Silly season 23/24: Spelardrömmar

Med tanke på hur dålig marknaden är så kanske man ska gå på Nilsson. Hade nog kunnat gå in i vårt andra PP istället för Tedenby som rent ut sagt är bedrövlig i den spelformen.
Hade ju lätt höjt nivån på vårt lag. Tror ingen SHL klubb vill ha Forsberg. Han är inte tillräckligt bra helt enkelt. Däremot tror jag samtliga lag i Allsvenskan vill ha honom. Toppklubbarna lär ju leta land och rike runt för att toppa upp inför kvalet. Då kan det kanske bli budgivning och tjänas en rejäl slant!

Av artikeln att döma fattar jag det som att han pratar om nästa säsong. Kontraktet går ut i vår. Han har varit bänkad två matcher, men spelade igår.

Nilsson pratar om nästa säsong. Men har man den inställningen nu så är man nog mentalt redan på väg bort.

Så här har ju HV en ypperlig möjlighet.

I samma intervju säger Nilsson att han är öppen för allt när han får frågan om Malmö, där hans polare Olofsson lirar.

Öppen för allt. Öppen för en bottenförening som Malmö.

Då borde han ju även vara öppen för bottengänget HV?

Optimala vore om man kunde få till en trade med FBK. Foppa ut, Nilsson in.

Annars. Ja, varför inte köpa loss? I en svag trupp skulle Nilsson ha en given roll i en toppkedja.

3 gillningar

Skulle svida nått enormt att se Foppa gå till FBK dock. Hoppas han får gå till allsvenskan och panga in lite mål.

2 gillningar

Chansvärvning deluxe vore Beaudin. Defensivt svag och var väl haft samma problem som Laaksonen - offensiven väger inte upp den svaga defensiven.
Samtidigt kan spelartypen fungera betydligt bättre i shl än ahl. Verkar tyvärr inte vara den mest ödmjuka spelaren.

Inte en spelare jag skulle vilja ha såvida vi inte var desperata.

Tar han med sig Lias så är det bara att köra!

Och ändå nämner du honom i drömtråden? Florerar något rykte eller har du bara kört roulette och plockat upp ett namn att kommentera?

Det finns väldigt få spelare på marknaden, tycker det är lättare att hålla reda på vilka som är på gång till europa under säsong via drömtråden än HV71/lagbyggestråden. Särskilt som marknaden är “död” är det ett enkelt sätt att se vilka som kan vara på ingång till SHL eller rentav HV71.

Om du inte är intresserad av vilka spelare som går att värva är det så klart helt okej, men förstår inte ditt behov av att gnälla? Inlägget ligger inte i ryktestråden.

1 gillning

Meningen var inte att gnälla. Du varken nämnde att han är på väg till Europa eller att du såg honom som en drömspelare. Du skrev ett namn och massa negativa saker om honom. Där av förstod jag inte vad du ville med inlägget.

1 gillning

Sent svar så här två veckor senare men även jag sitter och kollar in jyps trupp. Förutom niku som gick till illves tyvärr kastar jag långa blickar efter deras storstjärna Turkulainen som jag sett i flera matcher senaste två åren, enormt bra spelare som borde funka i sverige. Lär väl hamna i schweiz tyvärr.

Vore jag sportchef skulle jag gå hårt efter jyp spelare om chansen finns.

2 gillningar

Enligt hockeynews så har vi visst visat intresse för Konstantin Komarek i Västerås.

Västerås nekar dock till det

1 gillning

Ja Turkulainen har jag också haft ögonen på men talar storleken för honom i SHL? 171cm jämfört med Tedenbys 177cm som jag tycker ha svårt pga sin storlek.

Skulle vilja se Patrik Puistola som kanske skulle må gott av att flytta ”hemifrån” innan han kanske får chansen i NHL. Sen är det väl dax att spela för moderklubben som väl är HV71?

1 gillning

Ja de hv är moderklubben.

Kan han vara något? Stor forward som producerat bra de senaste åren(förutom iår) och som nu lämnar HPK.

Ska till Oskarshamn enligt höken

Såg det. Skit också, en stor forward hade varit bra

1 gillning

Marknaden är ju död! Under Nubbens tid så är det man hört typ! Undrar vad han gör om dagarna i dessa tider?

Krisen är total och några måste skeppas och kvalité in och till vilket pris som helst!

Skeppa Hansson Tikka och Lindbäck och ersätt med en juniorkedja. Träff - Reber - Pettersson

2 gillningar

Plocka in Phil Kessel nu då Nubben.

1 gillning

Skeppa Hansson som är den enda som spelar fysiskt? Nä tack! Skeppa Tedenby som åker runt och spelar för sig själv däremot! Bidrar inte med ett skit för lagets bästa.

1 gillning