Silly season 21/22: Spelardrömmar

Innan jag kan börja drömma måste jag veta huruvida HV spelar i SHL eller allsvenskan.

En sak är jag dock säker på. Hult och co ska bort. Oavsett vad.

Hult blir kvar även i allsvenskan :wink:

“de som satt oss i den här sitsen är de som ska ta oss ur den” :wink:

För bara några säsonger sedan hade Växjö den här
centersidan.
Rosén
Pettersson
Rasmussen
Miele
Shinnimin

Har inget konkret namn på nån drömspelare då vi inte vet vilken liga vi kommer spela i.
Men vi har resurserna till att också kunna ha lite klass. Hockey är jävligt roligt. Men HV71 har blivit fruktansvärt tråkiga att se på.

Sedan har jag läst här att Hult ska vara bäst på att hitta guldkorn i Allsvenskan. Jag hör Evertsson harkla sig ändå från Växjö

Hult borde lära sig av Frölunda som bytte ut en hel backsida och vann SM-guld och den där turneringen vi aldrig får spela i samma år.

Jag känner mig kluven.

  1. HV i Allsvenskan som leder till att Hult och Agne får kicken med huvudet före så att man kan börja om och bygga upp ett nytt Hv eller
  2. Hv kvar i SHL med dessa bonkargäng som kommer att fortsätta förstöra laget ännu mer. Som det ser ut nu verkar ju Hult sitta kvar och börjat jobba på nästa års trupp.

Får Hult och Agne fortsätta styra denna skuta så är avgrunden inte oundvikligt, det är bara tidsfråga. Kanske lika bra att hamna i Allsvenskan redan nu isåfall. Enda tillfredsställelse jag skulle känna som supporter efter denna miserabla säsong är att se Agne och Hult få foten och aldrig mer få sätta sin fot i HG…

Tror inte det spelar nån roll. Tror iallafall Hult är kvar i allsvenskan också. Viktigaste för hv är kompisarna trivs och inte sportsliga resultaten

Ja det är lite pest eller kolera. Lyckas Hv stanna kvar i SHL så blir det uddlösa Hult Hv71 flera år till säkerligen, åker vi ut så suger det att spela i Allsvenskan men då lär vi ju ÄNTLIGEN få slippa Hult och har chansen att bygga upp ett topplag igen, inte helt lätt att ta sig upp ur Allsvenskan dock

Man kan riva sig hur mycket som helst över Hults framtid, men kom ihåg att det inte är Hult själv som förlängde sitt eget kontrakt, så svårt att anklaga Hult att vara kvar. Han kommer göra allt han kan och följa det han tror på tills hans sista dag är räknad.

Så är det ju. Men lite synd att han inte kan göra en Kent Norberg och säga upp sig själv.

Jag tycker att någonstans ska man ändå kunna rannsaka sig själv och inse att man inte är kompetent nog. Han kan ju bara låta all resultat tala för sig själv. Den mannen lär ju inte ens av sina egna misstag utan det blir sämre och sämre för varje år. När är det nog?

Ja det är ju ledningen som till 100% har ansvar att avsluta Hults kontrakt i förtid nu

Målvakter
1:a NY
2:a Gunnarsson

Backar

Martinsson
Andrae
Donovan
NY
NY
NY
NY

Forwards

Wedin
F Sandberg
Törngren
Forsberg
Önerud
Nybeck
Olausson
Illomäki??? För tidigt att utläsa
Sikkonen??? För tidigt att utläsa
NY
NY
NY
NY
NY
NY
NY

Om vi är kvar i SHL vill säga.
Resten har inte i Shl och HV71 att göra!

Drömmen att få in helt klart!
Oerhört imponerande av honom i bottenlaget Väsby.
eliteprospects.com/player/3 … ael-lavoie

Nu är det nog omöjligt men oj vilken stjärna.
Tror han kan bli en oerhört bra spelare i NHL.

Potentiellt allsvenskt lag:

MV: Linus Söderström, Hampus Hedman

Backar: Emil Andrae, Victor Sjöholm,
NIcklas Arell, Jesper Williamsson,
Daniel Bertov, NIklas Hjalmarsson (avslutar karriären med att hjälpa hv upp

Forwards:
Zion - Wikström - Önerud
J.Thörnberg - Siikonen - M.Thörnberg (När hult och co fått sparken)
Kokkonen - E. Andersson - Erik.Thorwalls
Grönhagen - M.Wennlund - O.Olausson

Oh, kul med lite allsvenska drömlag. Satt ju för några veckor sedan och klottrade ner ett allsvenskt HV-lag, bara för att vänja mig med tanken…

Då tänkte jag inte på Linus. Men ja, han borde man ju definitivt försöka hugga då. Tror våra NHL-draftade talanger kommer dra dessvärre. Så mitt drömlag skulle kunna se ut så här.

Linus Söderström, Adam Åhman (Kanske Viktor Kokman?)

Niklas Hjalmarsson - Jesper Williamsson
Daniel Norbe - Per Svensson
Daniel Bertov - Alexander Younan
Viktor Sjöholm

Forwards:

Simon Önerud - Miska Siikonen - Pontus Netterberg
Filip Ahl - Jonathan Wikström - Oskar Olausson
Jesper Thörnberg - Gustav Franzén - Martin Thörnberg
Jacob Grönhagen - Max Wennlund - Filip Svenningsson

Sen vore det ju bra om man kunde fylla på med ett par allsvenska spetsforwards som exempelvis Olle Liss eller Alex Hutchins.

Med all respekt, jag kräks på era allsvenska lag, bara tanken på Hv i allsvenskan, ysh det vänder i magen på mig…vilket jävla fiasko det vore alltså.

Håller med. Bara tanken på allsvenskan gör att man kräks. Det var ju inför nästa säsong, 50-årsjubileum och allt, som HV skulle storsatsa med namn som Teden, Andre, Ulla och Hjalmarsson. HV i allsvenskan och Växjö och Oskarshamn i SHL? Nä fy fan om det blir verklighet. Måste vara det största misslyckandet i SHL:s/Elitseriens historia. Med det sagt hoppas jag såklart vi räddar kontraktet och kan bygga ett revanschsuget lag inför nästa säsong. Gärna med några av spelarna jag nämnde ovan.

Som jag ser det så är det 50/50 för allsvenskan. Jag utgår ifrån att LHC är ett av kval-lagen och om hv får möta dem så är det med 99% säkerhet kört p.g.a deras mentala övertag på oss. Enda chansen för hv är att helt undvika kvalplatserna, och då ser jag det som 50/50 om man kan undvika det på oskarshamns bekostnad. Att tro att brynäs och malmö med så många färre matcher spelade ska gå att gå förbi är bara naivt.

Jag delar din uppfattning om förutsättningarna. HV måste resa sig ordentligt och se till att missa kvalet. Det är nyckeln till att fortsätta i SHL.

Jag skulle vilja se en simulering på HV-LHC i kvalet.

Instämmer. 50 procent chans till att man fixar nytt kontrakt. 50 att man inte gör det.

Och då är väl slutsatsen att 50 procent av inläggen i tråden borde handla om drömvärvningar till allsvenskan? :smiley: