman komma hem, vad dom nu gör i dagsläget.

Colin Smith är fortfarande kontraktslös,han var lysande i Allsvenskan denna säsongen,borde vara något för Hv att hugga på!

Anton Strålman har haft svårt att ta en plats på slutet i Panthers. Han var bänkad i 8 raka matcher innan sista grundseriematchen. Han har hunnit bli 34 år och om han börjar fundera på att flytta hem ligger antagligen Timrå bäst till. Men Stillman har tidigare försökt att få Strålman till HV och han har huset i Skövde som bara ligger en timma bort.

Saxat från Jnytt

HV-fansen försöker locka tillbaka Martin Thörnberg – 2 000 har skrivit på: ”En sommarpresent för oss”
Väldigt många HV71-supportrar vill ha tillbaka Martin Thörnberg i Husqvarna Garden.
En av dem, Christian Karlsson, bestämde sig för att starta en namninsamling för att locka 37-åringen tillbaka och har i skrivande stund fått ungefär 2000 underskrifter.
– Jag hoppas såklart att det ger en sista boost till HV:s ledning om det nu är så att de tvekar. En återkomst skulle innebära mycket för oss supportrar, säger Christian Karlsson.

Christian Karlsson har samlat in 2000 namnunderskrifter som han hoppas kunna bidra till att Martin Thörnberg återvänder till HV71.
För några veckor sedan åkte HV71 ur SHL och klubben arbetar just nu frenetiskt med att bygga en slagkraftig trupp som ska ta föreningen tillbaka till finrummet.

– När det sista avgörande målet slank in kändes det chockartat och nattsvart.

Hur har du som HV-supporter mått den senaste tiden?
– Första kvällen och dagarna efter uttåget var känslosamma. Man letade förklaringar till hur stora, starka HV71 kunde ramla ur SHL. I takt med tidens gång har man accepterat faktumet och börjat blicka framåt, berättar Christian Karlsson, personen bakom namninsamlingen till Martin Thörnberg.

Ett sätt för Karlsson att släppa sorgen efter uttåget var att blicka framåt. I en Facebook-grupp för HV-supportrar var det en supporter som på något sätt ville locka hem Martin Thörnberg tillbaka till HV71. Och det var så Karlsson fick idén om att starta en namninsamling som i skrivande stund skrivits under av ungefär 2000 personer.

Vad hoppas du uppnå med insamlingen?
– Först och främst vill jag att Thörnberg uppskattar det hela, att han känner stödet från oss supportrar och på något sätt får en liten extra kick och vilja att ta sig an uppgiften att återvända om han får frågan. Det viktiga för oss supportrar är att han får ta del av insamlingen. Han har gjorde en kanonsäsong med Dalen och har kontrakt där och det är något jag har all respekt för.

– Jag hoppas såklart även att det ger en sista boost till HV:s ledning om det nu är så att de tvekar. En återkomst skulle innebära mycket för oss supportrar.

Vad kände du när HV71 inför förra säsongen inte valde att förlänga Thörnbergs kontrakt?
– Jag tyckte att det var fel när det skedde och nu med facit i hand är det svårt att argumentera emot. I hans sista säsong med HV hade vi häng på en andraplats till sista omgången och inför årets säsong gjordes det ju faktiskt inte så stora förändringar på spelarsidan. Det stora som hände var ju att Martin och Oscar Sundh lämnade. Två klubbhjärtan, ledare och pådrivare. Två riktiga HV-killar.

Vad har du fått för reaktioner på namninsamlingen?
– Uteslutande positiva reaktioner. Allt detta kring Thörnberg är något som har legat och gnagt hos väldigt många supportar sedan dagen han inte fick nytt kontrakt. Nu kan vi få visa vad vi verkligen tycker. Utöver alla dessa namn har det skrivits många fina saker om honom. Jag tror att många känner en trygghet i Thörnberg med tanke på sitsen HV befinner sig i nu.

I dagarna kommer Karlsson att skicka över namninsamlingen till både Martin Thörnberg och HV71.
– Nu kan vi bara hoppas att nyheten om att Martin kommer tillbaka till HV71 slår ner som en sommarpresent och bomb för oss supportar. Jag tror det skulle ge HV71 en större chans att ta sig tillbaka till SHL.

När tidningen för ett par veckor sedan frågade Martin Thörnberg om en eventuell återkomst till HV71 svarade han:
– Jag vet inte. Jag har så svårt att sitta och fundera på det när det inte finns någon grund bakom ryktena. Det är en lång väg därifrån. Nu har jag fullt fokus på HC Dalen.

Martin Andersson
martin.andersson@bonniernews.se

Hur är läget med Anton Johannesson, Nittorps största löfte genom tiderna. Var med på introt i höstas sen varit skada och opererad. Han hade lika bra poäng som Andre innan skadan och var bäste back i 17 års juniorlandslag.
2019-20 HV71 J20 J20 SuperElit 20 8 16 24 10 7

Förlängningen med Önerud verkar runnit ut i sanden?
Drömmen är väl i alla fall att man förlänger med Önerud, Gunnarsson, Didrik och Forsberg. Fast 2 sistnämnda tror jag Didrik hamnar i Timrå och Forsberg i moderklubben Leksand.

Trist att det inte blev några nyheter idag. Hade förväntat mig nånting. Vi saknar ju trotsallt 2 målvakter 4-5 backar och 5-7 forwards, och vi skriver mitten av maj.

Tror inte att Önerud spelar i HV nästa säsong.

Tror han vill se hur HV satsar mm innan han bestämmer sig till 100% Börjar känna lite tvek på att han stanar med.

Hade jag varit Önerud och väntar på hur man satsar så hade jag inte direkt hoppat jämfota hittills.
Inte lär han hoppa högre om Ytterell kommer in.

Hög tid att Hult tar första flyget till Amerika och scouta lite spelare där. Det kommer krävas om vi ska ro hem skiten.

Random snubbe på fb, vars vän varit i kontakt med Törngren, som skriver att HV förhandlar med Ullström OCH Tedenby. Vore fantastiskt med Teden. Visst, silly rykte men jag har sagt det tidigare, tror inte det är helt omöjligt. Torp, Ullström, Önerud och Teden är ju riktigt bra vänner oxå…