Nu höjdes ju gränsen för antalet importer nyligen, och det kan väl ha bidragit till att de har lite mer tålamod. När det endast var fyra platser där nere kan jag tänka mig att det gick fort ibland.
Men hoppas han fortsätter så här. Nubben kommer ju garanterat vara intresserad om tålamodet tryter, och vi saknar en andracenter.
Finns det möjlighet och budget för att ta in Routsalainen så är det ju bara att gå för det. Han skulle ge HV möjligheten att erbjuda ett helt annat offensivt hot från andra linan, även om Lenc och Nättinen producerat över förväntan.
Tar man in Routsalainen så har man råd att låta Tikka gå på en vinge. Hans skridskoåkning skulle inte bli lika blottad på en vinge och han kan koncentrera sig på att vara en jobbig jävel. Jag tror det skulle passa honom väldigt mycket bättre att ha en “friare roll” än vad en centerposition i SHL kan erbjuda.
Så att ta in Routsalainen skulle öka lagets slagkraft mer än bara hans individuella skicklighet, det skulle även skapa värde för truppen i övrigt genom att man kan låta Tikka gå som vinge.
Ta in vad som! Tedenby …Foppa syns inte trots ett mål idag! Vad tjänar dessa killar tillsammans och hur mycket får man betalt! Mål och ass idag men sjukt överskattade och inga spelare man skickar in när det går troll och ska kriga sig tillbaka.
Johan Pennerborn var i mina ögon ett hett namn när HV sökte ny tränare. Men han blev ju klar för Graz ifjol.
Hur som helst. Pennerborn tog över ett FBK som halkat efter och sökte identitet. Han lyckades bygga upp dem till det topplag de är idag. Men eftersom Färjestad är en handlingskraftig förening med höga krav så fick han sparken när de inte låg i toppen 21/22. Det gav FBK ett guld.
Pennerborn hade oavsett varit ett intressant namn. Just med tanke på att HV befinner sig i en liknande situation som FBK då, om än något värre…