Slutspelet

Det ska faktiskt bli lite kul med Skellefteå för då kan jag vara på bortamatcherna.
Dessutom har maken lovat att om det blir en sjunde avgörande i Skellefteå kraft så ska han stå med mig på bortastå i sin matchtröja. :wink:

ska vi verkligen skaka SAIK så krävs ngt extra.
Vi msåte spela fult! Objörn kan göra 5 minuter per match, om han så ska slasha sönder handleden på Jimmie eller Zacke för att vi ska vinna så kör! Lestan kan också göra ett par minuter, driva på mål stenhårt o skapa kaos!
Vi måste grisa o få dom ur balans!!!

Inte imponerad av Lestan varken i jvm eller Shl. Tycker han är lite för hård på fel sätt ännu. Spelar hårt ja men lite för mycket onödiga utvisningar. Förstår tanken men tycker att han behöver utvecklas lite till för att hålla sig på rätt sida gränsen.
Har faktiskt väldigt svårt att tro att Ryan kommer få spela någonting i slutspelet.

Idiot.
Eller tycker du samtidigt att det är okej för ZAIK att slasha sönder Christensen eller Thörnberg för att vinna?
För det är väl lika för båda lagen?
Spela fult får HV gärna göra, men inte på det korkade sättet du tycker.

Omänskliga Skellefteå då ja… Sticker ut hakan o säger att vi tar dom med 4-3 i matcher!! Nån gång kommer dessa jättar att falla och varför inte i detta slutspel! Nu jävlar bara kör vi och slår ut " omöjliga " Saik…

Kvartsfinalerna närmar sig med stormsteg, så här tror jag det slutar :slight_smile:

Linköping-Växjö, här är utgången verkligen oviss känns som 2 jämnstarka lag där Växjö haft några svackor under säsongen. Tror det blir en stenhård 7-setare där Linköping går vidare. (4-3)

Luleå-Fbk Här snackar vi mardrömsmotståndare för Luleå, som förlorat samtliga matcher mot Fbk denna säsongen. Men slutspel och seriespel är 2 skilda saker, avgör hemmafördelen till Luleås favör? Jag gissar att Luleå går vidare. (4-3)

Frölunda-Djurgården Här är det inget snack, Frölunda är storfavoriter och jag tror de får en behaglig kvartsfinal där de går vidare relativt enkelt. (4-2)

Skellefteå-HV71 HV har steppat upp, och har gjort det rejält, krossen mot Örebro bör få även Saik att darra lite i knävecken. Det går ju inte att komma ifrån att man får lite “vibbar” från -95. Hjärtat säger HV, men huvudet säger Saik. Kan HV ta första matchen så kommer vi vinna detta. Jag gissar dock att seriesegrarna tar hem detta, men att HV kommer sälja sig väldigt dyrt. (4-3)

Sådana här inlägg passar möjligtvis på jnytts kommentatorsfält, inte här. Om vi ska vinna så ska vi göra det utan idiotiska tilltag, vi ska spela hårt, vi ska kämpa om varje mm, men vi ska inte dra på oss onödiga utvisningar och hålla på med sån skit som att skada motspelare.

Jag tror faktiskt att Växjö tar LHC, och att Djurgården blir ganska knepiga för Frölunda. DIF är som en jävla fästing i matcherna, det spelar fan ingen roll hur utspelade dom är så har dom ändå alltid chansen, man blir aldrig av med dom. Dock beror det mycket på om målvakterna levererar. HV vinner självklart mot ZAIK (måste ju tro och hoppas) och FBK åker förhoppningsvis mot Luleå, men den är nog närmst 50/50 av alla kvartar.

SAIK är passé, vi vinner med 4-1 i matcher, vinner första 2 matcherna, torskar 3 matchen och sen 2 raka igen. Enkelt!

Kör över SAIK.

Härligt med optimism på flera håll här. Håller med, vi är på G och har börjat steppa upp. Fantastisk inramning senast satte grunden för vår fantastiska insats. Saik är ett bra lag, men absolut inte omöjliga. De är inga maskiner och vi har alla möjligheter! Det är det som är tjusningen med sport. Någon som har koll på skadeläget i laget?

Christensen spelar iaf inte första kvarten.

SAIK blir en väldigt väldigt tuff nöt att knäcka, ingen tvekan om det. Och jag skulle bedömma att Hv har ungefär 25% chans att vinna.

