SM-final 1: HV71 - Djurgårdens IF

När det gäller Herr HV så följer väggarna med till bortamatcherna med :smiley:

Jag tycker inte att det går att jämföra. Tycker det är bra fart på tjejerna. Fullblodsproffs! Var nere med familjen(40mil till Jönköping) i början av året och såg Hv vinna med 7-1. Tjejerna vinkade till mina barn under uppvärmningen bjöd på sig själva och min dotter vill börja spela hockey! Föredöme gentemot yngre. Skapat intresse för damhockeyn! Jag är nöjd med Hv man går i bräschen.

Men efterdyningarna har varit bra.
Inte låtit DIF byta och två icing, vilket tvingar dem till time-out.

:laughing: :laughing:

Tycker tjejerna ryckt upp sig bra nu i tredje, men Dif fortsätter att försvara sig bra och därigenom göra det svårt för HV att komma in på mål.

Om vi nu ska vara ärliga så är det väl Djävligt bra att komma tvåa i SDHL. Om vi nu mot förmodan skulle torska mot DIF :slight_smile:

Lite Tedenby över Meixner.

2-2 i karlstad

Sabina har lackat krukan på ett riktigt snyggt sätt, får jag säga.

Ja, jävlar. Ulf Johansson och Co står säkert med hörsnäckor där i båset för att hålla koll på matchen.

Skämtåsido. Det här är väl ändå en matchtråd om SM-finalen? Känns som det finns x antal trådar här att diskutera övrigt gällande HV :wink:

Lite som att Chris hela tiden ska tala om pojkvänner och släktingar till spelarna. Fokus fö f-n! :smiley:

skit

Fan också.
Förstår inte riktigt coachningen i slutminuterna.
Man får bra press med 1.5 minuter kvar, men plockar inte målvakten.
Sedan byter man inte alls, utan man går totalt på knäna.

Men vi släppte bara ett mål, det är fan inte omöjligt att besegra DIF nästa match!

Trist. Ett skitmål avgör. Djurgården lite bättre på allt. Trodde deras förstakedja skulle vara betydligt hetare men de kändes som ett riktigt lag, där alla gjorde ett gediget jobb, och ingen stack ut.

Sabina bäst i HV.

Vänder vi det här i Stockholm?

nja, vi brukar ju kommentera lite från andra matcher i matchtrådarna. Det är inget nytt. Allt HV-relaterat måste väl va ok?

Synd att de inte kan få in en puck, hade väl två i ramen?

Nu blir det svårt.

Bra jobbat HV, nya tag uppe i hufvudstaden.

Känns trist att förlora på ett sånt skitmål. Fegt av Ulf Johansson att inte ta ut målvakten på slutet.

Blir nog tufft för HV att vända detta. Är man så ineffektiva på hemmaplan att man trots 4 PP och spelövertag i stora delar av matchen inte gör ett enda mål så blir det svårt.

Rask bra, men behöver öka pucktempot och behöver passa pucken mer.
Asserholt? Måste kliva fram!
Meixner vände och vred men kom inte till.
Lindstedt mycket bra på backen. Inger lugn och respekt.
Sabina bäst på isen!

Nya tag i nästa match! Uppåt och framåt!

Diabolics. Jo sant. Men tycker generellt med damidrott att herrar alltid blandas in.

Bland annat ska det refereras och göras liknelser till herrspelare hela tiden. Chris Härenstam är ju rätt komisk idag när han namedroppar kända pojkvänner och annat.

Tänker bara att det för en kväll kunde få finnas en plats där fokus ligger helt på damlaget, och inte herrarnas kvartsfinalmotstånd.

Jag tror du förstår vad jag menar.

3-2 till fbk nu…9 min kvar

Damhockey är mer frustrerande än Herr hockey.

Utveckla tack.