Silly season 23/24: Spelardrömmar

Tedenby har i alla fall skott mot mål, det har inte den mäktige Hansson!

Till nästa säsong vill jag se Patrik Puistola och oiva Keskinen i HV71.

2 gillningar

Det sa väl Johan Hult också?

Fadersklubben iaf. Jag utgår från att man skickar en blänkare till honom eller pratar med gubben iaf och kollar läget. Verkar va en bra lirare.

Verkar misstänkt, Vik får låna Herman Träff. Och har skaffat in Jasse Ikonen. Misstänker att de “släpper” Komarek vilken sekund som helst.

1 gillning

Ja det verkar vara ett signum för sportchefen i Hv71. Marknaden är död! Finns alltid spelare men det kostar men det är det värt.

1 gillning

Tvärtom, dom ska satsa sig ur sin kris och då finns det ingen logik i att sälja sin bästa spelare. Tyvärr för oss då Komarek är en jävligt läcker hockeyspelare.

Man kan ju alltid hoppas. Å andra sidan kanske Västerås vill bli av med en eller flera transatlanter.
Så, bara en tanke…Shane Gersich c/w, vann Calder Cup ihop med Borgström och Nardella förra säsongen.

1 gillning

Även om det är en chansning att värva från Finland finns det ju besvisligen en marknad när HPK och JYP t.ex släpper spelare. Hade gärna chansat på Markus Nenonen. (Min autocorrect ville skriva Markus Anemonen :rofl:)

1 gillning

Ja, eller Kyle Topping som gjort mycket poäng, över en poäng per match

Nenonen kommer spela i Oskarshamn. Däremot någon ur trion Komarek, Topping, Gersich från VIK hade nog varit en lagom blandning rimlighet och mindre chansning.

Komarek ligger 4a i Allsvenskans poäng liga, om man lyckats med någon form av köp+byte så tycker jag det är ganska snyggt gjort faktiskt. Komarek kommer knappast bära vår offensiv helt själv men helt klart blir laget bättre med honom

1 gillning

Då kan vi lika gärna spela Forsberg!

Vi har spelat Forsberg ganska frekvent under hela förra säsongen och en bra bit in i denna, i flera olika konstellationer. Utväxlingen har uteblivit. Jag älskar Foppa, inte bara för hans insatser i allsvenskan, utan för helheten och personligheten. Men han håller inte i HV som laget och läget ser ut. Tråkigt men sant.

Jag har länge kämpat för Foppa, tyvärr så bidrar han inte med mycket mer än ett grymt skott…DOCK med det sagt så är frågan om han inte bidrar mer än Tedenby ändå totalt sätt, men han får evigt med speltid tom i pp

1 gillning

Varför ska vi spela Forsberg? Enligt uppgift så är han inte motiverad på träning, kanske ska visa lite vilja och motivation om man nu vill spela

Har för mig dock att Västerås har rätt mycket skador i laget och speciellt på forwardssidan.

Kommer det nåt från allsvenskan lär det vara en trade med Foppa. Tror dock inte många är sugna att byta bort toppspelare mot en forward som är iskall.

Håller inte med om att man lika gärna kunde behålla Foppa som att ta in Komarek, den gode österrikaren har fler dimensioner i sitt spel.

2 gillningar

Var har du hört det?