Silly season 23/24: Spelardrömmar

Noterade att Shore fortfarande inte skrivit kontrakt…
Finns det någon rimlig chans att man kan få honom till en rimligare peng?
Visst, vi vet ju inte hur center-sidan kommer bli, men Shore var ju riktigt stabil förra året…

Shore är duktig men också lat. Vill inte träna i lag på sommaren, vill göra den nordamerikanska stilen med egenträning. En del i att han inte blev kvar i HV.

2 gillningar

Att en spelare vill sköta träningen på egen hand behöver ju inte nödvändigtvis innebära att han är lat.

Finns exempel på spelare som skött det själv för att sen leverera.

Tror snarare det handlar om lön. Så. Hade HV haft plats för Shore hade det varit en nobrainer. Nu hade man inte plats och valde istället en svagare centersida. Sen kanske det låter bättre i vissas öron att Shore är “lat”. Men nej. Shore skulle inte ha varit den första, och långt från den sista att sköta träningen på egen hand.

3 gillningar

Se bara på Ryan Stoa! :wink:

4 gillningar

Spelaren kan få sköta sin träning själv, det har vi redan flera som gjort i år, ex Lenc och finnar. Dock utifrån klubbens sätt att se på träningen och hur den individuella träningen ska läggas upp. Sedan utvärdering vid återsamling. Väldigt vanligt koncept och något HV applicerat länge.

Detta ville inte Shore och jag tycker inte det är hållbart om du skulle vara under kontrakt under tiden. Sedan kan vi prata ordet lat, men det var en anledning.

Shore vet att han får kontrakt i Europa oavsett.

Jag hade gärna haft honom kvar med rätt förutsättning dock. Tänkte bara förmedla vad en anledning var och hur man tänkte.

6 gillningar

Att säga att det är en svagare center sida är att klanka ner på lagbygget och hur HV avslutade förra säsongen. Vi spelade med en hög trea hemåt förra säsongen som gjorde att vi spelade tight bakåt och inte släppte 2-3 mål direkt in inledningen av matcherna.

Nu med denna centersida tycker jag vi har valt att gå med spelare som kommer ta mer ansvar i álla tre zonerna. Detta eftersom vi är spetsigare överlag på forwardssidan.

Sedan har jag stor tro på Montén att han kan ta oss ifrån spelet i sarghörnen och runt mål och få oss att bli tuffare och rakare i vårt spel.

4 gillningar

Phil Kessel älskar korv. Nubben borde köra en rövare och erbjuda “all you can eat” Phil är så skum att han skulle kunna nappa.

Biltema säljer korv…

3 gillningar

Fortsätter drömma om Shore…

4 gillningar

Shore var absolut en bra center. Men var han så bra att vi verkligen ska sitta och drömma om att HV ska betala enorma summor för att få in honom igen?
Det jag minns från shore var att han funkade bra på stor rink. Gjorde ett hårt jobb utan att vara särskilt “flashig”.
Är det bara för att vi ska ha en center som funkade bra med AP som vi är så sugna på shore? Jag tror och hoppas att vi redan har någon i truppen som kommer funka bra med andre. Kanske Borgström, kanske en nytänd Nättinen. Kanske Fisken? Vi får se.

4 gillningar

Nubben var ju och ryckte i Ruotsalainen under förra och inför denna säsongen. Nu har han kontrakt i Lugano över nästa säsong också förvisso, men han har inte fått den bästa starten (en assist på fyra matcher). Låt säga att det aldrig riktigt släpper för honom, som för Kaski i just Lugano. Då hade det varit en “drömspelare” att få in i december. Vi har ju plockat Kaski av de tidigare och släppt Laleggia till dem, tänker att det inte skadar :wink:

11 gillningar

Han och Lias som midseason värvningar säger man ju inte nej till :sunglasses:

2 gillningar

Om vi plockar Ruotsalainen så kan Lugano ta in Lias Andersson på sin utlänningskvot fram till sommaren, då han skriver på för oss och slipper bli tokbeskattad.

2 gillningar

Just nu ser det (tyvärr för HV’s del) ut som att Lias lirar till sig en plats som 4:e Center i MC.
Gör en mkt bra camp om man ska tro alla rapporter.
Kul och bra för Lias, förtjänar slå sig in i NHL en gång för alla.

10 gillningar

Samtidigt får du komma ihåg att de vänder snabbt i denna bransch, särskilt i Nordamerika…

Ligans sämsta lag, fjärdecenter. Tyvärr för Lias del blir det svårt att slå sig in i NHL som något annat än en grovjobbare långt ner i hierarkin. Jag hoppas och tror att han vänder hem snart.

Hur länge orkar han kämpa för en plats där borta? detta måste vara sista gången?

Är Montreal ligans sämsta lag?

Kollade precis upp att de kom sist förra säsongen. Vilket jäkla förfall. Jag som trodde jag hade det tufft som håller på Canucks.

Lugano - Zürich nu vid 20 på TV4play för er som har det. Hoppas på ett bottennapp :sunglasses:

Lugano blev utspelade (2-5) av Lehtonens Zürich, Ruotsalainen fick spela mycket men åstadkom lite (0+0, -1, TOI 19.58)

1 gillning

Nu har jag inte koll på den ligan men hur brukar tålamodet vara där på importspelare? Han är ju ändå värvad som en poängspelare och tjänar säkert därefter