Slutspelet

Jag är väl känd för att vara en gnällig jävel men…Örebro tar vi, det tror jag tamigfan!

Kors i taket :slight_smile: :wink:

Då kan man konstatera att Brithen har så smått börjar hitta tillbaka till spelet, verkar dock undvika fysisk kontakt likt många andra i HV.
Emil Johansson måste ha förlängt så som han krigar, Han krånglar till det mycket mindre sista halvan av serien och är bra i båda ändar. Har växt ut till en av de heta spelare på sistone tillsammans med Önerud Sundh Sandberg.

Jag skulle vilja göra en liten rolig lista för att se vad vi står enligt mig.

Formtopp
Emil Johansson - Jobbar hårdast av alla just nu
Simon Önerud - Alltid där och gör en kasse åt laget
Oscar Sundh - Jobbar alltid hårt och gör en del mål på slutet
Filip Sandberg - Skapar mycket och poängen trillar in då och då
Kristoffer Berglund - Redo för slutspel
Jere Karalahti - Gör ett stabilt intryck även om man saknar hans skott som han inte använder längre.

Normalform
Christoffer Törngren - Är med och skapar men får alldeles för lite utdelning för sin smartness.
Kevin Stenlund - Gör det han kan
Erik Andersson Gör det han kan
Adam Almqvist - Sjuk nyligen men för de mesta stabilt spel
Axel eidstedt - Gör de han ska
Chris Campoli - Skadad men innan normalform
Eric Christensen - Såg lurig ut igår av de få gånger han hade pucken, tror han kan blixtra till med en formtopp mot Örebro.
Chris Abbot - Sett ut som hela säsongen
Ted Brithen - Verkar vara på rätt väg lagom tills slutspelet

Formsvacka
Niklas Hansson - Har sedan skadan inte kommit upp i den kapacitet vi sett att han besitter
Martin Thörnberg - Har gjort sina poäng men varit ganska anonym hela året
Lawrence Pilut - Kom tillbaka och gnistrade någon match sen ganska osynlig
Pär Arlbrandt Gjorde det bra i början men har tappat lite i tempot
Mattias Tedenby Avstängd
Anton Bengtson - Får många chanser men har inte flytet med sig och har tappat lite energi

Det är förutsättningarna inför slutspelet enligt mig, Finns en del som behöver hitta en högre nivå nu om vi ska ta oss till kvarten.
Ska bli spännande att se om någon mer kliver upp på formtopplistan nu när man ska vara som bäst.

Bra match igår. Gillade konstellationerna i femmorna. Sundh sliter och fick med sig Thörnberg i samma tänk, samtidigt som Thörnberg såg piggare utvoch tog för sig mera. EC hade klipp i steget äntligen. Var nog välbehövlig vila ha fått. Hans blick för spelet är mumma och det kändes att vi fick tyngd i anfall och uppspelen med en pigg Erik på isen. Brithén har fått oförtjänt mycket kritik och har dragits med skador hela säsongen. Han gör mycket nytta och är väldigt bra i positionsspelet och ger balans. Berglund o Emil är på uppgång o sliter på bra. Önerud perfekt i spelvändningar o gör det mesta rätt. Abbott är inte på topp men sliter iaf. Arla gjorde en sämre match igår, men kan så mycket. Ersberg fantastisk igår, men för första gången denna säsongen hade han ett fungerande försvarsspel som hjälpte honom. Vi är på gång och snart är Tedenby tillbaka full med energi, samtidigt som Campoli borde vara spelklar i dagarna också :slight_smile:

Håller väl med om att formen ser väl ut så här, tycker dock Pilut inte har någon formsvacka, är en av dem som har mest istid i laget och gör sällan misstag. Niklas Hansson kanske är den back som tyvärr tappat mest i sitt spel och som du säger Emil har höjts riktigt bra.

Så. Nu är grundserien avslutad. Skönt.
Nu kan man lägga den till handlingarna.

ctlr+alt+delete, omstart.

