Från idag. Lias som bekant bäste svenske poänggörare i AHL.
Jag ser inte varför Lias skulle överväga att komma till SHL och ge upp drömmen där borta.
Han skulle säkerligen ha en klausul och lämna HV återigen när han får chansen.
OT-fråga: Var kan man se AHL-slutspelet?
Det verkar finnas AHLTV: https://www.ahltv.com/
Dock vet jag inte om det fungerar utanför USA/Kanada.
Spännande. Inte så dyrt. Typ 300sek för hela slutspelet. Skall se om det går att regga. Jag har ju både adress och kreditkort tillgängligt i USA så det borde funka att regga. Sen får man köra VPN.
Annars finns HD-streams på första bästa olagliga site, om man vill…
Vad jag förstått och som jag tidigare skrivit här så är det exakt en sådan spelartyp man söker.
Låter väldigt trevligt!
Seppälä-Kaski
LaLeggia-Donovan
Andrae-Sjöholm
Strandell/Fransson
Hade känts tryggt!
Jordan Murray får också lämna sitt DEL-lag Grizzly Wolfsburg trots 8 + 19 = 27 poäng (och plus 1). Slå till på båda så har vi första backpar!
Eeh vänta nu…något säger mig att han inte har rätt karaktär…kan inte sätta fingret på det då väl alla kanadicker har karaktär.
Störigt dock att han hade hela 7 + 34 = 41 poäng förra säsongen. Inte alltid logiskt det här. Svårt med EP-scouting.
Hade känts Mats Tryggt
Adam Almqvist finns tillgänglig också. Kom igen nu nubben!!!
Nej tack
Gärna inte.
Tar HV in Almqvist då lägger jag ner allting i alla fall. Får bara inte ske.
Finns saker som man inte kan kompromissa med. Adam gjorde sitt medvetna val och kan inte bli aktuell för någon roll inom HV i framtiden.
Väljer man att indirekt stötta en terrorstat så tydligt så får man också ta konsekvenserna.
Den typen av spelare ska vi aldrig ens fundera på. Vad blir nästa steg, Adam Reiderborn?
Enig.
Men det finns en annan HV spelare som fått alldeles för lite skit för att han aktivt valde signa för Dinamo Minsk 2021. Även Adam valde lira där då.
Minst sagt tveksamma beslut.
Sant, tänkte inte så långt
Vem?
Komiskt nog har Mats Trygg alla tiders självmål vill jag påstå dock…
Han tänker på att Tedenby fortsatte sitt kontrakt 2022, tycker ändå skillnaden är att Tedenby blev kvar under pågående säsong och AA gick till KHL efter att kriget påbörjats…
Jag kommer säkerligen bli hängd för detta. Men!
Jag tycker att om Adam vill till HV ska hv såklart höra med Adam. Man ska få alla kort på bordet. Jag tror inte att Adam under några små helst omständigheter supportar vad Putin och armen gör emot Ukraina.
Jag själv har i ga som helst problem med att hv skulle signa Adam även om han spelat i Ryssland under pågående krig och skrivit kontrakt. Att han väljer att tjäna pengar är hans val. Att han sedan väljer att göra det i Ryssland är kanske dumt och klantigt.
Men idrottsmän gör tveksamma beslut hela tiden.
Hur många bojkotta fotbollen när dom var i Qatar?
Formel 1 tävlar i Saudiarabien, lika illa det.
Usa har gjort många avskyvärda saker även dom! Inga konstigheter med att spela i NHL?
Jag tycker listan kan göras otroligt lång med tveksamma beslut inom idrottsvärlden.
Jag pratade med familjen hemma i Lettland, och något som dom säger vilket vi inte tänker på här när det gäller Ryssar är att allt dom läser är via rysk statlig tv. Allt dom ser och hör pumpas ut via statliga nyhetsbyråer. Vi har ju en stor minoritet ryssar i Lettland, ca 40% av befolkningen. Grannen till vårat sommarhus hus är Ryss. Jättetrevlig, men han supportar Putin, och jag pratar ofta med han (på lettiska, inte ryska) om varför han gör det. Han säger att vi inte förstår. Problemet ligger nog i att allt han läser är statligt kontrollerat i Ryssland. Hursom Oleg är en trevlig man men vi har olika syn på världen.
Lite så är det väll här med. Vi läser ju det “väst media” vill att vi ska läsa och gå insyn i. Sanningen ligger oftast däremellan.
Så att Adam har gjort ett dumt val tycker jag personligen är något man kan bortse ifrån och signa honom om han vill hem.
Vi signade ju för några år sedan en back från Finland som inte hade det renaste mjölet i påsen. Så jag har inga som helst problem med att ha Adam sålänge han inte donerat pengar eller liknande till den Ryska armen självmant.
Med allt detta sagt med viss OT så vill jag göra klart att jag inte supportar Ryssland i deras krig mot Ukraina.