Slutspelet

Skäms på dig orkar inte skriva mer för de här var nog bland de sämsta inläggen i forumets historia

Nu släpper vi Gustavs inlägg, tack. Ja, det var dumt skrivet. Men 200 pers har redan påpekat det. OCH han har bett om ursäkt. Seså, gå vidare nu.

Nu är det glada 90-talet lite suddigt i mitt minne men jag vill minnas att HV inför säsongen 94/95 var topptippade. Man gjorde en svag grundserie men fick sedan ihop det till slutspelet. För vad många verkar glömma är att HV hade ett riktigt bra lag med ett par spelare i europeisk toppklass med dåvarande mått mätt. Tänker på Keskinen/Palo/Örnskog/Stillman osv.

Är för ärrad för att kunna tycka att slå ur underläge är en bra sak. Har inte gått något vidare senaste åren mot LHC och ZAIK som exempel och skulle det bra att slå ur underläge så hade väl ingen velat vinna serien? Nej, det där ger jag inte mycket för. Jag är nöjd om vi plockar en match, kanske två, sen är säsongen slut.

Förstår inte riktigt varför så många är helt uppgivna efter matchen igår. Visst, det var klasskillnad andra halvan av matchen igår men fram till dess så gjorde HV en bra bortamatch och med lite tur och bättre målvaktsspel så hade man kunnat leda matchen. Sen att det rinner iväg spelar ingen större roll då man måste chansa framåt.

Många av oss hoppades såklart på en vinst igår men en bortamatch mot SAIK i en kvartsfinal är inte lätt och en förlust är i princip redan inräknat (förstå mig rätt). Blir märkligt att bara ge upp när det BARA står 1-0 i matcher och man har en hemmamatch 2 dagar senare. 1-1 där så är det samma förutsättningar igen.

ALLA samt dess svärmödrar tycker att gårdagens resultat är helt i linje med förväntningar. De tror att det skall bli tennis-siffror i samtliga 4 matcher.Sedan är HV ute.

Just nu är detta det enda (nästan) som talar för HV. Ett något avslappnat saik med övertro kanske är det vi behöver för att vända tåget.

Det var ganska uppenbart att saik hade energin de sista 30 minuterna igår. HV måste se ut så resterande matcher. Det är egentligen bara tredje-linan, Sundh, Tedenby, Önnerud som har den intensiteten i sitt naturliga spel, resterande anfallare behöver steppa upp sin jävla skit.

Även gamlingarna i backlinjen.

17 och 20 kan bli riktigt bra, även 33 om han nu inte redan peakat. De kan bli våra framtida Tim Heed-ar. Adam och berglund behöver kliva fram rätt ordentligt.

Men åter till temat. Kör som fan, ta dem med överaskning. kanske, bara kanske kan vi rubba dem.

Det var väl mer väntat att vi skulle förlora igår än att vi skulle vinna? Skellefteå går för (och förutsätter) en 4-0 vinst i kvarten som vanligt. De har trots allt bara förlorat en kvartsfinal de senaste trå åren som fö var mot ett väldigt sargat HV 2014.

Jag tror fortfarande på vinst om vi bara lyckas vinna hemma och dra ut på serien till sex/sju matcher. Alla “experter” tror att “maskinen” Skellefteå skulle mala ner HV i en serie på bäst av sju men jag vill påstå att det är precis tvärt om. De har ett köpelag (där alla stjärnorna är inköpta som: Norman, Pesonen, Heed, Zackrisson, Ritola, Svensson, Urbom, Calof), utan hjärta för klubben. De kommer inte att kriga i sju matcher för klubbmärket i ett ekande tomt Skelleftekraft.
Vinner vi dessutom ett par matcher kanske våra spelare/ledare också inser att man inte behöver ha sån respekt för Skellefteå och bara ge upp efter 3-1 underläge. De är inte oövervinnerliga på något vis. Det bevisade om inte annat Davos i CHL slutspelet.

Fortsätt vi bara som i första halvan av matchen igår så maler vi ner Skellefteå.