Men samtidigt så tror jag inte att SAIK är supernöjda med att det blev HV och inte Brynäs - och de lär knappast gå in med inställningen som “experterna” har, att det blir en lätt resa.

Segrarna mot Örebro borde rimligen visa att man kan när det gäller. Men tror även HVs bortaseger mot just SAIK i sista omgången gnager. Även om Saik inte hade nåt på papperet att spela för så har de ju en extrem vinnarkultur där och tror knappast de gick på “halvfart” trots att allt var klart. Och de har bara förlorat sju (av 26) hemmamatcher på hela säsongen, varav tre i ot/straffar. Så där får man hoppas att det finns ett litet litet embryo till psykologiskt övertag, just att det var sista matchen.

Sen har 2 av 3 matcher SAIK vunnit den här säsongen mot HV varit med uddamål (3-2, 3-2) - så målmässigt jämna bataljer (HVs seger var också med uddamålet). Så som sagt, tror knappast SAIK tar lätt på att möta HV.

Så här skriver Wennerholm i Aftonblaskan om matchen mellan Skellefteå och HV:

“Skellefteå och HV71 möts i den sista kvartsfinalen.
Smålänningarna kan möjligen sno en match och mitt tips är att Skellefteå vinner med 4-1 i matcher.
Det eller 4-0.
Det finns inget annat att välja på”.

Vore skönt om han fick äta upp de orden :slight_smile:

Otroligt att vissa fans vill att vårt HV ska slå sönder spelare, korkat är i underkant på såna skriverier. Vad har han, GustavB, på forumet att göra??

Nu skall vi inte såga andra forumdeltagare baserat på ett dåligt uttalande. Vi kan alla (hoppas jag) stå bakom att det var dumt sagt, men detta föranleder inte exil från forumet. Lugn. Sitt ner i båten.

Jag kan medge att det var överdrivet och självklart menade jag inte det fullt ut.
Men jag är så jävla taggad och så otroligt sugen på att få klämma dit domhär SAIK.
Dock vidhåller jag att vi måste spela på gränsen hela tiden.

Vi måste gå för match 1.
Plockar vi den är dom i gungning… :sunglasses:

Där håller jag helt med dig Gustav!
Så jävla viktigt att vara med nu i början!

Jag får lite vibbar á la 1995. HV nedskrivet i tipsen bland experterna, sämst placerade laget att gå till kvartsfinal. Johan Lindbom (och kanske Davidsson) i båset…lite som om historien går igen, fast på ett lite annat sätt. Har en riktigt skön känsla inför kvartsfinalerna. Vi har allt att vinna!

Skellefteå ville ha Brynäs eller Örebro och inte HV så de kommer inte att underskatta motståndet.

Så här ser PT (som ändå är en “Skellefteå-vänlig” tidning) på kvartarna:

"Ingen topplottning för Skellefteå

Skellefteå­–HV: ”Som att möta Barcelona, men vi ska försöka åka upp och skaka om dem direkt”, sa HV 71:s Chris Abbott. HV vann i slutomgången i Skellefteå med uddamålet, men Skellefteå som inte hade något annat än äran att spela för vann skottstatistiken med feta siffrorna 16–1 i slutperioden. Skellefteå hade dock mycket hellre sett ett sargat Brynäs i kvartsfinalen. Mot det laget har Skellefteå en enorm plusstatistik. Ett pånyttfött HV med en hel del klasspelare och rutin i laget är bra nog för att skrälla om de tar hem första matchen i Skellefteå. Normalt är ändå Skellefteå ett par nummer större. Sju raka semifinaler och fem raka finaler är sviten som HV 71 måste spräcka för att ta sig till den semifinal klubben missat fem säsonger i följd. Matchserietipset: 4–2 till Skellefteå."

Visst, spela fult mot ZAIK funkar ju säkert - du såg väl hur det gick för Örebro i Kinnarps för några dagar sedan? Om hv gör likadant förlorar de garanterat i 4 raka mot ZAIK!

Nä, kämparglöd blandat med defensivt smartness och en tempostark offensiv är nyckeln för att slå ZAIK. Mot ZAIK slår man inte i från - utan man anfaller och sätter press på deras backar, där är de svaga - något som Växjö visade i förra årets SM-final.