Silly season 23/24: Spelardrömmar

Jo men det blir Leksand för honom om det blir Shl.

Är Jesper Fasth en rimlig värvning?

Nej. Otroligt uppskattad spelare i NHL och han lär avsluta karriären därborta, tyvärr.

Nu är ju redan Pilut avskriven men läste i nåt nordamerikanskt forum att Mattias Samuelsson och var skadad och att Pilut var kandidater till att under tiden ta hans plats. Imponerande hur många bra spelare Tingsryd fått fram. Mattias pappa Kjell är ju också Taif:are.

Lauri som nämns i dagens silly snurr på expressen kan detta var något? Bra ålder

1 gillning

Ja, han låter bra tycker jag

Tänk om… Lias redan skrivit på… Ett flerånrskontrakt och blir en bärande spelare i flera år som vi bygger laget kring.

Hoppas kan man ju…

7 gillningar

Drömmer om att David G bryter sitt kontrakt m Jets.
Har inte riktigt fått till det / fått en rejäl chans i år efter en mkt bra säsong i AHL förra året.
Han kan inte tycka det är kul med lite istid i 4:e linan och dessutom petad sen 16 Mars.
Bowness verkar inte ha ett gott öga till The Gus Bus.
Allt är inte pengar, man ska trivas med livet också…

Min magkänsla säger mig att vi kommer bli mycket besvikna gällande återkomst av Lias…

Och med de pengarna de tjänar så har gemene man oftast ett mycket bättre liv där än här. Reallönemässigt samt kostnadsmässigt. Nu har jag aldrig bott i Winnipeg, vilket är en viktig datapunkt i sammanhanget, men jag gissar att det enda som skiljer det och många andra ställen är att det är aningen kallare där än i Columbus, till exempelvis. Så det här med att ha “bättre liv” här i Sverige, det stämmer nästa aldrig för folk med den inkomsten. Svenskar tror alltid att det är så jävla bra här. Det är det inte. Det är självmordsmörkt nästan hela året och det regnar och blåser resten av tiden. Till det har man en hög skattebörda och ALLT är snordyrt. Samt en väldigt hög etnohomogenitet och näst intill sekt-likt beteendemönster.

Winnipeg som ligger långt norrut med nordamerikansk befolkningsdensitet som mått, ligger ändå lika långt söderut som Paris, runt den 50 breddgraden. Ljust och fint troligen även på vintern.

4 gillningar

Nu syftade jag iofs på att trivas med hockey livet.
Politik och vilken klimat etc människor föredrar debatteras med fördel på andra plattformar. :wink:

OM DG “ger upp” så är han inte den första och inte den sista som väljer att kliva av NHL/AHL när hockeylivet inte blev riktigt som man tänkt sig.

Hoppet lever :slight_smile:

1 gillning

Jo, visst, men sakerna hänger ju ihop. Man skall trivas med livet i stort liksom. Det är ju därför folk vänder hem “i förtid”, när saker som gör att livet blir bättre här hemma väger över det som är där man bor. Familj är en sådan sak, föräldraskap en annan. Jag har svårt att tro att hockeyn är så mycket bättre i SHL än AHL, att man väljer åka hem enbart för det. Det åks en del buss här med.

Om man diggar lira hockey så förmodar jag att ca 20m per match är lite roligare än 9m.
Och det roligaste laget lira för är ju HV. Det är sen gammalt.
:wink:

2 gillningar

Lias ska in i laget, inget att hymla om sedan länge - upprepa och andas djupt gärna med något alkoholhaltigt i handen.

2 gillningar

När du lägger fram det så, självklart :grimacing:

Men det beror ju även på om de få minuterna är temporära eller kan ökas inom kort. Hoppet är det sista som överger folk.

1 gillning

Gath lämnar Kristianstad, kanske aktuell som ny ass?

Skall vara klar för danska landslaget enl Expressen.

1 gillning

Ilves utslagna, Tikka presenteras nästa vecka?

Jag har en medförfattare på University of Manitoba i Winnipeg. Det enda positiva som går att säga om staden är att kriminaliteten är låg och folk är snälla :). Resten är väll sådär för att vara snäll.

2 gillningar

Nu är vi OT, men detta är drömtråden, den minst seriösa tråden efter matchtrådarna: Jag gillar folk från Manitoba, underbara människor vad det verkar.

1 gillning