Silly season 23/24: Spelardrömmar

In med Linus Högberg på sista backplatsen, så stänger vi en stark backsida sen!

1 gillning

Ja, Högberg vore en bra värvning!

Kanske inte något drömförvärv. Men känns som Ville Pokka kanske skulle kunna vara aktuell? Nubben var ju intresserad redan inför denna säsongen. Rightare samt inspelad i SHL nu. Har ju inte gjort succé i fbk, så löneanspråket bör väl ha gått ner något också?

Var inte vi med en bra bit i budgivningen på honom, men att han till sist ändå valde FBK?

Jo, det var vi

Skellefteå tackar av 8 spelare, Svampen är inte en av dem.

Men det är däremot Högberg…

…som Sanny och Svensson idag pratade om vore en klockren, typisk Växjö-värvning.

Högberg lär nog ha gott om alternativ, förhoppningvis är HV ett av dom. Det ska väl dock sägas att dom spekulerade i Växjö för honom som ett logisk alternativ, inte pga några källor.

Angående Pokka. Vi lade bud med drog oss när vi fick på fötter om att han har nöjen som inte är förenliga med våra stadgar så att säga.

1 gillning

Hoppsan! Där ser man.

Ajdå! Skönt att vi inte riskerade något! Varför tog Färjestad då in honom?

De fick aldrig den informationen :slight_smile: Informationen nådde oss medan vi låg i förarsätet om hans signatur. Tackvare våra goda finska kontakter fick man kännedom om detta.

6 gillningar

@Quila , är Lias fortfarande en dröm, eller är den lite närmare än så?

Hur går det med Sandberg? Ligger Nubben högst :wink:

Tror varken Sandberg eller Lias kommer till HV71.

Har så smått börjat inse det med.

Finns det något rykte om var Andreas wingerli hamnar nu när han lämnar skaik? Har typ ingen koll på övriga lags silly i år så jag blev nästan chockad när jag såg att han lämnar.

En minilirare fullt i klass med våra toppar.

Han är klar för zug har jag för mig

1 gillning

Jo nu när du säger det ringer det en klocka att jag hört något sådant under nån finalmatch, synd jag hann börja drömma där.