Silly season 23/24: Spelardrömmar

Skönt att vi slipper Niklas Eriksson iaf. Hans värderingar och bullshit om folks åsikter klarar vi oss gott utan.

7 gillningar

Jag tror Eriksson hade varit klippt och skuren som tränare för HV.

5 gillningar

Sosse?

2 gillningar

Tror det framkommit på något sätt i någon intervju att han inte gillar det som SD står och stått för.

Har för mig det i alla fall.

Även tagit kraftigt avstånd ifrån att idrottare väljer att fortsätta spela i Ryssland.

Öppna plånkan Nubbinubb!

10 gillningar

Kanske inte den kompletta back vi behöver men kanske har en större förmåga att få spelet åt rätt håll?
Någon som vet hur han är på skridskorna?

Imponerande poängskörd men läskigt att han är oönskad i ett bottenlag, kan iofs vara en psyko tränare. Skulle ringa Sahlstedt och höra mig för…

bra poängutdelning på honom. Vad har vi å förlora? Hugg nubben!

Det som skulle tala för att HV kan “plocka” över honom är att vi redan har en finländsk koloni i laget. Han måste väl va polare med en av dem i alla fall

1 gillning

Byte mot Kalle så kan dom få Foppa på köpet :+1:t2:

1 gillning

“Vi får hur mycket speltid vi vill och behöver inte spela försvarsspel! Joni har till och med börjat sova under match!!!”

2 gillningar

Absolut! Hög högstanivå.

Tjaaa ju mer mål han gör, ju fler har vi råd att släppa in :slight_smile:
Här hoppas jag Nubben lyfter luren.

Jyp har en hel del intressanta spelare inför avslutningen av säsongen faktiskt.

Har han kvar den frillan så tar vi honom alla dagar i veckan.

2 gillningar

Ta honom och en defensiv pjäs så är backsidan löst.

Kör bara kör på Niku för helsike. Bättre back lär knappast komma ut på marknaden. 1 poäng / match i Liiga som back är inte kattskit. Perfekt ålder med och verkar dessutom ha grymt hår överlag.

7 gillningar

Spelat med både Nättinen, Mikko Luoma och David Gustafsson faktiskt…

9 gillningar

Gregoair lr hur fasen han heter kan det va nått

Gregoire är en en utpräglad offensiv back som inte fått offensiven att funka i Rögle. Men väldigt ofta så kan det vara så att vissa spelare mår bra av miljöombyte. Kolla på Dichow.

Fördelen med att ta en spelare som Gregoire är att han spelat in sig i SHL och gått igenom anpassningsperioden. Sedan är frågan, är han bra nog för den lönen han kommer kräva? Jag vet inte?

Är han bättre än vad Niku skulle vara i SHL? Omöjligt att säga, Liiga är en helt annorlunda liga än SHL. Väldigt ofta är det spelare som gått sådär i Liiga som blir bra i SHL medan de största stjärnorna inte klarar sig alls.

Viktigt att få in den kompetensen i HV, så att man kan bedöma hur spelare kan lyckas i SHL gentemot andra ligor.

Jag tror man behöver någon som är bättre på rören för att lyckas i SHL.

Här är iaf en scouting rapport gällande Gregoire:

Thomas Gregoire

Scout #1: “I’m not sold. If you’re a small player, you better have a high upside in something. Skating, skill, hockey sense, you gotta have something.”

Scout #2: “You can see his skill, the way he sees the ice. He’s jumped out when I’ve watched him play. He can do some special things with the puck.

“But I don’t know if he’s a great skater. It’s so hard to be a smaller defenseman in the NHL. You gotta be a pretty dynamic player. I’ll never write anybody off for being too small, but you wonder what his role is going to be at the next level. That’s a tough one for me.”

Scout #3: “He has some offense in the American league, but not enough to translate to the NHL. He won’t be playing PP at the next level. And he’s terrible defensively.

“I thought for a second, maybe this guy’s got something. But he just doesn’t have enough to round it out.”

1 gillning

Nej tack till Thomas Grégoire.
Inte tillräckligt bra på skridskorna.
Inte tillräckligt bra 1a pass.
Vek defensivt.
Dåligt kroppsspråk.
Floppat stort i Rögle.

4 gillningar