Silly season 23/24: Spelardrömmar

Skribenter som följer träningar har skrivit det här på forumet.

1 gillning

Skott i magplattan menar du :wink:

Matt Donovan kanske är sugen på ett sista äventyr.

2 gillningar

Jag tycker man ska värva Tim Theochardis från Kalmar, kan bli en Lallegia .

En eller kanske ligans bästa offensiva back. Tyvärr inte lika bra bakåt. Men fart har han och ett jäkla bra skott.

Jag kan tänka mig Brynäs tränare Gällstedt som tränare i HV71 . Gör ett riktigt bra jobb med Brynäs. Jag tror faktiskt att Brynäs hade slagit HV i en bäst av 7.

Våra nuvarande backar gör misstag på löpande band utan att kunna bidra med uppåkningar. Nardella slår dnbbra pass då och då men det är allt.
En back som kan hjälpa oss ut ur egen zon skulle vara till stor hjälp…

Men varför skulle han lämna ledande Brynäs inför slutspelet?

Bättre betalt.

Tror till och med Nybro hade tagit hv i bäst av 7.

Dock svårt se att de skulle släppa honom.

Ska vi vara lite realistiska i våra spelardrömmar så får vi nog tänka lite och se vilka som kan tänka sig att komma hit med.

Jacob Nilsson spelar i 2a ligan i Schweiz i ett lag som är i mitten. Han lär nog vara beredd att lämna för en ny chans i SHL. 0,47 poäng per match är inte wow men inte skit heller.

Gustav Bouramman spelar i Graz som ligger sist i en liga som jag tror är stängd. Har aldrig bevisat sig hålla i SHL men har bra siffror från allsvenskan och är nog realistisk.

Det är faktiskt de två som dyker upp i mitt huvud bara sådär som troligtvis gärna spelar i HV och som har klubbar som kan tänkas släppa dem utan att det kostar skjortan.

Kan man inte dra nytta av situationen i Örebro. Erbjuda mer pengar till nån av spelarna som stämt egna klubben

1 gillning

Philip Holm hade ju lyft vår backsida rejält.

1 gillning

Ja Nubben har ju sagt att både back och forward är aktuellt så vad finns det som kan blir ledigt tro? Hur är det brukar både Finland och AHL släppa spelare på slutspurten?

Borde ju inte vara omöjligt, Örebro är på rätt säker mark och borde inte ha några illusioner om ett långt slutspel så beroende på deras ekonomi kanske det hade gått? Ge Holm 2-3 år och en sign-on som motsvarar beloppet han kräver från Örebro mot att dom släpper honom.

1 gillning

En liten spaning… Linus Öberg i Frölunda får ungefär lika mycket istid som Foppa… Kanske kan vara något att försöka hugga på?

1 gillning

Han gjorde det bra i Örebro men vad har hänt denna säsong?

Ja det är en bra fråga… har varit extra fw ett gäng matcher nu på slutet

ta in öberg och släpp STakkestad

1 gillning