Silly season 21/22: Spelardrömmar

Jag drömmer om att man tar in en sportslig ledning som förstår ishockey till att börja med och att de förstår nivån man håller till på, oavsett om det är SHL eller Allsvenskan.

Lindbom har ju hållit till i allsvenskan ett par år nu. Han kanske?

Kollade f ö allsvenskans uppflyttningsslutspel. Vägen att ta sig upp till SHL är lika lång och motsvarar att vinna SM-guld i prestation och antal delfinaler och matcher. Så vinner man SM-guld var 10 år så är det ungefär så lång tid det kan ta att ta sig upp i SHL.

Åker man ur så tror jag hv kommer toksatsa första året med hjälp av sparkapitalet, lyckas det inte då så vandrar vi modos väg…

Får nog se oss om ett helt nytt lag den dag om Allsvenskan blir aktuell.

Vilka spelare skulle vilja vara kvar kanske man ska börja diskutera.

Målvakt

Tom

Tom

Backar

Andrea?

Arell?

Tom

Tom

Tom

Tom

Tom

Forwards

Nybeck? Högst tveksam om han är kvar. Från att varit given då det gick bra som sen bara blir bortplockad. Anledningen till det?

Olausson?

Wikström ?

Vilka fler kan vi räkna med om vi ens kan räkna med dessa killar.
Jämför det med de drömmar vi hade till kommande säsong då vi skulle fira 50år.
Hjalmarsson
Tedenby
Ullström
Petersson
Almqvist

Det skulle bli hänvändarnas år trodde vi. Snacka om lång näsa :astonished: :open_mouth:

Ser att Modo rycker i Jonas Rönnqvist.

Där har ni mitt drömnamn till näste sässe. Han kan allsvenskan (succé med Almtuna) och han kan SHL. (succé med Luleå).

Medveten om att han satsar på annat vid sidan av hockeyn, och att han trivs bäst i norr. Men bara att ge honom ett erbjudande han inte kan tacka nej till.

All in på Rönnqvist.

Andreas Falk som HC?
Vad tycks om den tanken?
Om man ser hur Skellefteå idagsläget spelar sin hockey, är i grunden SÅ Hv71 ska spela!

Absolut, så långt mina hockeykunskaper sträcker sig så låter det som ett bra val. Jag stör mig fortfarande på att Andreas Falk inte fick vara “C” i HV. För tuff konkurrens av 76 bara, annars hade han varit given.

Frågan är om han är redo, bara? Rahm var inte redo trots assisterande i många år i SHL. Falk har varit ungdomstränare i några år, men har väl bara 1 år som assisterande på seniornivå?

Såg ett inslag om Wikegård och han skulle mycket väl kunna tänka sig att vara sportchef om allt känns rätt.
Har alltid gillat Wikegård. Är tuff när det behövs men jävligt rolig mellan varven och har skapat sig otroligt mycket kontakter efter alla år som expert i SHL, JVM och VM.

Nu kommer väl hatstormen men jag skulle vilja ha in honom.
Ingen som bara skulle nicka till Agne och gömma sig.

kommer aldrig funka i hv tror jag, Har ju aldrig funkat med nån med hett temperament i hv

Möjligt! Men funkar ju inte med mjukis heller numera.

Fattar inte riktigt varför någon skulle vilja vara sportchef i HV71. Kanske krävs en viss typ av person som gillar extrema utmaningar och att plåga sig själv.

Wikegård hade ju varit ganska coolt men vill han verkligen ha ett sånt jobb när han kan raljera i rutan istället för bra kosing?

expressen.se/sport/hockey/s … mnar-hv71/

Bakslag, stjärnan lol. Den som skrev den rubriken kan inte ha sett en match i år.

Inget om om Holmström han är säker en bra kille men han har ju inte direkt rostat marknaden.

Det där är ju en sjukt bra nyhet eftersom Hult sannolikt försökt förlänga

Daniel Marmenlind får gärna bli vår keeper i Allsvenskan. Grymt duktig!

Trist att vi inte får se Linus Karlsson i HV. Han är ju från Vetlanda och är givetvis HV-supporter. (Bara o titta på hans twitterkonto)

Hade mer än gärna sett honom tillbaka i Hv71.
Otroligt fin utveckling.
eliteprospects.com/player/1 … astian-dyk

Någon som kan läsa följande ??

expressen.se/sport/hockey/s … i-stallet/

Vart hamnar tedenby enligt Höken ??

Dinamo Minsk…

Hjalmarsson återkomst kan vi nog glömma nu va? Eller gör han en Granqvist till HIF och kommer tillbaka ändå? :cry:

Tror inte serietillhörighet är superviktigt för Hammer då han inte behöver pengarna och faktiskt vill spela i HV.