Delar din åsikt, nu när Seppälä verkar var borta ett tag så är behovet av en defensiv pjäs att föredra, ngn som kan styra upp hönsgården i försvaret.
Han kan inte spela i egen zon, nej tack,
Klar för Schweiz tydligen
Sami Niku på G till Lugano.
Känns som att det borde trilla ifrån någon spelare där snart.
Då borde hv ligga bra till?!
De har mycket skador så inga lär släppas
Dammsugaren schweiz är framme igen och suger upp allt på marknaden.
Har de utökat antalet utlänningar där nyligen? Känslan är att väldigt många spelare åkt dit i år samtidigt som marknaden är helt död för SHL.
Inför förra säsongen tror jag de utökade från 4 till 6 utländska spelare, vilket innebär 30 mer platser per säsong. Ganska många topp-spelare i SHL/Liiga som hamnar där istället
Hoppas det biter dem i röfven så att deras egna produkter surnar och luktar illa.
En stor anledning till marknaden är väl att kronan är så svag. Har det varit nån värvning från AHL till nått SHL lag t.ex? Det brukade ju alltid komma massor därifrån vid den här tiden.
Får hopps det! Frölunda värvade en back från Schweiz som hade en ”Out” för Shl-spel, så det går väl åt det hållet. Inte så kul att alltid vara i skymundan av alla importer
Nu kanske jag låter som en repig skiva, men om jag återigen hänvisar till Sanny-Svensson så pratade de om att pengarna i Ahl är mycket högre än vad det varit tidigare, de flesta tjänar ju några hundra tusen dollar per säsong
Det får dock finnas en gräns för hur många som får vara ombytta samtidigt, och spelare som är äldre än 22(tror jag) får inte räknas som inhemska spelare om de inte är födda och uppvuxna i Schweiz.
Så är det ju, men det där just den gränsen som ökade från 4 till 6 när Kloten gick upp till högsta ligan
Konstigt att ditt inlägg har fått vara kvar men när jag skrev nästan exakt samma för över en månad sedan så raderades det direkt.
Det var förra säsongen som han gick ut i media och snackade om det där för övrigt. Sen dess har jag ogillat honom väldigt mycket.
Marcus Nilsson i Färjestad har fått knapert med speltid på sistone, skulle det kunna vara något för Hv ? Byte med Forsberg ![]()
Är väl bara en match han fått sitta? Lär snart spela igen.
Sant , drömmer lite ![]()
Han var extraforward idag dock ![]()
Skämt åsido, jag undrar ändå lite hur mycket tålamod han har.
Nu tror jag ju aldrig att FBK släpper Marcus Nilsson. Men man kan ju hoppas. Nilssons kontrakt går ut. FBK kanske är mer intresserade av att satsa på en Foppa, som ändå har potential, än en Nilsson som fyller 33 år i maj och nog sitter på en rätt bra lön.
Drömbyte.
Greg Moro lämnar SaiPa. Stor och tung back. Spelade i bottenlaget SaiPA men va utlånad 10 matcher med +5 förra säsongen hos IIves och gjorde det mycket bättre.
Ersättare för Seppälle kanske som har diskbråck.
Kan ju hoppas att en dialog är öppen iallafall
Byt mot Foppa!