Silly season 21/22: Spelardrömmar

Slänger in Patrik Hansen som ny sportchef. En supporter. En dokumenterat duktig scout som visat att man inte behöver vara gammal hockeyspelare för att lyckas som scout. En man av folket :smiley:

Du vet att vi ska spela i allsvenskan nästa säsong och inte i shl?

Positivt i allt elände är att veta att vi nu har en lista på säg 20-21 spelare som vi vet INTE ska spela i HV den dagen vi går upp.

Emil Johansson, Linus Fröberg, Niklas Arell med flera med flera.

För övrigt var Emil Johansson inne på samtliga baklängesmål. Ja, vi sa ju för ett halvår sen att han skulle ha en avgörande roll den dag HV åker ut.

Det sjuka är att både Emil och Arell ifrågasatts av ALLA utanför HG hela säsongen men dom har bara fortsatt lyfta massor med istid.
Hur jag än försöker så förstår jag inte hur fan man värvat och tanken bakom värvningarna.

Brännström, pilot, D. Gustavsson, borgman, Peterson och Ullström?
Allvarligt? Tror du kommer bli väldigt besviken över nästa års spelartrupp.
Vi ska nog vara glada om vi får med oss Kokkonen ner. Eller om en 39 åring Thörnberg kan tänka sig ställa upp.

Exakt! Glöm varenda hemvändare! De kanske kommer om HV genom ett under går upp inom 1-2 år, vilket jag i allra högsta grad tvivlar på. Hemvändarna, förutsatt att de väljer att avsluta karriärerna i Sverige och inte utomlands, kommer med största sannolikhet och med få undantag att välja lag i SHL, inte HV.

Kolla t ex Gustafsson och Pilut. De har Tingsryd som moderklubb. Varför i hela friden skulle de välja HV, som skulle vara konkurrerande klubb med Tingsryd, framför moderklubben?

Nu är det en drömtråd så jag kör.

Linus Söderström

Niklas Hjalmarsson

Sebastian Strandberg
Isac Brännström
Anton Bengtsson
Önerud
Thörngren

Här hade vi haft en stomme att bygga ett lag för att ta oss tillbaka.
Önerud och Thörngren som lidit av Covid och annat i Öneruds fall.
Hjalmarsson som en given kapten som ska leda laget tillbaka till SHL.

Dick Axelsson! :smiley:

eliteprospects.com/player/4 … el-garteig

eliteprospects.com/player/1 … soderstrom

Två målvakter jag vill se i Hv71 i Allsvenskan.

Fem drömspelare att ha i laget nästa säsong är dessa fem herrar med bakgrund i HV71.

Filip Ahl
[url]https://www.eliteprospects.com/player/162177/filip-ahl[/url]

Gustaf Franzen
[url]https://www.eliteprospects.com/player/86358/gustaf-franzen[/url]

Sebastian Dyk
[url]https://www.eliteprospects.com/player/14990/sebastian-dyk[/url]

Jimmie Jansson Lorek
[url]https://www.eliteprospects.com/player/44054/jimmie-jansson-lorek[/url]

Filip Sveningsson
[url]https://www.eliteprospects.com/player/244859/filip-sveningsson[/url]

Trodde Dyk var helt orealistiskt först då jag hade hans föregående år i huvudet. Men efter att ha tittat på hans stats i år kanske de inte är så orimligt trots allt. Hade varit en riktig drömvärvning, vilket är sorgligt att skriva…

Tor Immo kanske vore något för Hv
Bra skott och har gjort mycket poäng i allsvenskan förut

Ja rent statistikt så har ju Sebastian haft ett ganska tungt är vilket jag tror är i HV71’s favör. Möjligt att lag som Oskarshamn och Malmö skulle kunna tänka sig att signa han men med ett bra kontrakt och utlovning av en stor offensiv roll i laget så kanske. Det är väl den största drömmen av de fem då de andra fyra, med undantag för Jimmie och Gustaf, bör vara lite mer realistiska.

