Olli Juolevi blev släppt nyligen, nubben kör!!
Graz, med Taylor Matson i spetsen, har dessutom inlett rätt knackigt i ligaspelet… blåser rätt hårt i toppen nere i alperna
Tack men nej tack.
Den hade inte suttit fel faktiskt ![]()
Stor risk att han blir rundningsmärke i SHL.
SHORE! VAR ÄR DU? SNÄLLA KOM TILLBAKS.
Jagr ska spela ett år till för att rädda klubbens ekonomi, vi kanske kan hyra honom ett par matcher som guldkalv?
Hur går det för Shore där borta? Låter som en rimlig värvning/lån framöver.
OSL Shore Petersson
Brännström Borgström Lenc
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Den största drömvärvningen för HV är följande
Sakari Välimaa
Jarno Kultanen
Dessa två är allt som behövs för att vända skutan vågar jag sticka ut hakan med.
Nej, vi ska inte addera finnar i ledningen, vi har sett hur de gått för andra lag som gått all in på de finska spåret.
Spelar väl ingen roll om de är från Sverige eller Finland?
Säg vad du vill men med minimala ekonomiska medel så har Kookoo presterat ganska bra genom åren.
Givetvis har de inte gjort allt bra och även Kookoo har hamnat långt ner i tabellen framför allt i början av deras vistelse i Liiga.
Det jag trycker på är att de här herrarna har näsa för ”Bang for the buck” De har hittat en del guldkorn som sedan försvunnit till lag och ligor med större plånböcker. Två exempel är Caito som är i leksand och Strömwall i Frölunda. HV har en plånbok som kan behålla spelare på ett bättre sätt.
Ge Lias överbetalt för att skriva på för denna säsongen ut. Det är värt varenda krona han skulle lyfta laget rejält.
Beroende på hur det blir med OSL så kanske man kan kolla på Greco. Eller är han klar för någon klubb? Kanske ingen dröm men ngt!
För en vecka sedan hade Carolina 30 forwards på sin camp, inkl Nick Shore. När jag kollade idag, är man nere på 20 forwards och Shore är borta. Det tyder väl på att han inte får kontrakt och därmed är ledig för andra jobb. Om det nu är så, så visst, läge för Nubben att göra ett allvarligt försök.
In med Shore och låna ut Stakkestad till Allsvenskan. Helt utan koll på klubbfattning osv men då skulle det kunna se ut så här.
Lenc-Shore-Petersson
OSL-Borgström-Brännström
Forsberg-Nättinen-Moelgaard
Tedenby-Tikka-Önerud
Lindbäck
Åtminstone bättre än det vi har just nu.
Sen får vi ju se ang. Tikka. Fortsätter det gå troll så måste man ju fundera på en lösning. Han har ju inte direkt fått en lysande start. Var det ytterligare ett av Nubbens alla treårskontrakt? Fi fan.
Någon får maila nubben å tjata lite på han ![]()
Alla fans kanske kan kommentera på Shores Instagram om att vi vill ha honom till Hv igen!
Brukar hålla med dig i det mesta. Men här tycker jag att Borgström ska få fortsatt vara uttalad första center och spela med vår kapten. Shore får centra mellan OSL och Brännström?
Bara för att inte folk ska hoppas för mycket. I natt spelade Carolina två matcher, med olika laguppställning så klart. Trots att Nick Shore försvunnit från rostern, spelade han likväl i det ena laget. Sååå…han är tydligen inte bortgallrad ännu.
Oavsett, så är nog Shore ett långskott.
Vi vet ju inte om HV letar förstärkningar heller. Man kanske väntar tills det är “mer” kris innan man gör nåt.
Skulle inte förvåna mig om nåt annat SHL snor Shore om han nu blir ledig.