Silly season 23/24: Spelardrömmar

Jag tror Lias kommer vara därborta och harva i AHL några år till… han tjänar väl ändå runt 10 mille per säsong för att spela i AHL per säsong kontra SHL?

Hoppas gör jag att han kommer men tror den drömmen spricker iår iallafall då han gjort en riktigt stark säsong denna säsongen

Va jag kan utläsa så vart hans kontrakt 4år bara men kan ha fel dock…

Finns veteranregler i AHL och annat som sätter begränsningar. Tror på max ett ettårskontrakt till.

Manninen klar för Schweiz

Han verkar dock ha varit en “healthy scratch”, om man ska tro folk på twitter. Vilket såklart är lite oroande. Det positiva är att han har slagit sig in igen, tack vare skada/skador, och spelar i förstakedjan. Assisterade till 3-1 matchen efter också.

Edit. Han är inte liten, den gode Henrik. Slår man ut ett genomsnitt på Borgström, Tikka och Nättinen får man 1.90 cm och 89 kg (enligt EP)

och slår man det på miniräknaren får man en bulldozer

2 gillningar

Jag hoppas HV har stenkoll på vad det är för person och vad han går för om man nu är intresserade. Jag är inte säker alls på att han passar i SHL eller i HV men jag vet i prinicip inget om honom.

https://twitter.com/hockeykarusell/status/1659260153575743489?cxt=HHwWgoC9vbGU8IYuAAAA

Enligt hockeykarusellen på twitter är vi på Fröden… igen :blush: vet inte om detta är seriöst rykte så lägger den här

1 gillning

Hmm. Hockeykarusellen verkar ju har varit rätt på mycket hittills, inte så mycket data än dock. Tackar ju absolut inte nej till en Frödén, men känns inte särskilt sannolikt. Vi har ju redan Petersson och OSL som är högerfattade och tänkta att spela högt upp i laget. Då tror jag man hellre hade lagt de pengarna på en center. Så ett oerhört långskott är min gissning.

2 gillningar

Ja tack till Fröden.
Detta laget skulle ända vara det bästa vi ställt på plan på många år.

Ortio

Laleggia-Sjöholm
Seppälä-Kaski
Andrae-Strålman
Strandell

AP20-Tikka-Brännström
Fröden-Borgström-Lyrenäs
Foppa-Nättinen-Teden
Stakkestad-Mölgaard-Lindbäck
Hansson

5 gillningar

Lär bli en folkstorm i detta forum då centersidan fortfarande anses som ett av de svagaste i hela SHL

Hade ju inte tackat nej till ett lite längre kontrakt på Fröden, det är ju en spelare man kan bygga runt i några år framöver.
Dock tror jag Skellefteå ligger bra till där om det blir Sverige igen.

joel kellman skulle kanske kunna vara ett altenativ till andra center

3 gillningar

Tvek om han verkligen skulle lämna Lakers med 1år kvar och nybliven assisterande kapten, eller du vet någon inside info där?

Han lämnar Växjö trots gällande kontrakt. Ingen info om ny klubb än.
Inget officiellt uttalande än från Växjö, det är Smålandsposten som skriver om det.

Såg de nu också, kunde gjort byte rakt av med Martinsson ju =)

1 gillning

Kanske det vi gjort :wink:

Nejdå jag har ingen aning

Maybe, men om de varit samma ”deal” så borde den rimligtvis varit presenterad nu ju… :wink:

Det klagas på Tikka och Borgström, men 7 + 11 Kellman vill man ha? :slight_smile:

3 gillningar

Jag ser positivt på Borgström och tror att Tikka kan bli positiv överraskning, länge sen vi hade spelare som verkligen mös framför motsåtndarnas målvakt.

1 gillning