Silly season 23/24: Spelardrömmar

Rätt om vad? Borgström?

Vad jag vet har väl aldrig Quila sagt att Borgström inte är klar? Bara att han inte hört nåt om Borgström.

1 gillning

Minns ett tillfälle om inte mitt minne sviker, Manuel Ågren uppgavs vara klar men stannade sedan i DIF. Det är ju i såna fall då, där det har ändrats sista sekund som han missat. Borgström känns lite som en sån värvning dock, skulle kunna komma in ett sista minuten-bud från Schweiz. Hoppas han är klar och att vi bara väntar på presentation.

Där har du den gången.

1 gillning

står muntligt och alla har givetvis haft fel. Svensson kan ju haft rätt även här men de kom bättre bud senare

Det är väl just därför tex Quila brukar hävda att inget är färdigt förrän HV gått ut med det.
Sedan funderar jag lite på om det inte finns en ”medical” som ställer till det ibland.
Eller kanske snarare varför inte och om HV ev lägger till fyskrav. Jag tycker mig ha sett (utan att ha tillgång till data) att vi fått in mer än en chipstutte på senare år.

1 gillning

William lagesson på sista back plats vore fint

Chipstuttar såhär års är inget stort problem. Däremot har väl HV inte den hårdaste försäsongsträningen om man jämför med Frölunda (baserat på vad spelare sagt).

Okej, det här är inte en dröm om en spelare. Utan kanske mer en dröm om en centersida.

Ser att Komarek går till Västerås av alla ställen. Visst. Han har väl inte varit dominant sen han kom tillbaka till Luleå. Men visst är det väl oväntat att han hamnar i allsvenskan? Hade lätt kunnat se honom som en tredjecenter istället för Nättinen.

Borgström-Shore-Komarek-Tikka.

Det hade väl varit nåt?

2 gillningar

Oj, det var oväntat.

Men man ska inte underskatta det faktum att han där troligtvis kommer att vara ohotad förstecenter, i ett lag som säger sig sikta mot SHL… men jag hade gärna sett honom som vår tredjecenter, abolsut.

1 gillning

Akta dig o ”kritisera” hv träning annars lär du få på pälsen snart :slight_smile:

1 gillning

Fast om jag minns rätt så är det kanske de spelare som inte varit med fullt ut på sommarträningen som haft störst problem med formen när det drar igång.
Men jag skulle ändå önska att man gör fys och medicinska test innan man går ut. (Alt öppen med att medical kvarstår) Kanske t.o.m. enas om målsättningar för återkommande test på höst samlingen.

De som drömmer om ryfors kan ge upp, klar för Rögle

Är väll ingen och inget seriöst rykte men fortsätter diskussionen här. Jag skulle inte bli besviken om Kalle Malahti tar sista backpositionen. Vi behöver inget offensiv spets utan en stabil tvåvägsback som gör sitt jobb. Och tyckte Kalle gjorde det generellt bra den korta tid han var här. Stabil defensiv inte helt inkompetent offensiv och gjorde sitt jobb varje dag utan större missar exakt som en 5-6 back ska vara. Lite gammal men 1 års kontrakt absolut

5 gillningar

Kalle Maalahti lämnar tydligen Saipa enligt EP. På g till Hv? Vore ju HELT perfa få in han.

5 gillningar

Kalle Maalathi gav Grillfors-vibbar. Gillade Kalle väldigt, väldigt mycket.

9 gillningar

Håller med, aldrig han bryter och drar till ett annat lag i Finland. Då måste de vara utomlands som gäller. Detta kan bli intressant!

1 gillning

Hade inte Maalahti kontrakt för kommande säsong med, fast med en klausul för att lämna för spel i utlandet? Weirdo saxade detta 1/3:

Citat
– Jag har kontrakt med SaiPa i tre år till men i de kommande två åren har jag en klausul som gör att jag kan flytta utanför Finland. Så helt ärligt så vet jag inte alls vad som händer nästa säsong.

Svårt att se att det är Schweiz som fiskar efter honom och han har ett kort förflutet i HV. HOPPET LEVER.

Hoppas, han var stabil ju.

Håller med, inte att Schweiz fiskar efter han, då måste det vara Hv eller annat SHL lag som gillade det dom såg av han. Men med tanke på Hv71 har en del finnar i laget så luktar det HV för Kalle.

2 gillningar