Kommer Samuel Jonsson till HV då är det världens hjärnsläpp eller ett enormt genidrag.
Herregud, kan inte vara sant?
Kommer Samuel Jonsson till HV då är det världens hjärnsläpp eller ett enormt genidrag.
Herregud, kan inte vara sant?
Samuel Jonsson?
Va??
Finns det någon substans i det?
What.?.
Men va fa… är väl inte alls det vi behöver på backsidan?
När har det stoppat Nubben?
Vi kan inte få ihop tre shl-kedjor men slänger in en back till som inte lär vara bättre än Strandell eller Fransson. Det låter så osannolikt dumt att det måste stämma eftersom Nubben alltid lyckas hitta på nya tokigheter.
Tänkte precis skriva att vem ska han peta av våra backar?
Vi har ju redan en utlånad och 2 som inte får spela i Maalahti och Strandell…
DETTA känns som att kasta pengar i sjön om det stämmer.
Vet ni, eftersom att ingenting längre förvånar mig kring HV71 så stämmer det säkert.
Kan ju vara att någon av våra går åt andra hållet…
Fast ska vi ha in ngt så måste det ju vara något som gör vårt lag bättre, att byta bort Strandell eller Maalahti som ändå inte lirar mot ytterligare en 7eback känns ju lite märkligt…
Nubben hejdå
härligt nubben värvar en back som har sämre pluss minus än nån i vårat lag. Fy fan
Om detta stämmer PAJASFÖRENING att ingen i styrelsen eller nån inom HV sätter ner foten och agerar utan låter Nubben fortsätta.
Som sagt är det substans i detta är HV totalt slut som elitförening.
Det jag tänker är att Maalahti tröttnat på att käka bänk i HV när han kan göra tunga minuter i ett finskt bottenlag.
Så, Maalahti återgår till Liiga, och vi tar Röglebacken som är medveten om att han på sin höjd är sjundeback även i HV.
Skillnaden i lön är oklar men i den bästa av världar är finnen dyrare än Möglebacken och Rögle behåller en skvätt av hans lön.
Rimligt?
Inte orimligt. Vet inte Malahtis värde på finska marknaden men i den bästa av världar kan vi komma ur det med ett litet plus.
Om…säger om det nu ligger någon sanning i Jonsson-ryktet, tror du på fullaste allvar att Nubben skulle köra det racet på eget bevåg?
Det tror inte jag eftersom sporten numera rattas av t f ordförande Davidsson, Lindbom och Nubben. Jag förutsätter att Nubben numera bara är en hanterare.
Jag är av uppfattningen att HV måste minska ner den finska kolonin, så kan man skeppa Maalahti och ta in Jonsson, är det OK om man går plus på affären.
Men egentligen förstår jag inte varför man skulle göra en sån affär så vi får väl se om det finns någon sanning i det hela.
Lyfter in denna här, nu när vi alla önskar en helt ny femma:
Dessutom, ett jävla skämt att Kent trodde han kunde göra underverk med en trupp som har minst SHL-erfarenhet av alla lag. Skämmes Kent, skämmes ta mig fan.
Frölunda värvar ny andrakeeper. Innebär att Joels gamla målvakt Fredrich Dichow hamnar som 3e val i frölunda. Inte på något sett en drömvärvning, men möjligen bättre än Brattström?
Betydligt bättre