SM-final 1: HV71 - Djurgårdens IF

Håller med Ser mycket mörkt ut tyvärr :cry: :cry:

9 av 12 möjliga poäng mot träsko denna säsong.
Mot grötätarna har vi endast tagit 3 av 12 möjliga poäng.
:wink:

PP=mål!

OT nu va?

Bra uppryckning av HV.

Damerna har nog kollat på Herrarnas sätt att spela PP :cry:

snyggt spel, synd att det inte blev mål där.

Bättre PP än herrarna :wink:

Snyggt spel kanske, men det går ju alldeles för långsamt. Och passningsspelet är inte speciellt bra heller.

Känns som en rejäl uppförsbacke, som blev ännu brantare av att man inte kan ta vara på PP.

Dags för Boorken att sitta och dåra sig på bästa sändningstid. Att den mannen är förbundskapten fortfarande efter de beslut och resultat han gjort visar att hockeyförbundet inte tar damidrotten på allvar.

Stor SKANDAL !!!
Det måste finnas minst 20 bättre ledare än han.
Nu sa han att Sverige borde ligga på plats 6-7 i VM. Hur fan kan man vara tränare om man har den inställningen :question: :question:
Målsättningen för en tränare är väl att vara BÄST I VM :exclamation:

Vad sa han? Jag missade.

För att kommentera matchen istället så tycker jag att HV har otroligt svårt att komma in på mål och att skapa farliga chanser. Dif försvarar sig bra, men det låga pucktempot från HV gör det ganska enkelt att försvara sig.

Sabina Eriksson HVs klart bästa spelare hittills och är den enskilt största anledningen till att HV fortfarande är kvar i matchen. Hon har stått för flera viktiga och bra räddningar i utsatta lägen.

Sen tycker jag att Asserholt är helt osynlig. Hade förväntar mig avsevärt mer från henne.

0-1 inte omöjligt, men det kommer krävas en helgjuten insats i tredje för det kommer inte att bli enkelt.

Riktigt kul för tjejerna att gå till final men tyvärr blev jag påmind nu varför jag har valt bort att titta på damhockey.
Inga tacklingar, sirap under skenan, kass puckhantering och fjuttskott… nä tyvärr ligger damhockeyn för långt efter. Damhandbollen är nog nästan den enda lagidrotten för damer som är ett rent nöje att titta på med tuffhet, tempo och faktiskt bra kräm i bössorna.
Men efter allt gnäll så hoppas jag faktiskt på de vinner guldet!

jag satt och väntade på denna sortens kommentar. Den är missriktad. Alla vet var nivån ligger. Det enda som räknas nu är att det är HV på ena sidan isen. Jag skiter helt i hur relativt bra dessa tjejer är jämfört med kalle i bastun, bigfoot, fransmän i trikåer som sjunger svansjön eller Ludmillas bob-satsning.

Det är HV, i SM-final. Hejja Hejja HV, bra start!!!

:smiley: :smiley:

Är imponerad av Hanna Moher och Sabina Eriksson. Framför allt Sabina som jag tycker håller landslagsklass. Resten måste lyfta sig.

kollar både fbk-dif och finalmatchen ikväll samtidigt. pp nu för HV

PP lämnar en del att önska. Mycket slarv just nu.

DIF har ju haft bästa chansen :imp:
Jag får HV Herr vibbar nu i PP

sitter i väggarna