Silly season 23/24: Spelardrömmar

:cry:

Hade han varit det hade han ju chansen att lira där med HV, men valde (helt förståeligt) SHL istället.

Fy fan vad jag hatar HA.

Glöm Fasth. Han har inga känslor för HV.

En dröm att få tillbaka Mikko Lehtonen!

2 gillningar

Det viktiga är att vi får in en stomme vi kan bygga på under flera år. Det är vad som krävs för att bli ett stabilt topplag.
Inga spelare som lämnar efter en säsong. SAIK, Växjö, Frölunda och FBK har haft såna killar som leder laget och som stannat.

Vi har saknat såna här spelare under en lång tid som är ledande och för laget. Det är det viktigaste att hitta dessa killar.

Joel Lundqvist, Max Friberg, Niclas Lasu, Ryan Lasch, Linus Johansson, Victor Ejdsell, Robert Rosén, Oscar Möller och Johan Lindström. Hög kvalité på samtliga spelare. Finns många mer man har i lagen men kanske de viktigaste framåt för dessa lag. Sen har samtliga av dessa lag otroligt bra backar rakt igenom.

1 gillning

Johan Lindström stannade ändå 6,5 säsonger i HV. :wink:

Men visst, Joakim Lindström toppar det med 10,5 säsonger i SAIK och en brutal poängproduktion. För bra för SHL egentligen, inte tillräckligt bra för NHL och lite för bekväm för att ta fler säsonger i KHL, med alla långa resor. Att han däremot inte hamnat i Schweiz är helt obegripligt. Han hade kunnat tjäna mycket mer pengar om han ville. Duktiga spelare som tackar nej till mer pengar och istället är laglojala växer inte på träd. Händer det är det ju oftare sämre spelare som inte toppar poängligan titt som tätt.

2 gillningar

Nån som har nån tanke om ifall Freijds Brännström-bild betyder något? Nåt med siffrorna?

Lägger man ihop dem blir det 43. Drar man bort 17 från 26 blir det 9. Säger mig inget. 43 i alfabetet är DC om det kan vara nån initial. Eller så betyder det absolut inget.

En fin bild. Det är allt. Vilket även sagts från HV.

1 gillning

Finns det några rykten om Timashovs nästa klubb?
Tillräckligt bra för att leda en andrakedja, skulle göra att vi “bara” behöver hitta en tvåvägscenter till som komplement.

Shore
Borgström
Vigenault
Mølgaard

Är en ganska trubbig centersida men om man fördelar Foppisov, Petersson och Timashov över tre formationer så får vi nog ändå en bra offensiv.

Skulle helst se en riktig toppcenter så klart men krävs att Lias vänder hem eller liknande för att vi ska få en sådan. Bättre att försöka bygga ett lag än att hoppas att ett toppnamn ska lösa allt.

Jo jo men han kanske vill avslöja ev ledtråd :wink:

Viggan lär inte få förlängt. In med Tikka där isrället så skulle jag säga att våran c-sida är ganska stabil :+1:

Säg att vi är 100% att detta är en ledtråd.
100=10x10. 10 är J i alfabetet. Nån som sett någon med initialerna JJ på Biltema? :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 gillningar

Bryter Johan Johnsson sitt kontrakt med IKO och tar rollen som för förstecenter kommande säsonger? :cowboy_hat_face:

Skulle inte nyheten om att Vigenault lämnar vara släppt redan då?
Jag har dålig koll på Tikka men hade för mig att han är mer naturlig som ytterforward?

Minns Johan gillade sina ledtrådar förra året men då var de visserligen mer uppenbara :grin:

Nu officiellt att Arttu fortsätter i Schweiz.

43 är ju Sandberg i SAIK.

1 gillning

Nu börjar denna tråd varva igång. Älskar det! :grinning:

2 gillningar

Det här är forumets version av chem-trails :wink:

3 gillningar

Exakt :joy: Underbart ju. Världens i särklass bästa forum!

1 gillning