Silly season 22/23: Spelardrömmar

Jag ger mig inte heller när det gäller Kovac. Jag ser ingen likhet alls mot Karalahti och Kovac. Mig veterligen hade Karalahti ingen pissig attityd eller sysslade med översitteri mot sina medspelare eller sysslar med annat klandervärt beteende. Det är mycket större sannolikhet att det är ett personlighetsdrag och inte bara en tillfällighet att det är Örebro. En klubb som annars är relativt omtyckt av spelare där.

Kovac petning har exakt noll att göra med sportslig prestation, han är en av deras främst producerande spelare även under slutspelet. Det säger rätt mycket om allvaret i hur han beter sig när de väljer att peta honom då.

Smuts är smuts och har inget i HV att göra.

Edit: Gällande Karalahti menar jag så klart tiden precis innan han kom till oss. Inte vad han sysslade med i NHL.

En center vars kontrakt går ut är ju Fredrik Händemark. Har i år inte varit någon succé men vi vet ju om vad han kan och skulle vara nyttig för Hv71 om vi går upp. Rutin och erfarenhet av att vara nykomling.

Den stora frågan, om än i helt fel tråd, är vad Gragnani gjorde i Husqvarna Garden ikväll? Det tåget har väl minst sagt gått ändå…

Vill vinens ha en back som gragnani? Imponerade ju knappast i DIF.

Kan de va så att han blivit god vän med Adam Almqvist och därför? Vill minnas att man skymta Adam under matchens gång, såg den förvisso på tv men ta mig inte helt säker…

Tittade på hockey :slight_smile:

Startar en ny sillytråd på begäran från Zico (det borde kanske gjorts för länge sedan).

Flyttade lite av de sista drömmarna hit oxå… för att de passar här.

Och det stannar där…? Vid åskåderi…? Hoppas jag…? :open_mouth:

Sörensen och Strandberg klart att de lämnar DIF, hade inte lipat på dom 2 i Hv

Sörensen är sedan länge klar för Fribourg-Gotteron i Schweiz. Strandberg plågas ständigt med stora skadeproblem! Vill inte att HV drar på sig Strandbergs problem. Går vi upp behöver vi stabila centrar.

Det fanns en god anledning till varför han lämnade Luleå. Det finns samma väldigt goda anledning till varför klubben väljer att peta honom trots viktigt slutspel. Det pratas om att avsluta kontraktet. Det har inget med det sportsliga att göra utan handlar om andra saker han gjort. Slutsats vi vill inte ha hit honom till vår kära klubb.

Nog för att det är en drömmartråd, och man får drömma om vad man vill.

Men jag vet inte riktigt hur ni tänker. Om vi går upp till SHL, vill ni att vi åker ut direkt?

Jag menar.

Händemark. En stjärna som egentligen bara levererat i Malmö - ett bottenlag.
Kovacs. Ett problembarn som alltså petas mitt i brinnande slutspel.
Sörensen. Visade noll karaktär, vek ner sig fullständigt och fokuserade på helt fel saker i kvalet.
Strandberg. Om Ullström är skadebenägen, vad är då Basse?

Skulle nu HV gå upp drömmer jag om betydligt vassare namn än de ovan…

Jag drömmer om en förstafemma med Lias Andersson, Andre P och Tedenby. Gärna med Pilut och Lehtonen som backar…känns lite realistisk faktiskt :slight_smile:

1Lehtonen-Pilut
Andre-Lias-Tedenby
2. Almqvist-Emil Andre
Kelleher-?-?
3. Billins-Torp
Huhtala-vesel-Foppa

F. Sandberg-Myles powell-önerud

Vill ha i en riktigt bra andra kedja också sen vill jag ha med våra toppkedjor från allsvenskan som tredjeno fjärde. Byter ut Shinkaruk mot Sandberg bara.
Tycker detta är ett bra shl lag? Vad tyckte ni andra?

Vilka hade ni velat se i andra?

Lehtonen - Pilut
Andre - Almqvist
Torp - Sjöholm
Bohm - Bertov

tedenby - Lias - Sandberg
Forsberg - Stenlund/Gustafsson/ny center - Andre
Powel - Vesel - Wernblom
Önerud - Matson - Lindbäck

Om vi går upp är detta mitt drömlag. Allra helst skulle vilja bryta med bertov och bohm men men

DIF sades ju vilja ha Bertov när HV värvade han, då kan dom väl ta honom? :wink: Funderar på vilket lag som skulle vilja ta Bohm.

Förvisso kanske inte drömspelare men likväl en bra spelare på väg upp i karriären, tänker att om vi nu ska fortsätta på temat att ha lokala spelare i laget så hade jag gärna sett Skellefteås Linus Karlsson som är Landsbrobördig.

Nu verkar det som mitt drömspelare går till Brynäs. Hade hoppats att Hv skulle norpa honom.
Hannes Björninen som är i en perfekt ålder.
eliteprospects.com/player/9 … -bjorninen

Mina drömmar, en hyfsat relevant en väldigt stör dröm men kan lyckas om khl ryker men lär ta Schweiz

eliteprospects.com/player/1 … s-granlund
eliteprospects.com/player/3 … -stromwall

Enl. Ros/Abris på AB är Tedenbys hetaste spår att fortsätta utomlands i Schweiz nästa säsong. Måste säga att jag blir uppriktigt besviken om det stämmer. Hade nästan räknat med honom oavsett serie. Är inte helt purung och pengar har han ju…