Silly season 22/23: Spelardrömmar

Peterson - Miele - Agostino hade ju inte gjort ont. Alls.

På pappret hade det typ varit SHL bästa 1a kedja.

fy fan, nu sitter man här, i drömtråden och dregglet bara rinner längs kinderna… jävla silly… jagr kan ta sin sketna Biltema-korv å stoppa den i mumindalen…

Kenny verkar ha Micke Rosell som agent, gör ju iaf inte chansen mindre (behöver dock inte göra den större). Men det är ju ingen hemlighet att han har ett HV-hjärta, Rosell.

Är det bara jag som är lite fundersam över varför inte Matt Donovan varit mer på tal för vår backbesättning? Jag tycker han var mycket dominant senast det begav sig…

Jo de är konstigt. Men vem vet, han kanske finns med i diskussionerna.

Backsidan ser i nuläget ut att matcha 20/21:s backsida. Det är inte en komplimang. Vi har redan tre av backarna från den upplagan på kontrakt. Kanske inte smart att ta in en fjärde?

Visst, Martinsson öste in poäng och Donavan var bra. Men att de ska leda vår backsida igen? Med tanke på att vi faktiskt sitter med facit i hand så nej, tack.

Som jag ser det var väl Donovan definitivt en av de bättre backarna (kanske t.o.m. den bästa) när han kom in. Hade han inte bliit skadad och sedan spelat med sviterna av skadan, kanske slutresultatet av den säsongen kanske sett annorlunda ut.
Har dock inte koll på hur förra säsongen såg ut för honom

Och för mig är det helt oväsentligt att Martinsson gjorde närmare 40 poäng och Donavan var en av de bättre backarna i SHL:s sämsta lag, som dessutom åkte ur. Den backsidan var totalt felbygd. Min poäng. Vi ska inte bygga samma backsida igen.

Jag kan delvis hålla med. Men dom backsidan ser ut nu så är bäl Donovan ett riktigt bra alternativ. För vem i nuvarande backuppsättning är bättre?

I den bästa av världar så lyckas man landa strålman. Men känns väl rätt otroligt va? NHL är första prio där o han lär säkert få kontrakt. Hur man än vrider o vänder på de så är backsidan för dålig. Felbyggd. O skulle jag få bestämma så skulle backsidan göras om o byggas rätt.
Jag hoppas att man siktar på 2 backar till. Annars tror jag man skjuter sig själva i foten. Jag hoppas strålman är en av dom. Men som sagt rätt otroligt tror jag.

Jag tror inte Strålman är någon man räknar med från HV:s sida. Om han i ett sent skede vill komma så kommer man garanterat göra plats för honom. Men gärna två backar in redan nu

Han har man varit i kontakt med. Blev ett nej där då Matt ville stanna på hemmaplan.

Nån tjomme på twitter påstår att Agostino ska till SAIK.
Synd om de stämmer.

Jag har inte direkt någon insyn. Men det kontot skulle jag nog lita på sist av alla. Med tanke på vad han postar.

fast har väll aldrigt vart nått riktigt rykte hit heller ändå så?

Jag har i ärlighetens namn inte ens tittat vad han postar i övrigt. Såg bara vad han skrev om agostino.

Nej, bara att det var snack om en “polare” till Miele, så denna snubbe passade in… lite grann. OS-laget, lite överlapp i senaste KHL-klubben, typ.

En back och en forward ytterligare ska in (även om alla hoppas att Nubben tar sitt förnuft till fånga och värvar två backar). Har ni några tänkarbara spelare för dessa platser (förutom namn som redan cirkulerar som Almquist, Pilut och Strålman)?

För att drömma vidare lite. Så hade varit grymt att få in Malte Strömwall på sista forwardsplatsen. Kan ju hoppas han inte lyckas få nåt NHL kontrakt så man kan hugga där.

Den utveckling Malte haft är helt galen nästan konstig. Vore självklart en jätte dröm få in han.