Silly season 21/22: Spelardrömmar

Vi får hoppas det. Vi behöver en ny härförare mer än någonsin!

Spelardrömmar 21/22 gick man redan innan denna säsong och sög på då Hv71 ska fira 50 år.
Grattis Hv71 50 år med Allsvenskt spel från Agne och Hult!

Vill se dessa huvuden rulla redan ikväll men med den svågerpolitik man bedriver i Hv så är jag tveksam om de kommer avgå.
De har insett sina brister hittills så varför skulle de helt plötsligt göra det nu. Menar det är ju nu man ska stå upp när det blåser som mest och tror det kommer låta så här.

Nu har vi satt oss i denna situation och det är vi som ska lösa det tillsammans.
Vi kommer bygga ett slagkraftigt lag för Allsvenskan med bra karaktärer och vinnarskallar. Det kryddat med killar bråk bygden.

Vilka killar från bygden vill spela i Allsvenskan?
De spelare man hade drömt om som Hjalmarsson, Tedenby, Petersson, Ullström med flera kan vi glömma nu.
Hjalmarsson som knappt vill spela SHL ska helt plötsligt spela en Allsvensk match mot Tingsryd i en hockeylada där det kommer vara 2000 på läktaren typ.
Tedenby har ju redan nu insett att det inte kommer bli något Hv för hans del och klok som han va så var inget klart så han kunde därmed skriva på för Minsk istället.

Ne vi för nog helt enkelt bygga ett lag från grunden. Önerud är jag tveksam till att han stannar.
Wennlund kanande blir den som stannar och resten lämnar.
J20 killarna är nog inte sugna att spela Allsvensk hockey.

De som kom till oss i år har inget hjärta så de väljer klubbar närmare sina hemtrakter.
Vi får innerligt hoppas för Hv71 skull att Hult inte är den som är kvar för att börja återtåget. Då lär det ta tid att komma tillbaka.

Så snälla styrelse! Ta in en sportchef som vet vad han snackar om och vet vad som krävs för spelare för att skapa framgångar.
Hult har saknat den kompetensen och hans chef Agne har också gjort det då man blundande hela säsongen i år när allt var skit.
Man valde försent att agera och när man gjorde det så valde man en som var stöpt i samma form.
Allt för att falla in i ramen om vad Hv71 bestämt för spelidé.

Jag drömmer om Wikegård som har åtminstone har ryggrad jämfört med Hult! Han hade aldrig köpt detta som Hv visat upp och agerat tidigare på säsongen samt inte värvat den skit Hult har gjort de senaste åren.

De kommer skylla på Covid-19 och sjukdomar. Men fan heller att det är det som är fel!
Allt är bara Agne och Hults fel! Ingen annans. Att spelarna är för dåliga eller coachen har ett spelsätt att förhålla sig till är inte deras fel.
Det är de ansvariga som ska hängas och det genast!

Det är ju trots allt drömtråden så in med Erik Christensen. En sommarträning och han kommer dominera i Allsvenskan.

Lance Ward och Ledin också. Där har vi karaktär som Hult pratat om sen dag 1!

Och Owe Thörnberg som mental coach! :imp:

Jag var faktiskt seriös om Christensen. Han e ju trots allt “bara” 37 år och verkar ha hjärta för Hv. Efter en hård sommarträning skulle han nog dominera i allsvenskan. Det lär förbli en dröm.

Men om vi tittar till nästa års trupp och vi utgår ifrån att alla kontrakt bryts. Vilka skulle ni vilja ha kvar från detta år?

Jag personligen önskar dessa spelare kvar:

Jesper Williamsson
Didrik Strömberg
Emil Andrae
Simon Önerud
Max Wennlund
Zion Nybeck
Christoffer Thörngren

Bort med resten.

:laughing:

Martin Thörnberg

Minus Didde så känns det kanske till och med inte helt otroligt att det skulle kunna gå att ha det så. Thörngren kan nog också få chansen i ett annan SHL lag.

Viktigast till kommande säsong är inte spelare eller ledare in.

