Silly season 23/24: Spelardrömmar

Intressant att Källman spelade i SM-guldvinnarna och var en av få (tror de var fyra) spelare som hade minusstatistik i serien (han hade -6, vilket tillsammans med Lundberg var sämst av alla i laget).

Vad beror det på? Matchas hans kedja mot motståndarnas bästa kedjor har det ju sin förklaring där. Eller är det något annat? Någon med koll?

1 gillning

Kellman har ändå levererat bra innan han drog över till NHL. Visserligen i bottenlag. God för 0,5 poäng i ett lag som Växjö är ändå helt okej. Ingen förstacenter. Men visst har han potential att leda en andrakedja.

Borgström-Kellman-Nättinen-Tikka-Fisker Moelgaard känns ju betydligt starkare än
Borgström-Nättinen-Tikka-Fisker Moelgaard

Med det sagt. Nä, Kellman är ingen drömvärvning, men nog ett säkrare kort än de centrar vi kommer gå in i säsongen med.

2 gillningar

Personligen tycker jag Kellman gått ner sig i min bok, högst osäkert han är bättre än Nättinen/Tikka skulle jag säga. Lakers fansen tycker bla Kellman varit dålig och tycker de ska bli gött bli av med honom. Jag säger pass på den. Överskattad spelare.

1 gillning

Håller helt med, bra statistik i AHL också.

Ska vi ha in spelare som Kellman då siktar Hv71 lågt, då är de värre än jag trodde.

4 gillningar

Om Kellman är tänkt som 2:a center bakom Borgström och han inte tar överpris så är jag okej med den.

Vore bra för konuranssen bland centrar iaf.

Han vill till Färjestad enligt höken och förhandlingar pågår

Precis, men han nämner också att man måste komma överens och inget lag kan uteslutas än

1 gillning

Frölunda hugger på Lias, han ska till oss om han ska hem :sunglasses:

inte förvånad, är nog fler shl lag som visat intresse till agenten, men hoppas om han kommer till SHL så välger han hv :slight_smile:

Som jag förstått det ligger HV Lias väldigt varmt om hjärtat då vi lät honom komma hem till oss igen efter strulet med Rangers samt hans egna dåliga hälsa. Det ska ha satt avtryck som jag förstått och en stor del i det var Johan Hult som gav han allt stöd han behövde. Samtidigt en besvikelse gentemot Frölunda.

En säsong i Frölunda, den kändes mest plikttrogen. Och en sak till, men som kanske inte betyder jättemycket men något; Lias följer HV på Instagram och likear då och då. Frölunda är inget han följer där.

3 gillningar

Han har även flickvän från JKPG-trakten.

4 gillningar

Ska man ta det som ett omen att hon numera är mantalskriven i kommunen kanske?
:wink:

Hmmmm, det kan betyda att de är på väg tillbaka, givet att hon bott i USA under denna tid. Alternativt har de brutit förhållandet :slight_smile:

Spännande spaning.

1 gillning

Det är nog inte så spännande alls. De är ihop.
Bägge var tidigare skrivna hos Lias farsa. Lias är det än.
Men vem vet :wink:

Skrev till Lias på Instagram och frågade om han spelar i HV nästa säsong
Får se om han svarar, troligtvis inte :joy: :joy: :joy:

1 gillning

Du skulle gjort en videocover på “Kom Hem” ju!

1 gillning

Enligt kontakter och annat så verkar inte Lias sträva efter att bli bättre direkt. Känns som han är bekväm där han är o mest är nöjd med läget.
Borgström tränar hårt och är väldigt målinriktad.

Det är ett underligt uttalande. Inget i hans karriär har pekat i den riktningen tidigare. Inte heller fick vi de indikationerna kring de som följer laget nära, då han lirade med oss. Tvärt om. Det som sades var att han var ambitiös. Sen kan folk förvisso förändras, men att han lyckats så väl under säsongen stödjer ju inte den tesen.

5 gillningar

Han har väl alltid velat gå framåt i karriären vad jag har sett i intervjuer etc. ? Är väl bara det där med Rangers som spårade ur…