Det är vid dessa diskussioner man saknar Fruktsoda. ![]()
Det här är ju helt fel, ingen åker runt i ren lathet och bekvämlighet och gör 59p i AHL…
Klart att man i en intervju vill visa sig från bästa sidan.
Men men , man brukar ju säga att världen är liten och när de kommer till de så får ni dra slutsatsen själva.
Helt klart en sjukt duktig spelare som gärna hade fått lira hv .
Frågan är om han väljer hv framför Frölunda?
Jag är inte lika säker som andra att Lias väljer HV före Frölunda. Det handlar nog mycket om roll, kontrakt och möjlighet att vinna något. Så just nu kanske Frölunda har övertaget?
Detta är OT så jag kommer flytta denna diskussion till drömtråden.
Skulle Lias komma hem så hoppas jag att han väljer HV71 och att Nubben gör allt i sin makt att han kommer.
En spelare att bygga på under många år framöver då hans chans va nu att slå sig in i NHL och kommer troligtvis inte ge det en chans till om han inte garanteras envägskontrakt.
Tror som du att Frölunda ligger före oss. Dom gjorde inte de, men nu tror jag faktiskt dom gör de. Med samma motivering som du. Chansen att vinna nåt, kontrakt, mm. Tror att ett 5års tex lockar mer i Göteborg än Jönköping. Tror inte Lias om han kommer hem , kommer försöka igen i NHL. Så när han kommer hem så är de för att stanna. Då tror jag Göteborg blir hans val.
Hur ser det ut vad gäller fd medspelare i respektive klubb? Tänker att sådant också kan spela in.
Man kan ju bara hoppas att han väljer oss när han vill hem ![]()
Förövrigt undrar man lite om Fröden " ryktet ". Är han påväg till sverige igen och är vi med där om hans signatur?
Vi skall nog inte göra samma sak och bygga en spelidé kring Lias igen som Rahm gjorde, den säsongen degraderades vi.
Bättre att vi tänker nytt utan honom. Tror inte han är intresserad överhuvudtaget faktiskt.
Året innan kom han in mitt under säsongen och var riktigt bra dock… Tror inte att han var anledningen till att vi åkte ned i alla fall.
Att Lias inte är ambitiös är rentav felaktigt. Han är en av de som verkligen tränar hårdast, har mest pannben och viker aldrig ner sig varesig det är träning eller match. Han tillhör genren av spelare som inte behöver motiveras att göra 100% oavsett dag på året och tid på dygnet.
Lias lär förövrigt stanna därborta. Skulle bli väldigt förvånad annars. Kommer han hem är vi i förarsätet, var så säkra ![]()
OEL är utköpt… Borde väl ”duga” som ersättare till Andrae?
Gå all in på Oliver Ekman-Larsson. Nybyggt hus i Tingsryd. En högoddsare som aldrig kommer hända, jag vet. Men hur som helst, lägg ett bud. ![]()
Känns som vad man en betalar han i lön så blir det ganska fjuttigt i jämförelse med vad han får för att inte spela i vancouver
Kanske gör det gratis om man frågar snällt.
Om vi lägger 30 miljoner per år kanske vi kan matcha NHL. Blir väl bara hela spelarbudgeten med avgifter och annat inräknat…
Vi kan aldrig matcha NHL över huvud taget.
Om en spelare väljer är flytta hem till Sverige så är det för att han har tillräckligt med flis för att kunna föredra en högst troligt stor roll i SHL jämfört med en risk för AHL/4 formation med skralt med speltid och få möjligheter till “befordran/utveckling”.
Det gäller absolut samma sak för OEL som för Lias. Med skillnaden att Lias nog har en möjlig uppsida som skulle kunna utvecklas med mer speltid i rätt omgivning även i NHL. OEL ser sig troligen som “past Prime” även om han skadefri borde ha flera bra år framför sig.
Ja, jag tror att OEL är realistisk där. Han har ju passerat 30, det är ändå stor skillnad mot Lias, även om han fyller 25 i år och det nog börjar bli ont om tid för honom att etablera sig i NHL
MrMadhawk nämner i sitt silly-snurr att Rudolfs Balcers kan vara aktuell för SHL-spel om han inte får något i NHL, och att det är något att hålla koll på. Han är visserligen ytterforward men kanske om Tedenby fortsatt är i dålig form t.ex, och sedan sker ju alltid skador.
Ikväll spelas sista (7:e) matchen i AHL finalen så nästa vecka presenteras både Borgström och Frödén.
Inget att hymla om!
Är Frödén ett seriöst rykte eller bara dröm ?