Satt själv och tänkte om de kunde varit alternativ, men stora frågan är väl vem som vill ta över Brattis tyvärr…
Om jag inte minns fel jobbade väl Dichow dessutom med Gistedt i Kristianstad när han slog igenom?
2021-22 var både Gistedt och Dichow i KIK. Jag trodde att hela poängen med Gistedt var att han skulle utveckla yngre målvakter, framförallt när det ryktades om att våra J20 keepers skulle ta steget upp. In kom Brattström istället… Ska vi ta en junior får det vara Herman eller nuvarande hv J20 tack.
Oavsett om det blir någon utifrån eller någon från de egna leden. Målvaktssidan måste ses över.
Frölunda menar allvar med dagens besked. HV som sitter på en ännu sämre lösning fortsätter låta Bratten vakta bäsdörren?
Dichow är ju ung dock
Dichow var grym större delen av tiden i KIK i allsvenskan, men fick det tufft i SHL. Han har inte imponerat mer än enstaka matcher och är rätt “fladdrig” i sin stil, släpper lite väl enkla mål. Han har dock en enormt hög högsta nivå och kan vara den där målisen som tar 48 skott en match.
Det låter på Sjöstrom som de tittar på en utlåning av Dichow för att han ska få spela matcher så gissningen är väl allsvenskan för honom (DIF kanske som letar MV?)
”Dichow (Frederik) behöver spela matcher och vi jobbar på att hitta en lösning för honom. Tills vi gör det kör vi med tre målvakter”.
Precis, och som jag skrev:
Fast Dichow vill ju spela. Får han inte spela bakom seriens näst mest givna etta lär han inte heller få spela bakom seriens mest givna (Ortio)…
Jahaja, sen är han ju ingen junior heller förstås
Brattström behöver speltid i division 1 eller lägre. Finns ingen som kommer betala hans lön.
Jo jag vet, lyckligtvis är de kontraktet bara den här säsongen så…
HV71 letar powerforward – vill släppa spelare
Någon som har input?
HV letar powerforward
HV71 bygger om laget och kommer fortsätta göra det. Nu vill man få in kraft och tyngd på forwardssidan. En typ av uppgraderad Tommi Huhtala, som gjorde succé i HV71 för två år sedan.
Man letar i Nordamerika efter en sådan spelare och i utbyte är man intresserad av att släppa, byta bort, någon av de forwards som kanske är ”mjukare” i sin spelstil och kanske inte så fysisk på hockeyrinken.
HV71 har redan bytt ut sin huvudtränare Tomas Montén och nu återstår att slipa till truppen så att laget tar sig upp från nedflyttningsträsket.
Sådär jag. Finns något hos någon i ledningen trots allt.
Synd Saku M gick till Schweiz
ryktas att Kimby är klar för DIF nästa år
Angående Dichow så är det ett enkelt val om vi får chansen. Han och Gistedt har jobbat ihop framgångsrikt förr. Dichow kan bli en stabil SHL målvakt i framtiden.
Dichow är idag en bättre reserv än bratten och han har även en framtid som kan vara något ljusare.
Kör bara kör. Det sämsta som kan hända av detta är att vi har en något bättre reservmålvakt än idag.
Kan bara insistera Herkie det är en no brainer för mig. Får Gistedt och Dichow fortsätta bygga sitt framgångsrika samarbete, kanske vi har en toppmålvakt i framtiden.
Handlar kanske om att han vill komma till en klubb där han får mycket speltid vilket vi nog inte kan erbjuda.
En tanke kan ju vara att han vill jobba med Gistedt i lugn och ro, utvecklas, få några matcher här och där denna säsong, för att sedan bli ”lovad” första-spaden nästa säsong.