Frågan är hur bra han är när han väl återvänder? Minns Martin Thörnberg och Björn Melin. De var en skugga av vad de en gång var.
På EP så är det lösa rykten om Fantenberg.
Linköping
Hv71
Men det är väl Frölunda som gäller för den svikaren antar jag!
Tycker det är dax att nästa säsong så ser Foppa till att brorsan kommer hem och lirar tillsammans! En dröm som inte kommer att uppfyllas men det hade ju smakat! Bara hoppas Hv förlänger med Foppa och den dagen Filip vänder hem kommer till Hv71. En anledning att skriva långt med Foppa för de verkar ha nära kontakt.
Tedenby är högaktuell! Fantenberg ett långskott.
Någon jag hade velat se åter i HV-tröjan är Isac Brännström. Ung och pigg, HV-hjärta, utvecklingspotential.
Jag hoppas även att man kan locka hem Bengtsson med ett flerårskontrakt och ge honom förtroende i en 1a/2a kedja. Rögle har visat att han är en toppspelare I SHL.
Har inte koll på Isacs kontraktssktiation, men Bengtsson förlängde nyligen med Rögle, med typ 5 år.
Det var väl “bara” 3 år som han förlängde, men han är tillgänglig för andra klubbar tidigast säsongen 2025/2026. Då har han fyllt 32 så kanske kan bli ytterligare nån säsong i Hv framåt slutet på karriären.
Angående Brännström verkar hans kontrakt med Luleå gälla även nästa säsong. Källa: hockeysverige.se/2020/09/29/kla … -med-lulea
Linus Söderströms kontrakt med Ässät har gått ut nu. Vore det inte läge att lägga ett kontrakt på bordet?
Är han bra nog för en förstaspade?
Utan vidare belägg har jag inte någon god känsla för Söderström. Borde de inte lossna några grymma finländska målvakter från KHL? Någon som har koll på de?
släkt?

släkt?
He wished, men nope
Johan Sundström i Frölunda får ju kicken från Frölunda! Så sjukt bra och sen bara försvinna!
Men någonstans finns ju kapaciteten men inte läge för honom i Hv71 kanske.
Johan Sundström i Frölunda får ju kicken från Frölunda! Så sjukt bra och sen bara försvinna!
Men någonstans finns ju kapaciteten men inte läge för honom i Hv71 kanske.
Hade vart nåt. Kan säkert hitta sitt spel i nånstans annan klubb. Verkar ha låst sig i Frölunda. Kan han få en nytändning av att byta klubb så skulle de vara en grym värvning tror jag.
Sundström (och Lasu kanske?) var ju tänkt att bli Frölundas nye franchisespelare efter Joel Lundqvist men han har ju onekligen dalat och falnat orimligt mycket. Inte alls utvecklats dit alla trodde. Beror det på något skumt psykologiskt som försvinner om han byter miljö så är det ju en kanonvärvning men tyvärr är väl risken stor att det blir pannkaka. Talas om att han hade 300 papp i månaden hos Frölunda dessutom men har nu köpts ut från sitt kontrakt trots ett år kvar. Så, något att hugga på? Fan vet.
Lehtonen drar från sin KHL-klubb. Vore ju en drömvärvning värd namnet i min bok. Finns inte många jag hellre skulle önska. Är just en sån back vi kommer behöva. Känns otroligt drömmigt men snälla Nubben låt det bli en sanndröm!
Emil Bemström utgående kontrakt med Columbus, varit rätt anonym i NHL. Läge för omstart i SHL? Med DIF ute ur ekvationen kanske HV har chans!

Nog för att det är en drömmartråd, och man får drömma om vad man vill.
Men jag vet inte riktigt hur ni tänker. Om vi går upp till SHL, vill ni att vi åker ut direkt?
Jag menar.
Händemark. En stjärna som egentligen bara levererat i Malmö - ett bottenlag.
Kovacs. Ett problembarn som alltså petas mitt i brinnande slutspel.
Sörensen. Visade noll karaktär, vek ner sig fullständigt och fokuserade på helt fel saker i kvalet.
Strandberg. Om Ullström är skadebenägen, vad är då Basse?Skulle nu HV gå upp drömmer jag om betydligt vassare namn än de ovan…
Ja, vad skall man säga, en drömtråd och vi drömmer om Bengtsson, Strandberg och Linus Söderström. Jag dör
Lethonen
Pilut
Almqvist
Fantenberg
Ska vi ha en realistisk chans på topp 6 så är det dags efter flera års misär att göra detta ordentligt.
Det gör man genom att bygga en stabil grund bakifrån med spelskickliga backar som klarar av att slå ett bra första pass, Som har bra spelsinne och ställer krav.
Drömmer även om Tedenby och Petersson. Där tror jag att vi har en god chans.
Jag vill även ha Kevin Stenlund och Lias Andersson.
Men va fan! Ge Foppa en order att se till att stor Foppa kommer hem och spela med lillbrorsan.
Lehtonen, Almqvist, Pilut, Martinsson är ju spelare jag gärna ser i backuppsättningen nästa säsong. Hade gärna sett Fantenberg också men ytterst tveksamt om han någonsin kommer spela för Hv71 igen.
Petersson, Tedenby samt en Jouensuu som väljer att bryta sitt kontrakt med finska laget då han vill spela för Hv71 i SHL. Lär ju inte hända men en Jesse hade ju smakat för motståndarna.
När vi kommer till centrar så måste det till minst 2 av hög kaliber då jag hoppas Vesel och Matson stannar.
Men va fan! Ge Foppa en order att se till att stor Foppa kommer hem och spela med lillbrorsan.
Lehtonen, Almqvist, Pilut, Martinsson är ju spelare jag gärna ser i backuppsättningen nästa säsong. Hade gärna sett Fantenberg också men ytterst tveksamt om han någonsin kommer spela för Hv71 igen.
Petersson, Tedenby samt en Jouensuu som väljer att bryta sitt kontrakt med finska laget då han vill spela för Hv71 i SHL. Lär ju inte hända men en Jesse hade ju smakat för motståndarna.
När vi kommer till centrar så måste det till minst 2 av hög kaliber då jag hoppas Vesel och Matson stannar.
Martinsson är inge vidare tycker jag. Gjorde en del poäng i Hv senast men va trots det rätt kass.