Vad har bengtsson för kontrakt i Rövle?
Till 24/25
Tycker man ska känna lite på oksanen i IKO
Vet ej hur dyr men kanske täcker nättinens lön de oksanen vill ha.
Kontrakt till -25.
Det finns en drös spelare som man hellre sett i HV, och jag orkar inte göra någon lista just nu.
Det jag vill se till nästa säsong (om vi är kvar) är att vi värvar ledande spelare från topplagen snarare än bottenlagen/Allsvenskan.
Kanske svårt att värva toppspelare från topplag men HV har ju tydligen ändå en hyfsat stor dragningskraft och mycket pengar så det kan säkert hittas
Förlåt om jag är tjatig, men min dröm är att alla nyförvärv blir ordentligt scoutade.
DVS inte av tex nubben. Inte på nivå som vi här på forumet klarar lika bra. Utan minst två klasser pricksäkrare.
Ryktas bort från Montreal.
Claimad av Anaheim
Jag skulle gärna se Alexander Nylander i Hv. Riktigt bra i AHL men inte tillräckligt bra för NHL. När ger han upp drömmen är frågan?
Borde bli NLA. Vet inte hur Nylander skulle fungera i ett bottenlag i SHL, han är egentligen ingen lat spelare men blir ofta passiv och stirrar på pucken.
Örebro släpper Hedberg.
Ta över kontraktet där. Tror verkligen på honom som en långsiktig lösning!
Håller med, gillar honom som fasiken. Verkar vara en sympatisk och fin människa också.
Har inte mycket att säga om Hedberg, men han har ju en lång och imponerande karriär både som målvakt och som goaltending coach i NHL. Hv hade nog mått bra av en tränare som ser matchen från det perspektivet, lite av ett oskrivet blad när det kommer till vad han kan åstadkomma i SHL.
Visst, drömma kan man ju. Men nu sitter HV i den sitsen att man har både Montén och Lindbom på kontrakt t o m säsongen 2024 /25. Inte ska man lägga alla pengar på tränare!
Lindbom kan återgå till sin gamla roll. ![]()
Lindbom kan packa ihop och gå hem. Har han så mycket HV-hjärta som det påstås bör han avstå sin lön.
Finns väl ingen som frivilligt avstår från sin lön.
Nej, men vill man som ansvarig för förfallet ta sitt ansvar är det ett alternativ.
Varför är ni sugna på Hedberg? Vill vi ha en tränare som inte är bra nog för ÖREBRO? Eller skulle han göra det bättre i HV av nån anledning?