Silly season 23/24: Spelardrömmar

vi är i drömtråden. så för vissa en dröm.

Från Carl Andersson på Twitter:

”NOTIS: Vad som är intressant och som är värt en liten spaning är ju att Derrick Pouliot som var nära HV tidigare säsongen (där tjejen också började följa HV71 på Instagram) finns fortfarande kvar på marknaden. Poängststk back i samma ålder som #16. Däremot lite mer storlek.”

3 gillningar

Finns ju några intressanta
backar

Lucas Carlsson kommer från bra säsong i Ahl bör kanske få nytt kontrakt men vet aldrig

Nordella vart i SHL tidigare och gjort det bra

2 gillningar

Stötte på Nubben idag! Iskall va han. Sa inte mycket om läget. Men jävlar va go han va!
Trevlig midsommar!

Att Strålman ska vara ersättare till LaLeggia finns inte på någons karta.
Vad som finns är nog bara de med kontaktater som vet!

2 gillningar

Då kan vi räkna bort frödén antar jag
https://twitter.com/JockeKMJSports/status/1672546612751609857?t=KaudVqpWLlYga687NJnRCw&s=19

Vet inte om detta passar i denna tråd eller om nyheten nämnts på forumet men backen Jacob Larsson som det spekulerades om har nu signat nytt med ottawa så honom kan vi glömma tyvärr.

Tror ni Lias och Stenlund kan bli kvar därborta eller tror ni dom börjar kolla hemmåt? :blush:

mrnorrland eller annan kunnig person:

vilka backar respektive centrar finns lediga på marknaden? Exempel tack.

image
Så lät det 13e april. Så Stenlunds mål är ju att bli kvar, och jag tror åtminstone en klubb erbjuder honom ett tvåvägskontrakt.

Jag vet inte varför, men jag är mer hoppfull över Lias. Mest för många små saker, som att han har flickvän i närheten, tränat med laget osv. Men det ska mycket till, så är det ju tyvärr.

Tror också att han stannar där och får ett tvåvägs.
Men det svänger ju fort i den branschen

image
Det är visst redan klart. Florida blir det.

1 gillning

Då stryker vi han från listan, nu hoppas vi att Lias vill ha lite trygghet hos oss istället :muscle:

2 gillningar

OEL gör som Stenlund. Och kritar på för Florida. Om nu någon drömt om honom.

Han knappt börja drömma.
En center till av klass och en klassback till hade gjort säsongen spännande.

Mest intressanta svenska backarna i AHL är ju Lucas Carlsson och Lagesson. Sen är väll ingen direkt realistisk då Lucas Carlsson bör få ny chans då han säsong var grym och sen Lagesson kanske inte direkt rött spelartyp. Tror det ärten annan liga nubben tittar o har nån på kroken

Ge oss Lias nu Nubben. You can do it!

1 gillning

Kan det ha någonting med att Lias velar? Har för mig att Quila nämnde det för ett tag sedan.

Även Lucas Carlsson spelar i Florida nästa år. Alla ska spela i Florida.

1 gillning

Lias nummer ett är att stanna över nästa säsong. Han är dock inte motiverad till AHL utan känner att det är slitigt. Fullt förståeligt. HV har kontakt, men oddsen att vi får se Lias i HV säsongen 23-24 är inte särskilt troliga. Mer troligt framåt årsskiftet isf, men allt hänger på Lias. Kontrakt ordnar HV när som helst till honom. Jag tänker att även Schweiz skulle vara heta på Lias om det skulle bege sig, så tror det är lika bra vi lägger ner Lias i dagsläget och fokuserar på den centersida vi har.

1 gillning

William Lagesson har signat med Toronto nu ikväll.