Ja Tor hade varit en riktig dröm!
Riktigt vass målskytt som producerar oavsett lag och omgivning. Såg han redan när han spelade i Leksands J20, när de mötte HV71,'s J20 i slutspelet för ett antal år sedan. Väldigt bra och har också en liten koppling till Jönköping då han spelat en säsong I HC Dalen.

Nytt hyffsat rimligt förslag på uppställning:

MV:
Linus Söderström,
Adam Åhman

Kommentar: 2 kompententa målvakter som kan dela hyffsat lika på bördan. Söderström har iofs gjort det ganska bra i finland, men vore nog ändå inte helt omöjlig att kunna locka “hem”.

Backar:
A.Deilert, (NY från Björklöven, har presterat väldigt bra på allsvensk nivå och är dessutom högerskytt)
M.Fagerudd, (NY från vita hästen, också bra historik i allsvenskan och högerskytt),
N.Hjalmarsson, (förmodligen en dröm, men chansen kanske finns ändå)
J.Williamsson (om han blir kvitt sin skada så tror jag inte han är främmande för att hänga med ner i allsvenskan)
D.Bertov, (håller väl inte riktigt SHL-klass, men är ett gränsfall om han kan tänka sig att stanna)
D.Strömberg (se bertov)
Hugo Fransson (vår mest lovande back tar 7:e platsen)

Kommentar: Känns som en bra mix av defensiva och offensiva backar. Detta skulle troligen med råge vara hockeyallsvenskans bästa backsida.

Kedjor:
M.Törnberg - M.Frycklund (NY från linköping) - Önerud
Törngren - M.Haga (NY från DIF) - J.Kokkonen
O.Olausson - J.Wikström - Z.Nybeck
J.Thörnbeg - Gustav Franzen - F.Ahl

Kommentar: Osar av HV-hjärta sen två intressanta centrar plockas in från Linköping/DIF där Frycklund får ses som en toppcenter i ligan. Tveksamt om han vill till oss dock eftersom han har Västerås som moderklubb.

Hur ser ni på Fehervary?

Är detta en möjlig värvning? Han har väll inte gjort succé på andra sidan?

Tror det är viktigt att man hittar spetsen i antingen AHL eller från Finland.
Att tro spelare från Allsvenska lagen ska ta oss till SHL igen är ju Hult idéer.

En del verkar tro att bara för att vi heter Hv71 så är vi automatiskt ett topplag i Allsvenskan.
Det krävs rejäl scouting och ett tydligt mål hur man ska sätta upp.
Vilken ishockey ska Hv71 stå för? Vad krävs det för spelare då?
Visa riktiga muskler för en gång skull! Snack har jag fått nog av!

Någon som vet hur mycket speltid Kevin Stenlund har i Columbus? Han verkar äntligen har tagit en plats i alla fall. Synd för oss, det hade verkligen varit ett drömnamn.

All in på Fredric Weigel,en Allsvensk topp center med rätt karaktär för att citera en viss person.

Har kollat runt lite och det finns en uppsjö riktigt bra allsvenska spelare på marknaden men det gäller oxå att bygga rätt denna gången med en ny stark sportchef.

*Sebastian Dyk-finns en Hv koppling vore ett kanonförvärv i Allsvenskan!

*Tyler Vesel-perfekt att sno framför Löven,toppspelare!!

*Colin Smith-mycket intressant spelare 35 p på 28 matcher riktigt vasst.

*Jimmie Jansson-vart i Hv innan,öste in poäng från sin backplats!

Helt sjukt att behöva rabbla upp dessa spelare som dröm namn till stora starka Hv blå,men nu är verkligheten som den är och nu är det stenhårt jobb och scouting som gäller för att bygga ett starkt Hv igen!!

Tror faktiskt vi ska satsa på främst på yngre spelare som fått lite istid i SHL och som vill ha en större roll på sikt. Tror Hv ändå är en väldigt attraktiv förening för många som ligger på gränsen, vi lär kunna betala rätt bra med allsvenska mått mät.

FBK släppte idag tex Albin Eriksson, gjorde 16 poäng som 18-åring i SHL. Har haft 2 skitsäsonger sen dess. Får dock lite Axel Holmström vibbar på en sådan kille.