Det man kan hoppas på nu är en kollektiv uppryckning ala -94/95.
En medioker säsong av ett mediokert lag. Klarade slutspel som 8:e lag med liten marginal.

Men slutspelet i sig blev magiskt.
HV började helt plötsligt kriga i varenda jävla situation i matcherna.

Ju fler matcher man vann, ju mer underdogs var man, och desto mer kämpade man.
Finalserien mot Brynäs var outstanding. Inte pga bra spel alla gånger, men av LAGET, sammanhållningen och kriget!

Tror iofs att man aldrig kommer att få uppleva en sådan serie igen.
Ryser när jag tänker tillbaka på det.

Vad jag vill säga är: Det har hänt förr och det KAN hända igen.
Allt handlar om inställning och om viljan att äta puck.

Kom igen HV!

aftonbladet.se/sportbladet/h … 2410950.ab

Inte helt oväntat så är HV helt uträknade när det kommer till slutspelet.
MEN. En sak har vi och det är alla spelare medvetna om. Bortsett från DIFs fotbollsklack så har vi Sveriges bästa fans!

Sitter här på kontoret och kör låten “Last Breath” från soundtracket från filmen CREED. Ryser av all PEPP!

[size=150]NU KÖR VI! [/size]

Någon som vet om bussen till bortamatcher brukar plocka upp folk efter vägen? Och isåfall eventuellt vilken väg ni brukar köra till Örebro?

Pratade nyligen med Kurre, som har hand om anmälningar, och han skulle genast kolla upp med busschauffören och ska nog inte vara helt omöjligt. Ring till Kurre så löser han det säkert. Kurre på 070-3540171

northbanks.se/2016/03/08/mot-kvartsfinal/

Den “näst bästa klacken” har tyvärr i skrivande stund bara 19 anmälda till den viktigaste bortamatchen hittills under säsongen. Kom igen nu så vi i varje fall blir 50 som åker!! Skulle också vilja påstå att Örebros hemmasuppotrar matchar vår hemmaborg och bidrar stort till att laget är så mycket bättre hemma än borta.

Grym vinst igår men än är inget vunnet. Vi måste i princip vinna imorgon för jag har svårt att se att vi tar dom på bortaplan en gång till.

Tycker det är otroligt viktigt att hv vinner nästa match, inte bara för att det blir tufft med en till bortamatch utan mest tror en extra vilodag för rehab för Christensen, campoli. Brithen o abbot som är/var småskadad o inte helt läkta?

Håller med. fyra dagars vila behövs istället för två dagar. Men det allra viktigast är att vi vinner en match till.

Finns inget annat än att vinna på lördag, bara se på de som en en helt avgörande match och go for it. Skicka Örebro på semester.

ser ut o bli saik i kvarten igen

Ja BIF viker ju ner sig på Hovet. Fan också, SAIK blir inte lätt.

Skit samma om vi slår ut Skellefteå först och Frölunda sen eller om det blir Frölunda först och Skellefteå sen. Det är mer av akademisk betydelse. :slight_smile:

Saik blir för svårt tror jag, hoppas HV kan ta ett par matcher. Men man hoppas ju på semi såklart=P

aj aj SAIK, aja å andra sidan jag bryr mig inte överdrivet mycket om man kommer till semi eller inte.
Slutspel är alltid ALL IN or die för mig, så ska man vinna guld så måste man ju slå SAIK, lika bra att göra det i kvarten ?

Tror ändå på något blåögdt sätt att Hv är ett av få lag som faktiskt kan dräpa draken, känns som att om Hv kämpar som dom gjorde
sista matchen emot Örebro så har dom chans

Härligt, Revansch för 2014 års kvartsfinal mot Skellefteå.
Tycker det finns goda chanser och vi har ju gjort bra matcher mot dem under säsongen och har dessutom en seger senast.
Finns la ingen bättre morot än att få möta superfavoriterna till guldet och inför ögonen på alla “experter” slå ut dem.