Silly season 23/24: Spelardrömmar

Förblir nog dröm…

Han går ju bäst av alla svenskar i AHL. Vore konstigt om han inte fick chansen i NHL igen. Tror inte han är beredd att ge upp när han ligger så bra till.

1 gillning

Vad tror ni om Victor Brattström som 2 keeper? Han ryktas till Södertälje, ingen 1 målvakt men en tydlig 2 som kan stå 10 matcher i SHL? Bör inte vara alltför dyr? 26 år o kan säkert utvecklas mer

Tror de kan vara 1 år för tidigt för Noah att axla 2 plats i SHL

1 gillning

Vi lär väl inte se någon ny spelare innan nästa vecka va? Tänker turneringen nu i helgen och Seppälä är nog bakis idag :slight_smile:

Det skulle komma en finne denna veckan enligt Freijd på instagram, så ge det 40min till.

2 gillningar

Det har han aldrig sagt. Han sa att han ska göra ett reportage från Finlandresan då dom är i Finland och gör fystester på dom finska spelarna från truppen. Sen kan det ju komma en spelarpresentation ändå.

Har väl för mig att Freijd i samband med presentationen av OSL hintade om en presentation av en Finne i en instagram-story.

2 gillningar

Jag tror vi övertolkar… wishful thinking galore. Silly-skada. Kräver mer ölbärs. Tur att det är fredag med tre dagars återhämtningsmöjlighet.

2 gillningar

Det var i en story där dom tryckte OSL:s tröja, då hintade Freijd om att det jobbades på en Finne som skulle släppas nästa vecka*

Ölbärs krävs sannerligen i dessa silly-tider.

2 gillningar

Jag tror han sa att han “jobbar på den finska videon för nästa vecka” eller något snarlikt det.
Sen så väljer man ju såklart att tolka det som att en finne är klar och ska presenteras.

Vi får helt enkelt kontakta instagrams (metas) server folk och plocka ut just denna storyn för transkribering. För att sedan ställa allt till rätta såhär en fredag :muscle:

1 gillning

Har för mig att det var för han skulle trycka en finnes tröja nästa vecka… har tyckte det var många bokstäver i dubbel-efternamnet på OSL och skulle hinna med trycka finnens…

Där snackar vi övertolkning

Älskar Ölbärs!

3 gillningar

Fyfasen drömde så satans verkligt att Manninen blev klar och presenterades på twitter…

1 gillning

Tycker man ska gå all in på Linus Högberg på den sista backpositionen. Stabil tvåvägsspelare som är lite åt defensiva hållet. Inte helt oäven offensiv men inte hans styrka. Bra ålder med erfarenhet från SHL och AHL. Tror han skulle passa perfekt på den sista platsen.

Laleggia- Seppelä
Kaski - Högberg
Andrae-Sjöholm
Strandell
Fransson lånas ut men kan hoppa vid skador

2 gillningar

Med den uppställningen mrnorrland så är vi lätt topp 4 shl backar ?

Jag hade varit mycket nöjd med den uppställninge.

Vad tycker du? @AntonB

@tibia jag också. Vilka andra lag hade haft en bättre uppställning än den enligt dig?

Lucas Wallmark ledig. Där har vi en hyfsad center.

1 gillning