Det är ledning ut! Sen kan man börja jobba på allt annat.
Så länge Agne och Hult är kvar och jobbar med Hv71 så kommer inga framsteg tas så enkelt är det.
Nu måste man ta in en ledning som kan höja rösten och agera när det behövs samt scouta mycket mycket bättre.
Det har varit för mjukt och för kravlöst sen dessa kom in i Hv71.

Ser gärna både Martin och Jesper Thörnberg men känslan är att de kommer aldrig sätta sin fot hos HV igen.

Jag med, kan Sundh spela?? Christoffer Persson?
Vi behöver lite kropp som tar oss till kvalet.

Ja man får nog hitta både ungt och lite äldre mm. Blir intressant se vad hv ställer på isen.

Nån som har aning om hur många nya ca hv kommer värva? snackar vi 15-18 st nya?

Vi vet ju inget om det i dagsläget, eftersom alla kontrakt ska ses över. Martinsson, Wedin, Kinnvall, Donovan, Murray, Fröberg, Holmström är väl några av de som är klara ut mer eller mindre.

Martin Thörnberg lär det förhandlas med, otvivelaktigt.

En spelare som jag väldigt gärna ser är Jimmie Jansson. De matcher jag sett av Västerås har han varit ruggigt bra. Kan staden och föreningen.

Klubben har väl oxå rätt att riva kontrakt vid nedgradering? Jag har svårt att se att det inte skulle vara så. Därmed vill jag se att man river kontraktet med Bertov, Kokkonen och E. Johansson det första man gör nu i veckan.

Bygg om allt från grunden.

Att Lord Lance Ward gör comeback är lika självsäkert som om moderatorerna ska bestiga Mount Everest med Diabolics som ledare.
Ganska säker att dom blev fastnaglade i expeditionsledarens lekrum, dyngraka och spelade flipper istället.

Säg inte för mkt, expeditionen är bokad till den 7/6.

Nyckelvärvning är att få hem Thörnberg. Behövs ingen sportchef för att slå det samtalet. Det ska bara göras. Oavsett vem som tränar HV nästa säsong, oavsett vilka spelare vi har ska nummer 10 finnas med på isen.

Viktigaste posterna att fylla blir tränarstaben och rollen som sportchef. Tillbaks till det som gjorde HV framgångsrikt. Stillman måste tillbaka och varför inte ge Bendelin något uppdrag inom föreningen. Starka personligheter med stor kunskap som kan föreningen. Vi måste ha spelare med karaktär. Och med det menar jag inte spelare med Hult-karaktär, dvs sköna snubbar som kan dra några skämt i omklädningsrummet, utan vinnarskallar på isen. Stommen i laget måste bestå av spelare med lokal förankring och finländare, det gamla Denny-receptet. Sluta värva transatlanter, det blir för mycket chansningar. Man vet aldrig vad man får. Sluta titta för mycket på poängstatistik när vi ska värva. Om vi hela tiden hamnar i sarghörnorna spelar det ingen roll hur många spetsspelare vi har. Vi har saknat rollspelare som Falk, Ledin och Bengtsson. Det måste bli jobbigt att möta HV igen. Förr kom bortalagen till Jönköping med instruktionerna att försöka reda ut stormen de första 10 minutrarna. HV kom ut som ilskna tjurar och det smällde i sargerna. Publiken var med på noterna från första nedsläpp. Våga lita och satsa på våra juniorer. Kan inte fatta att vi släppte Isac Brännström och ersatte med mellanmjölk. Försök få tillbaka hemvändare som Borgman och David Gustafsson även om det inte blir det lättaste. Erbjud Pilut ett monsterkontrakt. Det har alla rätt ålder. Spelare som Tedenby, Petersson och Ullström kan kanske fortfarande bidra men det är spelare som har sett sina bästa dagar. Målvaktsfrågan måste lösas. Sedan Liv har vi bara haft en målvakt av klass och det var Söderström. Vi måste gå in i en säsong med en förstamålvakt, inte två andramålvakter. Gunnar var bra i kvalmatcherna men under serien höll inte HV:s målvaktsspel någon högre klass. Jag trodde Hugo skulle ta ett steg till i år men det blev inte så. Föreningar som Malmö, Leksand och Rögle m fl har bevisat att det går att komma tillbaka. Men de första säsongerna efter degraderingen blir viktiga annars riskerar vi att harva vidare som Modo och AIK.